![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 22-03-2020
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI 90
Rocznik: 2001
Postów: 2
|
![]()
Witam.
Podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka świec, silnik zgasł bez możliwości odpalenia. Następnego dnia po wpięciu komputera wywala błąd p1608. Po skasowaniu nie pojawia się. Udało mi się dojść do tego, że po odpowietrzaniu kompresorem odpala można go gasić odpalać bez problemu itd. Wszystko wskazuje na awarie czujnika położenia wału ale czy powodowałoby to zapowietrzenie silnika? A z drugiej strony gdyby łapał lewe powietrze i gasł w skutek zapowietrzenia, raczej nie powinno wywalać błędów.. Jeżeli ktoś na jakąś koncepcję to bardzo proszę o pomoc. Mondeo MK3 2.0 TDDI 90 koni bez pompki w baku. Z góry dziękuję za wszelkie pomysły |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,502
|
![]()
wymień filtr paliwa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 22-03-2020
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI 90
Rocznik: 2001
Postów: 2
|
![]()
Wymieniany 2 miesiące temu. Sugerujesz rozszczelnienie czy zużycie eksploatacyjne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
|
![]()
Wymień przewód paliwowy od filtra do silnika na przeźroczysty i zobacz co się dzieje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-10-2015
Skąd: Głogów
Model: Mondeo Mk4 Lift Trend
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 28
|
![]() Cytat:
Miałem u siebie podobny problem (Mk4 auto gasło i nie można było odpalić), a powodem była pęknięta obudowa filtra paliwa. Przewody były sprawdzane na szczelność i nic, wszystko oprócz obudowy filtra. Serwis Ford wyłapał ślady powietrza na filtrze (nie wiem jak to widzieli) i dopiero od tamtej diagnozy kupno używanej obudowy za 100zł rozwiązało częściowo problem, bo praca z powietrzem w paliwie zjechała mi pompę paliwową i wtryski i pociągnęła dalsze koszty. Nie znam się i nie wiem czy występuje w tej konstrukcji, ale jeśli jest gdzieś uszczelka, którą wymieniałeś wraz z wymianą filtra paliwa to jeśli nie dolega prawidłowo to ona może wpuszczać powietrze do przewodu. |
|
![]() |
![]() |