![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-03-2010
Model: Ford Escape
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 60
|
![]()
Witam
Ford mondeo rok 2007,140km-dziś podczas jazdy spadek mocy.Po sprawdzeniu jest błąd jak na zdjęciach.Moje pytanie co padło w moim aucie?-dzięki |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,938
|
![]()
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-03-2010
Model: Ford Escape
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 60
|
![]()
No przeczytałem i z opisów wynika,że nie ma jednoznacznej odpowiedzi co może być uszkodzone,same domysły-szkoda
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: Mikołów
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 7
|
![]()
Witam.
Proszę o pomoc! Mondeo MK4 2.0CDTI przebieg 290 000km Po kolei opiszę cała sytuację. Jadac na autostradzie odczułem przy dodawaniu gazu że auto nie reaguje jak powinno (ja mu gaz a on muli ogromnie, nie szarpie) i po chwili wyskakuje komunikat "Silnik usterka". Samochód wchodzi jakby w tryb awaryjny i zachowuje się jeszcze gorzej (ogranicza się reakcja na gaz). Podczas jazdy 'resetuje' to przekrecenem ponownie kluczyka i komunikat znika i zaczyna sie historia od poczatku- tzn. Przy obrotach powyżej ok 2500 znów jest ograniczona reakcja na gaz i auto muli, wyskakuje komunikat itd. Muszę zaznaczyć jeszcze że podczas wyświetlenia komunikatu nie zapala się u góry pomaranczowa kontrolka silnika; wyświetla się tylko komunikat na głównym wyświetlaczu screena. Podjechalem od razu do zaprzyjaźnionego mechanika i podłączył komputer: P010F nieprawidłowa korelacja mieszanki powietrzno paliwowej. Zostawiłem mu samochód i miał się przyjrzeć. Początkowo kilka razy czyscił DPF bo kilka razy się przyjął na maksa i podjąłem decyzję ażeby go wyciąć ponieważ klasc błędów to cała lista wyskakiwala i nieszlo ruszyć do przodu z rozpoznaniem problemu. DPF usunięty + program oczywiscie = wszystko wrocilo do poczatkowego problemu. P010F - do tego bez PDF auto kopci ostro. Tu prezentuje listę sprawdzonych i wymienionych rzeczy: -sprawdzenie szczelności intercolera oraz przewodów powietrza- OK -podmiana przepływomierza- bez zmian odczyty prawie identyczne=został stary -sprawdzone poprzez podmiane 2 brązowe zaworki ciśnienia. -sprawdzone poprzez podmiane czujniki przepustnicy=wszystko oczyszczona. -wymiana i sprawdzenie podcisnień. -wymiana filtra powietrza. -wstępne rozpoznanie sprawności turbo (łopatki i gruszka ok)- turbo słychać że świszczy. -czyszczenie przepustnicy i całego dolotu. - wymiana uszczelek kolektora dolotowego i pokrywy zaworów. - wymiana zestawu przelewowego- ciężko 1. -EGR wymieniony rok temu na oryginal- sprawdzony działa dobrze. Odczyty z komputer czujników w normie. Moje odczucia teraz: 1 i 2 bieg do odcieńcia idzie w miare dobrze choć to jest ciut słabiej niż kiedyś ale nieznacznie- kopci ostro, od 3 biegu i wyżej podczas szybkiego rozpedzania i normalnego nadal ten sam problem znikła reakcja na gaz powyżej tak 2500 obr/min. wyskakuje komunikat i zabawa od poczatku. ALE gdy od 3 biegu rozpedzam się powoli do 3 tyś/one to na 6 rozpędza się nawet do 140km/h i komunikat nie wyskoczy. Mechanik rozłożył ręce i oddał samochód, nigdy mbie nie zostawił z problemem a tu wymiekl. Proszę o rzeczowe porady bo niemam pomysłu od której strony się za to zabrać... Nawet brak zaufanych i dobrze myślących mechaników już wokół mnie. Ostatnio edytowane przez amperr ; 20-02-2019 o 09:37 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-06-2018
Model: galaxy
Silnik: dw10c
Rocznik: 2011
Postów: 750
|
![]()
Jak jest problem z paliwem to czemu nie zostaly sprawdzone wtryski ktore na 99% stanowia problem?
Sent from my SM-J320FN using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: ----
Zarejestrowany: 09-01-2019
Skąd: LJA
Model: Focus mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 1997
Postów: 2
|
![]()
Popieram odpowiedź Zbynia123, zacznij od wtrysków Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Masz tutaj [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] kilka info o wtryskach, jak rozpoznać kiedy są uszkodzone.
Ostatnio edytowane przez NYC259 ; 27-02-2019 o 09:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,501
|
![]()
a tak od początku
filtr paliwa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: Mikołów
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 7
|
![]()
Filtr paliwa nie był wymieniany od 8 miesięcy.
Ktoś mi powiedział coś takiego: Jeżeli auto podczas przyspieszania szarpie i nim trzepie to odpowiedzialna może być brak dobrego dostarczenia paliwa a jeżeli go dławi to odpowiedzialna będzie powietrze.. ?? Dla mnie tutaj wg jest jedną wielką zagadka jeszcze jakby miały być to wtryski: Dlaczego na 1 I 2 biegu w pełnym zakresie obrotów te zdławienia nie występują? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 23-01-2011
Skąd: Warszawa
Model: VOLVO V40
Silnik: 1.6EB
Rocznik: 2013
Postów: 1,151
|
![]()
Ciśnienie na szynie CR sprawdzone?
Wymień filtr paliwa. Może się zatkał - może wlane było lipne paliwo...
__________________
Było Mondeo Mk4 2.2TDCi 2010 -> jest Volvo V40 1.6EB 2013 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: Mikołów
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 7
|
![]()
Ok może to głupota powinien em zacząć od poczatku. Auto oddałem dziś do 2 mechanika zobaczę co powie i poproszę to o wymiana filtru.
Ciśnienia nikt nie sprawdzał. Dowiem się czegoś więcej dam znac. Dziękuję narazie za wskazówki Obserwujcie dalej temat odezwę sie |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Tagi |
błąd , maf , map , mondeo mk4 |
|
|