Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-07-2021, 17:58   #1
Jekobb
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-10-2016
Model: C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Działanie turbiny a zawór EGR (2.0 TDCi)

Witam wszystkich grupowiczów.
Od jakiegoś czasu obserwuję forum ale w końcu przyszedł czas na pierwszy post, pytanie, prośbę.
Opiszę mniej więcej po kolei jak rzeczy związane z awarią turbiny w swoim Focusie C-MAX 2.0 TDCi 136KM 2006r.
Na początku turbo zaczęło działać wybiórczo, raz się załączało raz nie, było to sporadyczne więc nie doskwierało jeszcze mocno. Temat z turbiną został odłożony, w międzyczasie podczas dłuższego wyjazdu nawali EGR. Czy całkowicie tego nie wiem, na pewno klapa musiała być mocno otwarta bo dusił silnik spalinami że nie szło praktycznie jechać. EGR został zaślepiony samochód wrócił do normalnej jazdy no oczywiście z odłączającym się turbo.

Jeździłem tak dłuższy czas (oczywiście kontrolka CHECK zapalona) jednak turbo już tylko sporadycznie się załączało i samochód coraz słabszy się robił.

Auto w końcu oddałem do zakładu który zajmuje się turbinami. Stwierdzono że dziurawa jest rura dolotowa do intercoolera (wymiana na nową) oraz że jakiś przewód do sterowania turbem czy też zmienną geometrią jest uszkodzony niby coś polutowano, naprawiono. EGR nie został jeszcze naprawiony.
Po tej naprawie w samochodzie faktycznie wróciła moc i działanie turbiny ale dalej pojawiają się dwa mankamenty i jakby zacięcia turbiny.
1. Gdy jadę np. na 5 biegu obroty na 2000 przycisnę go "mocniej" dojdzie na obrotach do 3000 i wtedy turbina jakby przechodzi w tryb awaryjny (nie za każdym razem), nie działa i odcina ją, turbo już się nie załączy podczas jazdy. Trzeba się zatrzymać, odpalić na nowo i bez problemu auto odzyskuje moc.

2. Druga przypadłość to gdy pod "obciążeniem" wjazd pod wzniesienie na 4 biegu obrotów nie co ponad 2000 łapie jakby czkawkę i nie można przycisnąć wyżej nie złapie już przyśpieszenia. Auto wjedzie na szczyt, wzniesienie i jak zajedzie mu to obciążenie to momentalnie łapie wyższe obroty i ciągnie już normalnie turbina. To nie pod każde wzniesienie ale tak kilkukrotnie już zauważyłem.

Chciałem oddać auto do warsztatu w którym robiłem te usterki związane z turbiną ale powiedziano że nie przyjmą mi na poprawki samochodu dopóki nie naprawię EGR bo to przez to że EGR jest zaślepiony pojawiają się te błędy i zawieszenia turbo. Czy jest to faktycznie możliwe i może być związane z EGR?
Na pytanie czy mogą zająć się zaworem EGR mechanik powiedział że tym się nie zajmują i że muszę znaleźć innego.

Z tego co przeglądałem już po forum to podobne objawy były przy awariach czujnika mapowania turbo lub zaworu sterującym podciśnieniem.

Inny mechanik nie związany z naprawą sugerował mi abym najpierw wymienił sobie wszystkie wężyki od podciśnienia i sprawdził że może jeszcze gdzieś lewe powietrze się dostaje i że EGR nie powinien mieć związku z turbem. Owszem błąd będzie się pojawiać natomiast nie powinno mieć to wpływu na sterowanie turbiną.

Może ktoś miała podobny problem i będzie w stanie coś doradzić ?

--
Pozdrawiam
Jakub (Jekobb)

Jekobb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2021, 22:18   #2
Istvan
ford::average
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 17-01-2017
Skąd: Białystok
Model: C-max
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 178
Domyślnie Odp: Działanie turbiny a zawór EGR (2.0 TDCi)

Czy jest to silnik 136 KM? Jeżeli tak to sama zaślepka w EGR tak własnie rzutuje na jazdę.Musi być programowo wycięty w profesjonalny sposób.Wtedy jazda z tym silnikiem jest czystą przyjemnoscią.Turbiny w tych autach są bardzo odporne.Nie szukałbym tam problemu.Dobry fachowiec po "załatwieniu sprawy" z EGR-em obejrzy w programie (jadąc z laptopem na kolanach) wszystkie parametry i auto smiga jak nowe.
Istvan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2021, 05:22   #3
Jekobb
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-10-2016
Model: C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: Działanie turbiny a zawór EGR (2.0 TDCi)

