![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 24-09-2017
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 1,8
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Witam, posiadam Mondeo mk4 1.8L Duratorq-TDCi, 92KW (125HP).
Od dłuższego czasu mam problem z EGR. Nie zaślepiony strasznie zamula, w obroty wchodzi od ok 2500. Kiedy zaślepiłem pełną blaszką jeździ normalnie ale wywala Check Engine. Ostatnio miałem go czyszczonego przez mechanika. Ale po przejechaniu kilku kilometrów znowu wyskoczył błąd. Czy kupowanie taniego zamiennika EGR, takiego jak: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] w ogóle ma sens ? Czy może lepiej wyłączyć EGR komputerowo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 18-09-2017
Skąd: sztum
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0 tdci i 150 koni
Rocznik: 2017
Postów: 25
|
![]()
To urządzenie z podanego linku to nie jest zawór EGR to jest sterownik który steruje pracą EGRa. Zawór jest wbudowany na stałe w kolektor. Jak chcesz go wymienić to trzeba cały kolektor.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Rafal
Zarejestrowany: 15-03-2019
Model: Mondeo MK4 Titanium X/ Fusion
Silnik: 2.0 TDCI/ 1.4 TDCI
Rocznik: 2008/ 2002
Postów: 125
|
![]()
A sam silniczek sterujący pracą EGR-a jest sprawny? Kiedyś miałem taki objaw jak piszesz w Mondeo MK4 1.8 TDCi i winowajcą okazała się ta " czarna część" do której wpięta jest wtyczka zasilająca. Może w twoim przypadku również tak jest... Wystarczy kupić cały silniczek (używany) jak na zdjęciu z aukcji, którą załączyłeś i przełożyć ową część. Używka pewnie wyjdzie około 100zł...
Bump: Pracę silniczka sterującego łatwo też jest sprawdzić-odkręcić go od kolektora (4 śruby imbusowe) odpalić silnik i obserwować czy mechanizm wewnątrz działa-zebaty półksiężyc powinien co jakiś czas wykonać ruch. Jeżeli nic się nie dzieje, to właśnie wina jest po stronie mechanizmu sterującego... Ewentualnie wtyczka zasilająca.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 24-09-2017
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 1,8
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Rafal
Zarejestrowany: 15-03-2019
Model: Mondeo MK4 Titanium X/ Fusion
Silnik: 2.0 TDCI/ 1.4 TDCI
Rocznik: 2008/ 2002
Postów: 125
|
![]()
Tak-to jest kompletny EGR razem z kolektorem wydechowym. Ale przed kupnem warto sprawdzić sam silniczek jak pisałem wcześniej... Zawsze może zostać parę ładnych "setek zł" w kieszeni....
|
![]() |
![]() |