![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Kamil
Zarejestrowany: 16-06-2022
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Postów: 1
|
![]()
Witam, mam taki problem, że wyskoczyła kontrolka ładowania akumulatora.
Zaraz potem wyskoczyła cała choinka po kolei, tj. esp,abs,poduszki powietrzne, aż w końcu wyłączyło się radio, zegary i auto zgasło (jazda w korku). Panowie pomogli mi podładować i uruchomić go z powrotem i podczas jazdy na całkowicie wyłączonej elektryce (nawet światła mijania wyłączyłem) jadąc ok. 120km/h nagle wrócił do żywych i wstały zegary, radio, kontrolki zgasły. Kiedy ponownie jechałem w korku zapaliła się kontrolka akumulatora, lecz krótko potem wyjechałem na trasę, więc się rozpędziłem i jakoś dojechałem te 80km do domu. Myślałem od razu, że to alternator chociaz gdyby padł to raczej już bym nie odjechał stamtąd. Nie wiem co z regulatorem napięcia. Mierzyłem napięcie na akumulatorze. Na luźno było 12V i po odpaleniu tez 12V Miał ktoś tego typu problem? Focus mk2 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
Po odpaleniu 12v =brak ładowania
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju, hamulce: 278/bębny -> 300/302 (na stalowym oplocie) Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 02-04-2025 o 08:50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 852
|
![]()
12v po odpaleniu = altek trup - tak, czy siak trzeba altek oddać do odpowiedniego zakładu i przy okazji sprzwdź przewody masowe, zwłaszcza ten od minusa aku do kielicha czy na kielichu nie skorodował oraz czy przewody przy alternatorze nie są luźne i zaśniedziałe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 930
|
![]()
Czy może być to kwestia śmierci regulatora napięcia ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
Może, bo jakby altek był trafiony to by się raczej pojawiły dodatkowe objawy typu wycie, dym, rozładowywanie akumulatora na postoju itd. No ale trzeba sprawdzić komplet a nie wymieniać w ciemno.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,438
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 06-02-2021
Model: Focus Turnier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 356
|
![]()
Może być wszystko, dobry elektromechanik musi rozebrać i sprawdzić. Mogą też luty puścić gdzieś na stojanie, raz tak miałem, fachaman polutował za 50 pln i chodził jak złoto.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 26-05-2016
Skąd: Ełk
Model: fokus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 45
|
![]()
Witam wszystkim
Proszę o pomoc bo pojawił się problem z odpaleniem. Sytuacja wyglada tak ze rano pomimo mrozu zapalił dobrze dojechałem do pracy i po 10 godzinach tez odpalił normalnie i tu zaczyna się problem bo po przejechaniu może 2 kilometrów zapaliła się kontrolka od ładowania i zaczęły zapalać się i gasnąć kontrolki od trakcji i and. Dojechałem na stacje i zgasiłem auto I już nie odpaliło. Kontrolki wszystkie się świecą nie przygasają i rozrusznik nie kreci słychać tylko pykanie przekaźnika tak jakby nie dochodził prąd do niego. Akumulator nowy i rano zapalił na -12 za pierwszym wieczorem tez odpalił za pierwszym razem autonchodzilo na wolnych normalnie i po przejechaniu kawałka właśnie zapaliła się kontrolka od aku. Pomyślałem ze może pasek pękł ale nie |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 3,002
|
![]()
Alternator do sprawdzenia
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
alternator , focus mk2 , regulator napięcia |
|
|