Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-07-2021, 20:35   #1
ciupa
ford::amateur
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 07-04-2021
Skąd: Rakowiec
Model: Edge
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 7
Domyślnie Jaki Ford Edge

Cześć Wszystkim,
Rozważam zakup Forda Edge. Autko bardzo mi się podoba z zewnątrz a do tego jest dość "unikalne" w szczególności w mojej okolicy co też na pewno stanowi jakiś "+". Ale głównym powodem to przestrzeń w środku (potrzebuję dość obszernego samochodu, gdyż członkowie rodziny dość wysocy), zachwalane właściwości jezdne, wspomniany wygląd, nawet minimalizm tunelu środkowego mi pasuje. W grę wchodzą zarówno te z USA jak i EU. Tyle, że pojawia się problem, bo czytając różne artykuły, fora itd. każdy z modeli 2016-2019+ ma swoje wady, które bynajmniej jak czytam, są dość poważne (nie wiem jaka jest ich skala i po jakim przebiegu występują). I tak:
- USA, 3.5l V6 ma wagę konstrukcyjną (?) związaną z umiejscowieniem pompy chłodzącej (wewnątrz silnika) co może prowadzić do niezauważalnych wewnętrznych wycieków, przegrzania i uszkodzenia samego silnika co wiąże się z bardzo kosztowym remontem (tym bardziej, że na naszym rynku są raczej rzadkością); skrzynia 6F50 jak najbardziej ok
- USA 2.0 EB do 2018 wewnętrzne przecieki w układzie chłodzenia prowadzące do kosztownych napraw silnika włącznie z wymianą, skrzynia 6F35 jakieś drobne do średnioistotnych różnych problemów
- USA 2.0 EB 2019+, silnika (chyba) ok, problemy z chłodzeniem skrzyni, szarpanie, ślizganie itd.
- EU 2.0 TDCi 210KM + PowerShift - powszechnie złe opinie o samej skrzyni, w krótszej lub dłuższej perspektywie bardzo kosztowna regeneracja
- EU 2.0 2019+ grubo poza budżetem...
A jakie są wasze doświadczenia z poszczególnymi wersjami? Możecie coś stanowczo polecić lud odradzić?
Tak ogólnie to może za bardzo "panikuję" co do powyższych problemów?
Jak z częściami zamiennymi do tych z za wielkiej wody? Czy z europejskich fordów są kompatybilne? I czy z innych modeli jak S-MAX, Mondeo pasują (bo chyba mają te same płyty, gamę silników, wnętrze)?
Jak wg Was może wyglądać kwestia serwisowania w przyszłości i dostępności zamienników biorąc pod uwagę, że Edge w EU jest już niedostępny a w USA jego przyszłość jest niepewna.

P.S. Jest na Otomoto oferta Edge 2017 z EU, który ma "ponoć" nakulane 56 tyś. Oczywiście z PS. No i w moim budżecie. Czy warty uwagi, z punktu widzenia żywotności skrzyni?
Darek

ciupa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2021, 22:16   #2
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Jaki Ford Edge

Bzdura powtarzana i powielana.

W związku z licznymi pytaniami i brakiem wiedzy -popełniłem post dla potomnych. Getrag(producent PowerShifta) po 2014r. przekonstruował 6DCT450 na model 451 gdzie problemy dość skutecznie z PS zostały usunięte. Jednakże ford zachował nazwę 450 dla nowych skrzyń . Przekładnia poprawiona była montowana w:

-Mondeo CD391, model rok 2014.75 (10/2014- ) z silnikiem DW10F
-Kuga C520 model rok 2015.00
-Smax/Galaxy CD539E model rok 2015.50
-Edge CD539X model rok 2016.00

