|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-07-2020, 22:19 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-06-2014
Model: Focus mk3
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 80
|
1,5 TDCi - moje doświadczenie z rozrządem
Przy przebiegu w granicach 108 tys. km wymieniłem właśnie rozrząd w 1,5 TDCi 120 KM z chipem do 140 KM zrobionym przy ok. 65 tys. km. Dotychczasowa eksploatacja w zakresie napędu była bezproblemowa, a przynajmniej tak mi się wydawało.
Rozrząd jak na obecny przebieg nie wyglądał najlepiej... Pasek miał poprzeczne prążki od rozciągania. Napisy były całe, nie było pęknięć od środka. Rolki mocno zajechane, widoczne przetarcia, według mechanika z powodu luźnego paska. Zestaw raczej na pewno nie dotrwałby do przebiegu zalecanego przez producenta. Wymieniony komplet rozrządu (pasek, rolki) na INA, pompa wody, górny uszczelniacz wału przedni, koło zębate pompy wysokiego ciśnienia (profilaktycznie z powodu akcji serwisowej w tym silniku - u mnie nie była przeprowadzana), płyn chłodniczy. Wszystko zamknęło się w 1300 zł. Przechodząc do meritum, wrażenia z jazdy... Na początku pomyślałem, że nadpisali mi mapę i nie mam chipa. A to dlatego, że do tej pory załączenie się turbosprężarki dawało nagłego kopa, a po wymianie rozrządu przyspieszanie stało się płynne. Samochód kulturalniej zbiera się na jedynce. Jadąc na jedynce na niskich obrotach nie ma już wahań momentu obrotowego jak wcześniej. Przy zmianach biegów (manual), szczególnie przy redukcjach, nie huśta już budą, a jest pojedyncze zwarte kopnięcie. Wcześniej wyłączając tempomat na ekspresówce przyciskiem było szarpnięcie, już go nie ma. Nieco lepsza kultura pracy. Ogólnie mówiąc, napęd przy zmianach obciążenia zaczął chodzić precyzyjniej. Różnice nie są wydumane, naprawdę poprawił się komfort jazdy. Piszę o tym, bo wiem, że trwałość rozrządu w tym silniku jest niejasna. Może ktoś dostrzeże u siebie podobne objawy i będzie to dla niego sygnał, żeby nie zwlekać z wymianą. |
02-08-2020, 20:30 | #2 |
ford::average
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-07-2019
Skąd: W-wa.
Model: Focus MK4 fl
Silnik: 1.5 Ecoblue 120 KM
Rocznik: 2022
Postów: 160
|
Odp: 1,5 TDCi - moje doświadczenie z rozrządem
Info się przyda, choć zauważalne "szarpnięcie" przy wyłączeniu tempomatu odczuwam też u siebie, a rozrząd zmieniony 30 tyś temu przy 97 tysiącach właśnie przez częste zerwania w tym silniku.
Na ile tysięcy teraz masz przewidziany ten zestaw? |
02-08-2020, 21:36 | #3 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
Odp: 1,5 TDCi - moje doświadczenie z rozrządem
Mój dojechal do 180.000. Obecnie 223.300
Niemniej jednak kolejny raz nie będę próbował czy wytrzyma 180.000. Wymiana na 250.000
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej? Uszczelki pod głowicą |