![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: tomasz
Zarejestrowany: 14-11-2015
Skąd: poznań/farso(dk)
Model: ford mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci 150km manual
Rocznik: 2016/12
Postów: 179
|
![]()
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam pytanie do Was,czy jest różnica powerschiwcie, Mk4,a Mk5, czy to jest ta sama skrzynia biegów? Słyszałem,że to nie ta sama skrzynia i ponoć, mniej problematyczna,ale nie mogę, znaleść żadnych informacji. Pytam,bo miałem poprzednio Mk4 z automatem,i byłem,mega zadowolony,fakt,olej wymieniałem,co około 58 tkm,i do końca użytkowania, ( sprzedałem przy przebiegu około 179 tkm) skrzynia pracowała perfekcyjnie. Wiem,że Powerschiwt , nie dorównuje DSG pod względem kultury pracy( osobiste doświadczenie, ponieważ , często jeździłem do Polski,z kolegą ,co miał Paska i było czuć różnicę. W 2017 roku miałem okazję kupić mk5 ,ale w manualu,( wersji skandynawskiej,a że mieszkam w Danii od 14 lat , kupiłem, auto bezpośrednio, firmy. Mimo,że mk5 chodzi bardzo dobrze,to nie jestem zadowolony, z jazdy manualem,i chętnie bym wrócił do automatu,a zwłaszcza z wersji 4x4. Tomek;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,938
|
![]()
inna poprawiona wersja. skoro nie miales problemow w mk4 (dziwne) to raczej mozesz byc spokojny o mk5.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 31-08-2011
Skąd: Gliwice
Model: S-MAX ST/Focus Active
Silnik: 2.0 TwinTurbo/1.5 EB
Rocznik: 2020/2020
Postów: 1,555
|
![]()
Różnica jest zasadnicza...
Stary PS miał tłumik drgań. (dwumasę) wewnątrz skrzyni... W mk5 jest na zewnatrz i skrzynie nieco poprawili.... Więc w mk5 jest teoretycznie łatwiejsza i tańsza w potencjalnej naprawie.... Najważniejsze to nie pałować, zwłaszcza jak olej zimny no i zmieniać olej co 50-60 tysiecy
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ford::average
![]() Imię: tomasz
Zarejestrowany: 14-11-2015
Skąd: poznań/farso(dk)
Model: ford mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci 150km manual
Rocznik: 2016/12
Postów: 179
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 28-05-2017
Model: Fiesta
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 12
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,552
|
![]()
Nikt nie wspomniał że PS jest tylko w dieslach. Benzyniaki mają hydraulika który mocno odstaje od PS pod względem jazdy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ford::average
![]() Imię: tomasz
Zarejestrowany: 14-11-2015
Skąd: poznań/farso(dk)
Model: ford mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci 150km manual
Rocznik: 2016/12
Postów: 179
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
![]()
Przede wszystkim poliftowe maja 8-biegowego hydrokinetyka - oznaczenie A8 , w parze z fordowskim ecoblue gdzie trzeba już lać adblue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-06-2015
Skąd: Tczew
Model: S-max
Silnik: 2.0 180KM
Rocznik: 2017
Postów: 4
|
![]()
a kiedy te nowe poprawione Powershifty zostały wprowadzone na rynek? mam S-maxa z 2017 roku
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 26-07-2011
Skąd: Piaski
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 195
|
![]()
w 2015, nie dawno wymieniałem olej w skrzyni i z pogadanki z mechanikiem polecanym przez kolegę
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
a wynika, że w starych PS było mokre sprzęgło - szybko się zaczynało palić i to był początek problemów. Przy wyminie olej standardowo wyglądał jak silnikowy z diesla, w 2015 już było suche i to już rozwiązało dużo problemów. z tego co kojarzę w 2017 weszła nowa skrzynia 8-biegowa.
A w VW był odwrotny problem, z suchym sprzęgłem padały, a z mokrym jeździły lepiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez bodzio17 ; 06-07-2021 o 19:39 |
![]() |
![]() |