![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 11-07-2022
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 1
|
![]()
Hej
Na początek zaznaczam, że problem jest już rozwiązany a treścią tego posta są tylko moje przemyślenia i przebieg diagnozy w moim (chytrego informatyka który mało zna się na samochodach) wykonaniu. Piszę to z nadzieją, że może komuś przyda się ta (nie)wiedza. Ford Focus 1.6 ecoboost, rocznik 2011 z przebieg ~170k - kupiony niedawno z początkowo niezauważonymi problemami, tak jak w tytule. Szarpanie i nierówna praca nie były za bardzo wyczuwalne i były ukryte pod m.in wibracjami od zepsutej poduszki silnika. Szarpanie było wyczuwalne w każdej sytuacji - na zimnym i rozgrzanym silniku, przy niskich i wysokich obrotach oraz na postoju i podczas jazdy. Po wsłuchaniu się w dźwięk z wydechu było słychać przerwy w pracy silnika, był też mocno wyczuwalny zapach benzyny. Brak lampki check engine. Miałem przez to wątpliwości, czy to na pewno wypadanie zapłonu ale dane z OBS mode 6 nie pozostawiały wątpliwości - w załączniku screenshot z Forscana, dane zebrane po kilku minutach postoju na luzie. Na podstawie częstotliwości drgań wydawało mi się, że ta liczba będzie większa. Nie wiem czy to zła ocena z mojej strony czy złe pomiary. Googlowanie problemu na polskich i zagranicznych stronach wskazuje na świece zapłonowe, cewki, czujniki powietrza lub być może wtryski. Wymieniłem świece zapłonowe. Okazało się że były zamontowane złe - za krótkie - świece. Zamówiłem świece NGK na podstawie kodu części od forda więc jestem dość pewny, że zamówiłem dobre świece. Poprzedni właściciel/mechanik pozostawia trochę do życzenia robiąc takie coś... Po wymianie świec sytuacja trochę poprawiła się - wypadanie zapłonu utrzymywało się tylko na cylindrach 2 i 4. Drążyłem dalej, próbowałem wyczyścić sensory MAP i MAF ale nic to nie dało. Okazało się, że akurat na tych cylindrach zamontowane były nieoryginalne cewki. Zamieniłem miejscami jedną z oryginalnych cewek z nieoryginalną i eureka - cylinder z wypadaniem zmienił się razem z zamianą cewki. Zamówiłem dwie oryginalne cewki, wymieniłem i wszystkie objawy ustały. Przy okazji ruszania cewek zdarzyło mi się, że jedną zamontowałem krzywo i jeden z cylindrów w ogóle nie działał. W tej sytuacji Forscan pokazywał liczbę wypadania liczoną w setkach/tysiącach. Dowiedziałem się też że w takiej sytuacji mój samochód nawet nie wyrzuci 'check engine'. Nawet żadnego kodu błędu. Myślałem że taki samochód dość gęsto najeżony wszelkiego rodzaju czujnikami będzie w stanie coś takiego wykrywać na bieżąco i poinformować kierowcę... Wnioski z całej tej sytuacji są takie:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
![]()
Dzięki za obszerną informację, może się przydać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-08-2023
Skąd: Gdańsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2
|
![]()
Cześć.
Mam problem z moim focusem mk3 z 2013r z silnikiem 1.6 ecoboost 150 km. Problem polega na tym że wyskakuje mi błąd p132b, dzieje się to zazwyczaj na 3 biegu w zwyż gdy wcisnę gaz w podłogę i przekroczę 3 tysiące obrotów. Auto stało już u dwóch mechaników jeden wymienił zawór regulacji ciśnienia doładowania i nic to nie pomogło, następny mechanik wymienił zawór dv na ten z properfekt ale niestety nadal błąd występuje podczas przyspieszenia. Kolejna diagnoza to turbina ale podobno nikt jej nie regeneruje a nowej nie mogę dostać. Czy ktoś z was miał podobny problem lub zna warsztat z okolic Trójmiasta który rzetelnie sprawdzi problem a nie będzie bawić się w wymieniacza ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-08-2023
Skąd: Gdańsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-11-2019
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 1.6 Benzyna
Rocznik: 2012
Postów: 23
|
![]() Cytat:
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) Czesc, Czy możesz podpowiedzieć jak dostałeś się do tego menu w forscanie? Obrazek jest dość mały i nie jestem w stanie nic przeczytać. Dzięki! Ostatnio edytowane przez SRS ; 12-02-2025 o 17:27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-03-2025
Skąd: Gliwice
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
![]()
Cześć,
od pewnego czasu miałem problem z check engine i błędem P2636 i P0300 do P0303 w moim focusie z 1.6 ecoboost. I naprawy wyglądały następująco: - wymiana pompy w zbiorniku (zamiennik) (błąd dalej obecny) - wymiana pompy wysokiego ciśnienia (błąd dalej obecny) - wymiana modułu sterującego pompą w zbiorniku (błąd dalej obecny) - wymiana obu czujników ciśnienia paliwa (błąd dalej obecny) - wymiana świec (błąd dalej obecny) - wymiana wtryskiwaczy (błąd dalej obecny) - wymiana pompy w zbiorniku (oryginał) I po tym zniknął problem ciśnienia, ale ciągle był problem wypadania zapłonu na zimnym silniku, więc podejrzenie że uszczelka pod głowicą i dostaje się płyn chłodniczy. Kolejne naprawy to: - wymiana uszczelki - planowanie głowicy - regeneracja gniazd zaworów - wymiana rozrządu i pompy, (przy okazji) I zapłon dalej wypada. Problem tylko na zimnym silniku i jest gorzej przy niższej temperaturze. Jak się silnik rozgrzeje to nie ma problemu z wypadaniem. Może ktoś z woj, Śląskiego jest w stanie pomóc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 31-01-2025
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 167
|
![]() Cytat:
Wiązka do cewek jest ok? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-03-2025
Skąd: Gliwice
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
![]()
Cewki były zamieniane miejscami. Wiązki też są ok. Świece były dwa razy wymienione. Dzisiaj rano go odpalałem i oprócz wcześniejszych P0300/P0301/ P0302/ P0303 pojawił się błąd: P02A1 (92) injector 2 leak. Może ecu do wymiany? Już nie mam siły do tego auta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-03-2025
Skąd: Gliwice
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 3
|
![]()
Macie jakiegoś mechanika z Gliwic i okolic który ogarnia fordy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
1.6 ecoboost , focus , zapłon |
|
|