Zmieniono interwały wymian płynów, zalecając skrócenie ich o ile to możliwe do 40tys. To tylko zalecenie (interwał serwisowy Forda to 60 tys.), zmieniono oprogramowanie skrzyni. W silnikach benzynowych wprowadzono blokadę programową obrotów. Skrzynia jest dostosowana do 7tyś obr./min. Wytrzymuje maksymalnie 450Nm momentu, nie lubi ostrych startów z pod świateł, jest w niej tłumik drgań skrętnych z elementami z tworzywa sztucznego które potrafią pękać, potem pękają sprężyny Sama w sobie nie jest tragedią, jej konstrukcja pochodzi z lat 80 ubiegłego wieku została skonstruowana na potrzeby Porsche 959 ,po czym projekt rozwoju porzucono ze względu na koszty i niepopularność-gdyż w tamtym czasie dominowały skrzynie ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Żadna skrzynia automatyczna nie jest bezawaryjna i tania w naprawie. Dla mnie sprawa jest prosta jak cię nie stać(koszt naprawy 5-10 tys. zł) i boisz się tego typu skrzyni-nie kupuj. Zwłaszcza jeśli nie wiesz jak było użytkowane auto i jaki ma prawdziwy przebieg. Największą wadą w PS było użycie materiałów (tworzywa) w konstrukcji separatorów sprężyn i tarcz sprzęgieł które się obierały i opiłkowały. Ten syf krążył po skrzyni we wspólnym oleju i dostawał się do zaworów mechatroniki, co powodowało nierówną pracę a potem jej zużycie i padanie. Cała ta lawina, zaczyna się właśnie w tym miejscu, ponieważ ten tłumik drgań przesuwa się na obudowie sprzęgła, w raz ze sprężynami. Gdy pęknie ,sprężyny zaczynają ścierać obudowę ,powstają zadziorki bardzo niewielkie i obfite opiłkowanie. Po czym sprężyny opierają się o sprężyny i pękają bo nie ma separatora a wszytki te drobiny rozwalają okładziny cierne na tarczach sprzęgieł. To co ludzie błędnie nazywają w tej skrzyni dwumasą -to zespół sprzęgieł z tłumikiem drgań skrętnych pracuje on na mokro. W tym samym oleju który wykorzystuje układ mechatroniki sterujący praca skrzyni. Opiłki i syf zapychają wewnętrzny filtr i dostają się do elektrozaworów które zaczynają wadliwie działać. Pojawiają się szarpnięcia i zawahania. Sama wymiana zespołu sprzęgieł niewiele daje bo to tylko półśrodek, przedłużający agonię. Wcześniej czy póżniej trzeba robić mechatronikę. Niestety czarodziejów bez pojęcia i złodziei po warsztatach tego typu wielu. W 451 konstrukcja skrzyni pozostała taka sama. Natomiast przebudowano zespół mokrych sprzęgieł i pozbyto się z mokrej części sprężyn tłumika drań skrętnych. Role tłumika przejęło koło zamachowe-dwumasowe znajdujące się pomiędzy skrzynią a silnikiem. Największe problemy sprawiają suche skrzynie w starych Focusach i Fiestach. W Australii był nawet zbiorowy proces przeciwko Ford motors ,właściciele mieli naprawiane auta, a nawet mogli żądać zwrotu samochodów, ford zapłacił potężną karę w mln dolarów. Producent zaleca wymianę płynów w skrzyniach co 30tyś mil czyli jakieś 48tyś km. Ale jak widać to nie rzadkie zmiany oleju są tu przyczyną awarii w pierwszej generacji PS Wszyscy wierzą ze jak wymienią olej co 30 tyś to będzie super-niestety nie. Tylko bardzo delikatnie traktowane skrzynie robią duże przebiegi z modelu 450(generacja 1).

Ostatnio edytowane przez Matych ; 17-07-2021 o 15:14
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-07-2021, 12:44   #3
Edge43
ford::beginner
 
Imię: Edge43
Zarejestrowany: 07-11-2019
Skąd: Bydgoszcz
Model: Ford Edge MK2 (Europa)
Silnik: 2.O TDCI (210PS)
Rocznik: 2016
Postów: 48
Domyślnie Odp: Jaki Ford Edge

Cytat:
Napisał ciupa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- EU 2.0 TDCi 210KM + PowerShift - powszechnie złe opinie o samej skrzyni, w krótszej lub dłuższej perspektywie bardzo kosztowna regeneracja
Darek
Może jest ryzyko awarii... ale to najlepszy automat (oprócz Volkswagenowskiego DSG) którym jeżdziłem. Mam na myśli zmianę biegów, rekację na dodanie gazu. Automaty ze stajni ZF (BMW , Alfa Romeo) to już nie jest to, o skrzyniach produkcji japońskiej nawet nie wspomnę, to jest dramat !

Jeśli chodzi o 2.0 TDCI 210KM ... tak oszczędnej jednostki nie znajdziesz !!! 8 do 8.5 litrów diesla w jeździe miejskiej autem które waży 2 tony i ma przyspieszenie poniżej 10 sekund do setki... nie ma opcji ! nie znajdziesz nic lepszego.

Jeśli chodzi o dostęp do części... jest naprawdę OK. Silnik, skrzynia wszystko pasuje do S-maxa czy Mondeo... zawiszeniowe sprawy masz kilka sklepów z częsciami do aut amerykańskich. Póki co wszystko co potrzebowałem miałem na drugi dzień. I ceny są raczej przystępne. Po kilka latach z Volvo XC60 jestem bardzo zadowlony !
Edge43 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.