![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: wielkopolska
Model: Ford Focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2015
Postów: 6
|
![]()
Witam,
Pytanie; posiadam Focus 1.0 125KM ecoBoost 2015, po lifcie. Od miesiąca regularnie pojawia mi się błąd P0420, po skasowaniu po pewnym czasie wraca.. Wymieniłem wkład katalizatora (monolit) - po przejechaniu ok 40km błąd powrócił. W serwisie sprawdzali także sondy lambda, druga była osmolona ale samochód oleju nie bierze. Gdzie szukać rozwiązania problemu. Dziękuję za wskazówki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 01-03-2014
Skąd: Kwidzyn
Model: Focus MK2.5
Silnik: 1.8L 125PS
Rocznik: 2009
Postów: 504
|
![]()
Wyłączyć programowo drugą sondę lambda w sterowniku silnika i spokój.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 24-12-2008
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6
Silnik: 1.25 16V
Rocznik: 2005
Postów: 620
|
![]()
To nie jest chyba rozwiązanie a ominięcie problemu..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,659
|
![]()
Wymiana kata na zamiennik to również ominięcie problemu.
Prawdopodobnie oryginalny katalizator rozwiąże problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 01-03-2014
Skąd: Kwidzyn
Model: Focus MK2.5
Silnik: 1.8L 125PS
Rocznik: 2009
Postów: 504
|
![]()
Generalnie P0420 to żaden problem. Tylko check razi w oczy...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 18-11-2022
Model: focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2015
Postów: 1
|
![]()
Hej,
Szukam porady dotyczącej błędu P0420. Ford Focus 1.0 2015 rok, przebieg 120000km. Trafiliśmy na 'super' mechaników, którzy każą wymieniać wszystko pokolei a być może ucelują z diagnozą. Dwie sondy wymienione, świece wymienione, katalizator wymieniony (zamiennik), a kontrolka check engine i błąd P0420 jak jest tak jest. Nie ma innych objawów poza tym błędem, samochód jeździ normalnie, bez spadków mocy. Czasami wyświetli się komunikat "serwis silnika natychmiast' i przechodzi w tryb awaryjny, ale po ponownym uruchomieniu wraca do normy. Robiliśmy test sond przez Forscan, jednak nie jesteśmy pewni jak to powinno dokładnie wyglądać. Może, ktoś tutaj miał podobny problem i doradzi coś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zdjęcie wykresów sondy [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Imię: Mik
Zarejestrowany: 16-05-2019
Skąd: Poznań
Model: Focus MK3
Silnik: benzyna
Rocznik: 2014
Postów: 23
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 21-11-2010
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Model: Kuga mk3 Titanium X
Silnik: 1,5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2024
Postów: 168
|
![]()
Miałem podobny problem. Przebieg 155 tyś.km. Osiągi jak zwykle. Sprawdziłem emisję spalin na stacji diagnostycznej - wynik w normie, wymieniłem świece zapłonowe - trzeci komplet, pierwszą sondę lambda - check engine i tak nawracał. Sonda i tak byłaby do wymiany- nieco wolniej reagowała.
Podobno na tym etapie lepiej nie wymieniać katalizatora - wielu zaleca wyłączenie sygnalizacji tego kodu błędu w sterowniku. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-06-2024
Model: MK3
Silnik: 998 cc
Rocznik: 2016
Postów: 1
|
![]()
Cześć, proszę o pomoc z niedawno zakupionym autem : Focus MK3 2016r. Kombi 998 benz 125 km
Mam problem z błędem katalizatora mianowicie pojawił się tydzień temu po podłączenie pod komputer zalecano usunięcie i sprawdzenie czy nic się nie dzieje... Błąd wrócił po 3 dniach podczas przyśpieszania, tym razem wybrałem inny serwis nie mówiąc o problemie wcześniej. Analiza pokazała że błąd wywołuje wysoka temperatura w katalizatorze 470 stopni po 10 minutowej jeździe. Przebieg sprawdzenia : - wyciągniecie sondy lambda i sprawdzenie poprawności działania, wypadła ok - sprawdzenie katalizatora endoskopem - cały widoczne delikatne zabrudzenie w jednym miejscu, - sprawdzenie sondy na dole katalizatora, również wypadła ok, Testy wykonywane podczas temperatury około 20 stopni, auto zostawione na 2h i ponowny test po ostygnięciu : - podłączenie komputera i na starcie pokazuje 55 stopni, - po uruchomieniu silnika w ciągu 30 sek jest 180 stopni i przyśpiesza, tempo przyśpieszania temperatury jednostajne, - podczas gazowania nie zwiększa się tempo podnoszenia temperatury cały czas skacze tak samo co kilka stopni do góry - w 2 min mamy temperaturę 480 stopni i się zatrzymuje, lekko spada podchodzi. Brak znalezionego czujnika, powoduje koniec prac. Mechanik proponuje mocniejsze przepalenie silnika ponieważ auto jeździ głównie po mieście a biegi zmieniane są jak na wyświetlaczu, tzn np. 6 wskakuje już przy 90 km/h i raczej nie przekraczałem 2 tys obrotów na biegu. Na powrocie zrobiłem 10 km z mocniejszym depnieciem i przeciąganiem do 4 tys obrotów na biegu. Błąd nie powrócił ani nie zauważyłem żadnego problemu w pracy silnika. Niestety nie zlokalizowaliśmy żadnego innego czujnika w katalizatorze który mógłby mieć wpływ na temperaturę, widoczne od góry są dwie sondy, na dole podobnie. Czy myślicie podobnie że wpływ możę mieć czujnik ? Jeżeli tak to gdzie mogę go znaleźć ?
__________________
Chcesz szybko lub wolno, mamy jedno i drugie. Te filmy to nie tylko klipy; to epickie festiwale pieprzenia: https://xxxx.cafe/ - https://pornhd.cc/ -https://hdporn.love/ Ostatnio edytowane przez Glib ; 08-01-2025 o 10:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
check engine , focus , katalizator , wymiana |
|
|