![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-05-2013
Skąd: Poddębice
Model: Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
![]()
Witam
Kupiłem orginalny używany hak Westfalia do mojego grand c-max wraz z instalacją i modułem o numerze:AM5J - 19H378- AB , założyłem wszystko problemy zaczęły się z instalacją ponieważ nie było wyprowadzonej instalacji pod hak, kupiłem wiązkę uzupełniająca podłączyłem się do can następnie do stopu z tylnej lampy i do plusa. Na zielonej wtyczce mam can low, can high , stop , i masę, na szarej wtyczce idącej do modułu mam jeden kabel czerwony z zasilaniem 12V. Moduł był kodowany w serwisie forda w Łodzi i po kodowaniu i tak swiatel Brak 🤔. Dodam że jak mierzę woltomierzem to na wyjściu z modułu na wszystkich 13 pinach jest wartość pomiędzy 3v a 5v. Proszę o pomoc gdzie może być problem mogę dodać zdjęcia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Białystok
Model: Ford C-Max MK2
Silnik: 1,6 EB 150>182KM
Rocznik: 2011
Postów: 215
|
![]()
Cześć.
Poniżej masz schematy jak instalacja wygląda w oryginale. Sprawdź zieloną wtyczkę do modułu. Według zdjęcia od lewej strony powinno być: 1. CAN+ 2. CAN- 3. STOP 4. MASA Sprawdź bezpieczniki, w samym module TRM też powinien być bezpiecznik, chyba 15A. Moim zdaniem samego modułu przyczepy (TRM) się nie koduje. "Kodowanie" należy zrobić w BCM w celu poinformowania, że do samochodu został dołączony moduł przyczepy, ma to na pewno związek z tylnymi czujnikami parkowania (jeżeli posiadasz). Zupełnie inna sprawa to czy moduł jest na pewno sprawny? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-05-2013
Skąd: Poddębice
Model: Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
![]()
Wygląda na to że podłączenie jest ok. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Białystok
Model: Ford C-Max MK2
Silnik: 1,6 EB 150>182KM
Rocznik: 2011
Postów: 215
|
![]()
Ze zdjęcia nie wynikają szczegóły podłączenia.
Na zielonej wtyczce po kolei od lewej strony powinno być tak jak napisałem Ci wyżej. Podejrzewam, że mogłeś zamienić CAN'y ze sobą, tj. plus z minusem, bo sam napisałeś Cytat:
Po prawidłowym podłączeniu wszystkich przewodów elektrycznie musi Ci zadziałać bez żadnego kodowania modułu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-05-2013
Skąd: Poddębice
Model: Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
![]()
Ok sprawdzę miernikiem dokładnie can + powinien mieć 2,9 a can - 2,1 V prawda ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Białystok
Model: Ford C-Max MK2
Silnik: 1,6 EB 150>182KM
Rocznik: 2011
Postów: 215
|
![]()
W sprawie napięć nie wiem.
Ale dodatkowo skonfrontuj z kolorem przewodów tam gdzie się wpiąłeś: CAN+ (szaro-żółty) CAN- (fioletowo-żółty) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-05-2013
Skąd: Poddębice
Model: Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
![]()
Sprawdziłem podłączenie jest ok nie są zamienione przewody can ☹️. Gdzie szukać dalej ? Kupić nowy moduł ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Białystok
Model: Ford C-Max MK2
Silnik: 1,6 EB 150>182KM
Rocznik: 2011
Postów: 215
|
![]()
Jeżeli wszystkie przewody są podłączone prawidłowo, bezpieczniki również dobre, to podmiana modułu na pewno coś wyjaśni.
Montowałem u siebie ponad rok temu, ale z tego co pamiętam po podłączeniu elektrycznym miałem wszystkie prawidłowe sygnały na 13-pinowym złączu przyczepki, nie trzeba było nic zmieniać komputerem w konfiguracji samochodu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-05-2013
Skąd: Poddębice
Model: Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
![]()
A jakie numery oryginalnych modułów mogę brać pod uwagę do mojego auta ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Białystok
Model: Ford C-Max MK2
Silnik: 1,6 EB 150>182KM
Rocznik: 2011
Postów: 215
|
![]()
Właściwie wszystkie jakie były do tej pory, AM5J-19H378-AA lub pozostałe tego typu z końcówką -AB, -AC, -AD. "AD" chyba był ostatni, później już weszły moduły poliftowe.
|
![]() |
![]() |