Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-07-2020, 22:19   #1
Zielony360
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-06-2014
Model: Focus mk3
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 80
Domyślnie 1,5 TDCi - moje doświadczenie z rozrządem

Przy przebiegu w granicach 108 tys. km wymieniłem właśnie rozrząd w 1,5 TDCi 120 KM z chipem do 140 KM zrobionym przy ok. 65 tys. km. Dotychczasowa eksploatacja w zakresie napędu była bezproblemowa, a przynajmniej tak mi się wydawało.

Rozrząd jak na obecny przebieg nie wyglądał najlepiej... Pasek miał poprzeczne prążki od rozciągania. Napisy były całe, nie było pęknięć od środka. Rolki mocno zajechane, widoczne przetarcia, według mechanika z powodu luźnego paska. Zestaw raczej na pewno nie dotrwałby do przebiegu zalecanego przez producenta.

Wymieniony komplet rozrządu (pasek, rolki) na INA, pompa wody, górny uszczelniacz wału przedni, koło zębate pompy wysokiego ciśnienia (profilaktycznie z powodu akcji serwisowej w tym silniku - u mnie nie była przeprowadzana), płyn chłodniczy. Wszystko zamknęło się w 1300 zł.

Przechodząc do meritum, wrażenia z jazdy... Na początku pomyślałem, że nadpisali mi mapę i nie mam chipa. A to dlatego, że do tej pory załączenie się turbosprężarki dawało nagłego kopa, a po wymianie rozrządu przyspieszanie stało się płynne. Samochód kulturalniej zbiera się na jedynce. Jadąc na jedynce na niskich obrotach nie ma już wahań momentu obrotowego jak wcześniej. Przy zmianach biegów (manual), szczególnie przy redukcjach, nie huśta już budą, a jest pojedyncze zwarte kopnięcie. Wcześniej wyłączając tempomat na ekspresówce przyciskiem było szarpnięcie, już go nie ma. Nieco lepsza kultura pracy. Ogólnie mówiąc, napęd przy zmianach obciążenia zaczął chodzić precyzyjniej. Różnice nie są wydumane, naprawdę poprawił się komfort jazdy.

Piszę o tym, bo wiem, że trwałość rozrządu w tym silniku jest niejasna. Może ktoś dostrzeże u siebie podobne objawy i będzie to dla niego sygnał, żeby nie zwlekać z wymianą.

Zielony360 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2020, 20:30   #2
arturmsi
ford::average
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-07-2019
Skąd: W-wa.
Model: Focus MK4 fl
Silnik: 1.5 Ecoblue 120 KM
Rocznik: 2022
Postów: 160
Domyślnie Odp: 1,5 TDCi - moje doświadczenie z rozrządem

Info się przyda, choć zauważalne "szarpnięcie" przy wyłączeniu tempomatu odczuwam też u siebie, a rozrząd zmieniony 30 tyś temu przy 97 tysiącach właśnie przez częste zerwania w tym silniku.
Na ile tysięcy teraz masz przewidziany ten zestaw?
arturmsi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2020, 21:36   #3
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
Domyślnie Odp: 1,5 TDCi - moje doświadczenie z rozrządem

Mój dojechal do 180.000. Obecnie 223.300
Niemniej jednak kolejny raz nie będę próbował czy wytrzyma 180.000. Wymiana na 250.000
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:57.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.