Cytat:
Napisał Istvan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy jest to silnik 136 KM? Jeżeli tak to sama zaślepka w EGR tak własnie rzutuje na jazdę.Musi być programowo wycięty w profesjonalny sposób.Wtedy jazda z tym silnikiem jest czystą przyjemnoscią.Turbiny w tych autach są bardzo odporne.Nie szukałbym tam problemu.Dobry fachowiec po "załatwieniu sprawy" z EGR-em obejrzy w programie (jadąc z laptopem na kolanach) wszystkie parametry i auto smiga jak nowe.
Tak silnik jaki posiadam to 136KM.
Tak patrzę po cenach EGR z firmy D to przy tych cenach + koszty wymiany to taniej chyba wyjdzie wycięcie w komputerze EGR. Czy będzie miało to jakiś wpływ na pracę i zużywanie silnika ?

--
Pozdrawiam
Jakub (Jekobb)
Jekobb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2021, 13:54   #4
Istvan
ford::average
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 17-01-2017
Skąd: Białystok
Model: C-max
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 178
Domyślnie Odp: Działanie turbiny a zawór EGR (2.0 TDCi)

Widzę w trakcie eksploatacji ,że ma to wpływ tylko pozytywny.Lepszy rozruch,mniejsze spalanie i brak objawów o których pisałeś ,a i mojego auta wcześniej dotyczyły.Ja jestem zadowolony.
Istvan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2021, 18:55   #5
mazurłódz
ford::beginner
 
Imię: marcin
Zarejestrowany: 20-12-2018
Skąd: łódz
Model: c-max
Silnik: 1.6 cdti 90 km
Rocznik: 2008
Postów: 37
Domyślnie Odp: Działanie turbiny a zawór EGR (2.0 TDCi)

koledzy podepnę się pod temat , mój problem to mega kopcenie przy przyśpieszaniu na czarno , jak jadę z jedną prędkością nawet 150 zero kopcenia , po podpięciu pod kompa wychodzi - za małe ciśnienie doładowania turbiny , czujnik zmieniłem na nowy i nic dalej ten sam problem na kompie pokazuje , dodam tylko że mam silnik 1.6 90 km , pytanie czy to juz koniec turbiny ?? prosze o podpowiedz , a może ktoś się orientuje czy w okolicach Koszalina + - 100 km zna ktoś kogoś co by to ogarnął ??
mazurłódz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2021, 19:03   #6
Vultar
ford::specialist
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
Domyślnie Odp: Działanie turbiny a zawór EGR (2.0 TDCi)

o 1.6 jest trochę tematów.
Jaki czujnik? Map sensor?
Zobacz jak pracuje gruszka, sprawdź przewody podciśnienia czy są szczelne jak i sam układ dolotowy.
Ty nie masz zmiennej geometrii więc obstawiam nieszczelność albo zawór sterowania turbiną pierburg.
Vultar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2021, 05:39   #7
Jekobb
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-10-2016
Model: C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: Działanie turbiny a zawór EGR (2.0 TDCi)

Cytat:
Napisał Istvan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Widzę w trakcie eksploatacji ,że ma to wpływ tylko pozytywny.Lepszy rozruch,mniejsze spalanie i brak objawów o których pisałeś ,a i mojego auta wcześniej dotyczyły.Ja jestem zadowolony.
Ja na chwilę obecną zostanę chyba przy wymianie EGR.
Wczoraj go wykręciłem ile namęczyłem się z tą 3 "ukrytą" śrubką z dostępem od dołu to szkoda gadać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. No delikatnie mówiąc to EGR jest w opłakanym stanie i tylko zakup nowego wchodzi w grę. Trzeba będzie wybrać jakiś zamiennik z tego przedziału kwotowego między 300zł a 600zł.

Rozważałem wyłączenie EGR w komputerze ale dwa serwisy jakie znalazłem podały mi koszt między 400zł a 500zł i jeszcze z rozmowy to tak mało przekonywający się wydawali. Może to tylko moje odczucie ale odniosłem wrażenie że jakby "wycięcie" EGR mieli robić pierwszy raz.
Swoją drogą jak ktoś zna dobry serwis jeżeli chodzi o możliwość pominięcia EGR komputerowo na dolnym śląsku w rejonach Kotliny Kłodzkiej to można dać jakieś namiary.

--
Pozdrawiam
Jakub (Jekobb)
Jekobb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:56.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.