|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-07-2022, 13:12 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-01-2021
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: ?
Postów: 5
|
Uszczelniacz półosi lewej Hybrid/ hybryda 2018
Cześć,
mimo poszukiwań nie znalazłem odpowiedzi, stąd nowy temat. Problem polega na wycieku spod uszczelniacza lewej półosi eCVT w Mondeo Hybrid sedan z roku 2018 i potrzebie dobrania odpowiedniego do wymiany. Czy ktoś przerabiał może temat, bądź ma informacje nt. właściwych uszczelniaczy półosi na stronę lewą i prawą? Jeśli chodzi o smarowanie- dotarłem do informacji, że powinien tam być Mercon LV w ilości 4.5l- proszę o weryfikację i potwierdzenie. Pozdrawiam Robakkk Ostatnio edytowane przez Robakkk ; 10-07-2022 o 13:35 |
10-07-2022, 17:32 | #2 |
ford::amateur
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 15-06-2013
Skąd: Tarnów
Model: Ford Mondeo MK5 Vignale Hybryda
Silnik: 2,0 hybryda
Rocznik: 2018
Postów: 3
|
Odp: Uszczelniacz półosi lewej Hybrid/ hybryda 2018
Witam podpinam się pod temat czy ktoś może udzielić i potwierdzić informację jaki olej do skrzyni bezstopniowej ecvt w hybrydzie po ubytku konieczna jest wymiana.
Czy olej Mercon LV będzie odpowiedni do tej skrzyni? Drugie pytanko jaki płyn do chłodzenia silnika elektrycznego , czy zwykły do chłodnic czy może jakiś specjalny? Dzięki z góry za odpowiedź. |
10-07-2022, 20:05 | #3 |
ford::advanced
Imię: Karol
Zarejestrowany: 15-01-2017
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 Ecoboost
Rocznik: 2020
Postów: 283
|
Odp: Uszczelniacz półosi lewej Hybrid/ hybryda 2018
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
tu masz nawet instrukcje jak zrobić i tak mercon LV będzie odpowiedni, Mondeo i Fusion mają ten sam układ hybrydowy, więc filmiki są odpowiednie dla obu modeli To z książki serwisowej Niezamarzający płyn do chłodnic Super Plus Premium FU7J-19544-xx WSS-M97B44-D Niezamarzający płyn do chłodnic WSS-M97B44-D2 i Twój pojazd jest wyposażony w dwa oddzielne układy chłodzenia. Jeden służy do chłodzenia silnika, a drugi do chłodzenia sterownika układu przemiennika, charakterystycznego dla układów hybrydowych. Te dwa układy działają podobnie; system chłodzenia sterownika układu przemiennika zwykle działa w niższej temperaturze i pod niższym ciśnieniem. Dolewanie płynu chłodzącego silnik Odkręć korek wlewu. Dolej płynu chłodzącego silnik do oznaczenia MAX; nie napełniaj nadmiernie. Zakręć korek wlewu.Obróć korek zgodnie z ruchem wskazówek zegara do oporu. Wskazówka: Dolej mieszankę 50/50 płynu niskozamarzającego i wody lub gotowy roztwór płynu chłodzącego silnik zgodny z właściwą specyfikacją. Patrz Pojemność układów i specyfikacje. Wskazówka: W nagłym wypadku do układu chłodzenia można dolać czystej wody, aby umożliwić dotarcie do stacji naprawy pojazdów. Wskazówka: Przedłużone stosowanie nieprawidłowo rozcieńczonego płynu chłodzącego silnik może spowodować uszkodzenie silnika np. korozję, przegrzanie lub zamarznięcie. Dolewanie płynu chłodzącego sterownik układu przemiennika Usuń korek zbiornika płynu chłodzącego sterownika układu przemiennika. Używając lejka wlej gotowy płyn chłodzący do zbiornika płynu chłodzącego sterownika układu przemiennika. Upewnij się, czy poziom płynu chłodzącego znajduje się pomiędzy oznaczeniami MIN i MAX na zbiorniku płynu chłodzącego sterownika układu przemiennika. Stosuj jedynie gotowy płyn chłodzący zgodny ze specyfikacjami Forda. Patrz Pojemność układów i specyfikacje. Włóż korek zbiornika płynu chłodzącego sterownika układu przemiennika. Więc to samo co do silnika i albo koncentrat rozrabiasz albo kupujesz już gotową mieszankę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez karoolpl ; 10-07-2022 o 23:20 |
10-07-2022, 21:42 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-07-2019
Model: Fusion
Silnik: Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2015
Postów: 52
|
Odp: Uszczelniacz półosi lewej Hybrid/ hybryda 2018
mam uszczelniacz nowy co prawda prawy ale można zweryfikować czy jest identyczny po lewej.
|
11-07-2022, 18:06 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-01-2021
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: ?
Postów: 5
|
Odp: Uszczelniacz półosi lewej Hybrid/ hybryda 2018
Prawy i lewy są różne.
|
11-07-2022, 18:48 | #6 |
ford::amateur
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 15-06-2013
Skąd: Tarnów
Model: Ford Mondeo MK5 Vignale Hybryda
Silnik: 2,0 hybryda
Rocznik: 2018
Postów: 3
|
Odp: Uszczelniacz półosi lewej Hybrid/ hybryda 2018
karoolpl Dziękuję Ci za szybką odpowiedź to rozwiało moje wątpliwości.
|
15-11-2022, 11:40 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-01-2021
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: ?
Postów: 5
|
Odp: Uszczelniacz półosi lewej Hybrid/ hybryda 2018
Sam w pierwszym poście pisałem o ilości 4.5l do tej przekladni a teraz okazuje się,że powinno być jednak 5.4l- czy jest ktoś,kto może zweryfikować tą informację i potwierdzić właściwą ilość do zastosowania?
|
15-11-2022, 12:17 | #8 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Uszczelniacz półosi lewej Hybrid/ hybryda 2018
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Strona 309.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
16-11-2022, 14:57 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-01-2021
Skąd: Kalisz
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: ?
Postów: 5
|
Odp: Uszczelniacz półosi lewej Hybrid/ hybryda 2018
Dziękuję bardzo zarówno za odpowiedź, jak i za instrukcję, która, w odróżnieniu od dedykowanej do Forda Mondeo Hybrid, zawiera stosowne informacje.
|