![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-12-2013
Model: focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 2
|
![]()
Witam
Mam focusa MK1 benzyna 1.6 2004 rok. Problem to przerywana praca wycieraczki tylnej - w pierwszym trybie każde załączenie to około 1/3 ruchu wycieraczki po szybie i następnie zatrzymuje się. W trybie ze spryskiwaczem wycieraczka wykonuje kilka całych cykli i zatrzymuje się gdzieś losowo w środku cyklu. Sprawdzone elementy: silnik z mechanizmem podłączony pod innego focusa działa normalnie, tak samo manetka od wycieraczek z innego auta nie poprawia sytuacji, przekaźniki wycieraczek zamienione miejscami - przednie pracują na każdym przekaźniku natomiast tylna na żadnym nie działa normalnie, sprawdzona wiązka - kabel masowy przeciągnięty bezpośrednio od akumulatora -bez zmian natomiast rezystancja między minusem na Aku a masą na silniczku poniżej 1 ohma, tak samo rezystancja kablu sygnałowego między wtyczką przekaźnika a wtyczką przy silniczku poniżej ohma. Jest coś jeszcze po drodze w tym układzie? Sygnał w działającym aucie to 0-12v-9v-0 natomiast u mnie jest krótszy 0-12v-0. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Waldek
Zarejestrowany: 22-05-2013
Skąd: Legionowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1,8 B(125)
Rocznik: 2009
Postów: 356
|
![]()
Wtyczka od silniczka wycieraczki:
Pin nr 1 (zielono-niebieski) - stałe napięcie +12V potrzebne do dokończenia cyklu pracy przez wycieraczkę. Pin nr 2 (biało- czerwony) - napięcie +12V pojawiające się w momencie włączenia dźwigni wycieraczki lub spryskiwacza. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-12-2013
Model: focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 2
|
![]()
Jesteś pewien z tym stałym napięciem? 1 pin z wtyczki jest pusty u mnie tj. przylutowany na kostce przy silniczku ale nie ma połączenia z silniczkiem, myślałem że to ślepy obwód od jakiegoś czujnika którego nie ma w tej wersji wyposażenia bo nie widzę żeby kiedyś to połączenie miało być
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Waldek
Zarejestrowany: 22-05-2013
Skąd: Legionowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1,8 B(125)
Rocznik: 2009
Postów: 356
|
![]()
Tak jest na schemacie.
A tak to wygląda u mnie: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-07-2011
Skąd: Lublin
Model: Focus MK1 HB Trend
Silnik: 1.6 Zetec-SE
Rocznik: 2002
Postów: 29
|
![]()
Sprawdź czy nie masz przetartych, przerwanych kabli w gumowym peszlu /karoseria - klapa bagażnika/, miałem podobnie, po naprawie wiazki wrociło do normy
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
elektryka , focus , wycieraczki tylne |
|
|