![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-02-2016
Skąd: Łódź
Model: Focus mk 3
Silnik: 1.6 EB 150km
Rocznik: 2011
Postów: 82
|
![]()
Dzień dobry,
W te 30+ stopniowe upały zauważyłem dziwną rzecz której nigdy nie doświadczyłem w mojej foce. Przy włączonej klimie w upałach powyżej 30 stopni przy ustawionej temperaturze na cyfrowym panelu klimy powiedzmy na 21 (tutaj nie ma reguły jaka temperatura była ustawiona) stopni czasem zdarzało się tak że nagle samochód zaczynał dmuchać gorącym powietrzem. Tak jak by ustawiło się max grzanie. Spontanicznie, bez żadnych objawów, z włączoną sprężarka od klimy zaczynał dmuchać gorącym powietrzem. Nie ważne jaka temperatura była ustawiona. W chwili kiedy ustawiało się na low (czyli max chłodno) to klimatyzacja wracała do chłodzenia i to na maxa - tak jak zostało ustawione. Po jakims czasie mogłem wrócić do temperatury którą chciałem mieć i działało. Włączenie i wyłączenie klimy nie pomagało. Teraz jak już temperatura jest bliższa 20 stopni wszystko znowu działa poprawie. Miał ktoś podobny przypadek? Nie znalazłem nic podobnego na forum. Czy to normalne czy szykują się koszty? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Rok temu wakacje też były gorące i takiego czegoś nie miałem.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: gregor
Zarejestrowany: 03-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,539
|
![]()
Może czasowo klima się wyłączała . Podczas dużych upałów może wystąpić takie zjawisko , w celu ochrony silnika przed przegrzaniem .
__________________
pozdrowionka |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-02-2016
Skąd: Łódź
Model: Focus mk 3
Silnik: 1.6 EB 150km
Rocznik: 2011
Postów: 82
|
![]()
Tak pomyślałem na początku ale czemu znowu zaczęła by chłodzić po ustawieniu na low?
To bardziej jak by jakiś czytnik temperatury chwilowo zgłupiał i kazał tłoczyć ciepło. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,700
|
![]()
sprawdź działanie wentylatora na chłodnicach, bo na 99% to on jest winny.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,729
|
![]() Cytat:
Odczytaj błędy z auta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-03-2008
Skąd: Głogów
Model: Focus mk3 ST / C-max II
Silnik: 2.0 ecoboost +290KM,490Nm / 1.5 ecoboost 150KM
Rocznik: 2013 / 2018
Postów: 319
|
![]() Cytat:
__________________
C-max II, 1.5 ecoboost 150, Titanium; = seria / FF mk3st: Milltek 200cell, Accessport V3 od Cobb + soft Stratified Automotive, świece zapłonowe Denso Itv22, koła 235/35/19, dolot Mountune, short shifter Cobb, SYNC3.4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-02-2016
Skąd: Łódź
Model: Focus mk 3
Silnik: 1.6 EB 150km
Rocznik: 2011
Postów: 82
|
![]()
Problemem był czujnik temperatury w kabinie. Umarł, wymiana na nowy za 150zł~ i wszystko śmiga jak od nowości Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 01-08-2008
Model: Focus MK3 Titanium
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2012
Postów: 72
|
![]()
Witam,
mam następujący problem: klimatyzacja (2-strefowy climatronic) generalnie działa bardzo sprawnie (tj. chłodzi wnętrze w dość krótkim czasie). od kilku dni zdarza jej się jednak "wariować", co objawia się w ten sposób, że nagle bez żadnego powodu zaczyna dmuchać gorącym powietrzem. dzieje się to w różnych momentach - zdarzyło mi się zarówno przy odpaleniu auta (na zewnątrz upały, auto rozgrzane, a nawiew dmucha gorącem), ale również w trakcie jazdy (auto było już wychłodzone do tych ustawionych 20 stopni i nagle włącza się powiew gorąca). w tych momentach gdy przestawia się na grzanie, dmuchawy momentalnie wchodzą na najwyższe obroty. Pomaga wtedy przekręcenie klimatyzacji na najniższą temperaturę i stopniowe, wolne zwiększanie jej do pożądanego ustawienia... Jak dla mnie wygląda to na jakiś problem z czujnikiem temperatury lub samym sterownikiem, przez co komputer "myśli", że w aucie nagle jest dużo zimniej, niż być powinno. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? jakie mogą być koszty naprawy w ASO, a jakie u "normalnego" mechanika? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,372
|
![]() Cytat:
na początek: podpięcie pod komputer o odczytanie błędów wtedy można działac dalej pozdrawiam Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 01-08-2008
Model: Focus MK3 Titanium
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2012
Postów: 72
|
![]()
póki co wszedłem w tryb serwisowy zegarów i mam tam 2 błędy: C100_00 i 1607_82. chwilę pogooglałem, ale bez konkretów. da się coś z tego wyczytać, czy bez komputera się nie obejdzie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
klimatyzacja |
|
|