![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 06-11-2011
Skąd: Poznań
Model: Ford Kuga 1
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 197
|
![]()
Mam Kuge od lipca 2019r, ale nigdy do tej pory sie z nia nie dogadalem.
Okazalo sie, ze kupilem ja z wada wypalania DPF. Kompiter przy zakupie auta oczywiscie tego nie wykryl. Zanim jeden mechanik nakierowal mnie na problem, to zdazylem juz z 5-6 razy wymienic olej, poniewaz podnosil sie jego stan, rozrzedzony paliwem. Poczatkowo myslalem, ze to ja zle eksploatuje auto, ze nie wiem kiedy DPF sie wypala. W koncu kolejny mechanik zajrzal do DPF, chcac go w srodku umyc, jednak okazalo sie, ze sitko w DPF bylo nadtopione. Zostala podjeta decyzja o wymianie DPF (zamontowany zostal zamiennik). Po jego zamontowaniu nadal byl problem z podnoszacym sie olejem. Zdecydowalem sie na zamontowanie diody informujacej mnie o wypalaniu, bym np nie gasil auta w trakcie procesu wypalania. Pomimo tego problem sie nie rozwiazal. Oddalem ten DPF i pojechalem do innego mechanika, ktory zamontowal juz uzywany, umyty oryginal. Dalej ten sam problem. W koncu trafilem na mechanika z polecenia. Ten wymyl caly uklad paliwowy, poniewaz uwazal ze mogl w przeszlosci tankowany byc olej opalowy - na filtrze paliwa byla maź, a listwa paliwowa byla przekorodowana. Sprawdzone tez byly wtryski. Jezeli chodzi o problem z DPF, to wymienil w aucie komputer, grzalke od DPF i czujnik przeciwcisnienia. Testowal auto, przejechal ok 2000km i kontrolka DPF zaswiecila mu sie niby ksiazkowo, po 800km od kolejnej wymiany DPF (na inny uzywany i umyty oryginal). Tankowal tylko paliwo Shell VPower Diesel. Ja jak odebralem auto, bedac przekonanym ze juz wszystko jest ok, zatankowalem paliwo Orlen ON Verwa. Po 300 przejechanych km uruchomila sie kontrolka DPF, a na odcinku kolejnych 300km zaswiecila sie w roznych sekwencjach czasu ok 30 razy, az w koncu wyskoczyl blad „usterka silnik”. Pytanie, co jest z tym moim autem? Co moge jeszcze zrobic, by sie nim w pelni cieszyc? Dodam, ze nie gasze auta podczas procesu wypalania DPF i auto pokonuje glownie trasy. Staram sie tez utrzymywac wyzsze obroty silnika. Czy problemem jest tu fakt, ze nie tankuje paliwa Shell VPower Diesel? Nie ma niestety obok mnie zadnej stacji Shella. Uwazam, ze problem nie tkwi tu w samym tankowanym paliwie. W razie dodatkowych pytan lub watpliwosci prosze o kontakt. Bede wdzieczny za pomoc, co moge jeszcze tutaj zrobic? Autko jest super, jednak wobec tego problemu jestem juz bezsilny. Ostatnio edytowane przez sznikers23 ; 06-02-2021 o 13:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP member
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 18-01-2018
Skąd: Ostrava
Model: ka
Silnik: benzyna
Rocznik: 2021
Postów: 76
|
![]()
To że wymieniłeś czujnik dpf nie znaczy że działa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Model: Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 180
|
![]()
adaptacja czujnika ciśnień i samego dpf-a były wykonywane czy tylko wymiana
układ dolotowy szczelny ? nie masz wycieków na łaczeniu kolektora ssacego na zgrzewach połówek? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 29-08-2019
Skąd: Tychy
Model: Kuga MK1
Silnik: 2000TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 14
|
![]()
Sytuaję mialem podobną, nowy czyjnik różnicy cisnien no i oczywiscie adaptacja komputera ,jest ok. Czujnik orginal za set zl a nie podrobka, teraz 80% miasto i wypala sie co 600\700km. Dpf. Orginal od 2009r, 170000km na liczniku
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 694
|
![]() Cytat:
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto. Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 04-06-2020
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Model: Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 180
|
![]()
ja kupiłem czujnik uzywke ORI
przed wymiana wypalanie co 150 -200 km po wymianie wypalanie po ponad 500 km |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: KUGA MK1
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2010
Postów: 173
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::average
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 05-10-2020
Skąd: Gliwice
Model: Kuga II Facelifting AWD
Silnik: 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 60
|
![]() Cytat:
Dobry żart Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: KUGA MK1
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2010
Postów: 173
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez ellocco ; 09-02-2021 o 12:30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 06-11-2011
Skąd: Poznań
Model: Ford Kuga 1
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 197
|
![]()
Mechanik mowi, ze winien sytuacji moze byc jeszcze tu simmering na pompie paliwa.
Co o tym sadzicie? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Tagi |
dpf |
|
|