Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-09-2021, 08:04   #1
jedrusdg
ford::amateur
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 05-05-2013
Skąd: Będzin
Model: Mondeo MK4, Mondeo MK5
Silnik: 2.0 DURATEC-HE 145km, 2.0 TDCI 180km
Rocznik: 2008, 2015
Postów: 8
Domyślnie "U0100 - Utrata łączności ECM/PCM A" i parę innych - DURATEC-HE

Witajcie

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w ogarnięciu pacjenta Mondeo Mk4 2.0 145 km (benzyna) z 2008 roku
Mianowicie nie dalej jak 2 tygodnie temu wsiadłem rano do auta, włączyłem zapłon i wyskoczył komunikat usterka silnika, imo aktywny itd. W ruch poszedł forscan (początkowo nie mogłem się połączyć z PCM), ale za drugim albo trzecim razem zaskoczyło, błędy wykasowałem, auto odpaliłem i pojechałem.
Do wczoraj było wszystko okej.
Stojąc na parkingu na odpalonym silniku nagle wyskoczył komunikat "Usterka silnika" po czym silnik zgasł. Wyłączyłem zapłon, włączyłem ponownie uruchomiłem silnik, chwile pochodził, więc pojechałem. Po przejechaniu około 2km silnik zgasł i ponownie komunikat i charakterystyczny dźwięk ostrzeżenia.
Zdarzyło się też tak, że auto podczas przyśpieszania na dosłownie sekundę straciło moc wyskoczył komunikaty, które za chwilę zniknęły i jak gdyby nigdy nic jechało dalej.
Najgorszy w tym wszystkim jest to, że nie znam dnia ani godziny następnej takiej sytuacji.
Wróciłem na parking zostawiłem auto. Po pracy poszedłem się podpiąć skasowałem błędy, auto odpaliło i do teraz jeździ bez żadnych problemów... do następnego razu...

Forscan wyrzucił następujące błędy:

===PCM DTC P0133:00-64===
Kod: P0133 - Wolna reakcja obwodu O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 1)

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P0133:00-64===



===PCM DTC P0420:00-64===
Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P0420:00-64===



===OBDII DTC P0133-P===
Kod: P0133 - Wolna reakcja obwodu O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 1)

Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC P0133-P===



===OBDII DTC P0420-P===
Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)

Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC P0420-P===



===ABS DTC U0100:00-8A===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

Szczegóły kodów usterek

Obecne są DTC dotyczące innych modułów.

Sprawdz wszystkie pozostale moduly na magistrali danych pod katem dzialania i kodów DTC

Możliwe przyczyny:

Utrata łączności z PCM

Nie odebrano jednego lub wszystkich komunikatów z PCM.

Brak komunikatu CAN z PCM.

Brak możliwości nawiązania transmisji danych z PCM.

Utracono łączność z PCM, ponieważ w określonym czasie nie odebrano żadnych danych z PCM.

PCM nadmiernie obciÝ+a komunikatami szynO CAN do moduÝu ABS.

Wykonaj czynności sprawdzające

Sprawdź ciągłość połączeń komunikacji CAN pomiędzy modułami ABS i PCM.

Sprawdź połączenia komunikacji CAN PCM.

Sprawdź połączenia zasilania PCM.

Sprawdź PCM pod kątem DTC.

Sprawdź ciągłość połączeń komunikacji CAN pomiędzy modułami ABS i PCM.

Informacje dodatkowe

NIE wymieniaj modułu ABS jedynie na podstawie obecności tego DTC.

Nie wymieniaj modułu ABS jedynie na podstawie tego DTC, o ile nie zostanie stwierdzona usterka lub fizyczne uszkodzenie.

Zapalone są lampki ABS, EBD, TCS i ESP.

Ostrzeżenie o usterce ESP zostanie wyświetlone na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy.

Jeżeli układ ESP ma funkcję HLA, na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy zostanie wyświetlony komunikat tekstowy ostrzegający, że funkcja HLA nie jest dostępna.

===END ABS DTC U0100:00-8A===



===BCMii DTC U0100:00-2E===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 251642609 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 224428.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 13.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC U0100:00-2E===



===RFA DTC U0100:00-0A===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania

===END RFA DTC U0100:00-0A===



===IPC DTC P1607:82-2A===
Kod: P1607 - Obwód sygnału wyjściowego MIL

Dodatkowe symptomy usterki:
- Funkcja licznika zdarzeń w czasie aktywności/sekwencji nieprawidłowa/nie uaktualniona

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC P1607:82-2A===



===IPC DTC U0401:68-2A===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM

Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC U0401:68-2A===

W mojej opinii pierwsze 4 błędy nie powinny mieć wpływu na utratę połączenia z PCM, więc bardziej zależy mi na rozwiązaniu problemu z błędami U0100, P1607 oraz U0401, chyba że jestem w błędzie to proszę sprostujcie. Akumulator naładowany i sprawny.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Gdzie szukać przyczyny?
Czy jesteście w posiadaniu schematu PINów PCM dla DURATEC-HE?

Dodam jeszcze, że w wyżej opisanych sytuacjach słychać cykanie jakiegoś przekaźnika w okolicy schowka pasażera.


Ostatnio edytowane przez SRS ; 17-09-2021 o 10:04 Powód: proszę przeczytać zasady pisania postów
jedrusdg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-09-2021, 08:14   #2
Garbojad
ford::professional
 
Avatar Garbojad
 
Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
Domyślnie Odp: "U0100 - Utrata łączności ECM/PCM A" - DURATEC-HE

Zdejmij wtyczkę z pcm i zobacz czy nie ma na niej korozji

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Garbojad jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2022, 20:47   #3
bodzinnio
ford::amateur
 
Imię: Bogumił
Zarejestrowany: 05-11-2019
Skąd: Szkocja
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 8
Domyślnie Odp: "U0100 - Utrata łączności ECM/PCM A" i parę innych - DURATEC-HE

BATTERY SAVER RELAY - przekaźnik

Ostatnio edytowane przez SRS ; 15-05-2023 o 21:17
bodzinnio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.