Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-08-2022, 15:47   #1
azefir
ford::amateur
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 11-07-2022
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 1
Domyślnie 1.6 EcoBoost - wypadanie zapłonu - szarpanie, nierówna praca silnika - rozwiązanie

Hej

Na początek zaznaczam, że problem jest już rozwiązany a treścią tego posta są tylko moje przemyślenia i przebieg diagnozy w moim (chytrego informatyka który mało zna się na samochodach) wykonaniu. Piszę to z nadzieją, że może komuś przyda się ta (nie)wiedza.

Ford Focus 1.6 ecoboost, rocznik 2011 z przebieg ~170k - kupiony niedawno z początkowo niezauważonymi problemami, tak jak w tytule. Szarpanie i nierówna praca nie były za bardzo wyczuwalne i były ukryte pod m.in wibracjami od zepsutej poduszki silnika.

Szarpanie było wyczuwalne w każdej sytuacji - na zimnym i rozgrzanym silniku, przy niskich i wysokich obrotach oraz na postoju i podczas jazdy.

Po wsłuchaniu się w dźwięk z wydechu było słychać przerwy w pracy silnika, był też mocno wyczuwalny zapach benzyny.

Brak lampki check engine.

Miałem przez to wątpliwości, czy to na pewno wypadanie zapłonu ale dane z OBS mode 6 nie pozostawiały wątpliwości - w załączniku screenshot z Forscana, dane zebrane po kilku minutach postoju na luzie. Na podstawie częstotliwości drgań wydawało mi się, że ta liczba będzie większa. Nie wiem czy to zła ocena z mojej strony czy złe pomiary.

Googlowanie problemu na polskich i zagranicznych stronach wskazuje na świece zapłonowe, cewki, czujniki powietrza lub być może wtryski.

Wymieniłem świece zapłonowe. Okazało się że były zamontowane złe - za krótkie - świece. Zamówiłem świece NGK na podstawie kodu części od forda więc jestem dość pewny, że zamówiłem dobre świece. Poprzedni właściciel/mechanik pozostawia trochę do życzenia robiąc takie coś... Po wymianie świec sytuacja trochę poprawiła się - wypadanie zapłonu utrzymywało się tylko na cylindrach 2 i 4. Drążyłem dalej, próbowałem wyczyścić sensory MAP i MAF ale nic to nie dało.

Okazało się, że akurat na tych cylindrach zamontowane były nieoryginalne cewki. Zamieniłem miejscami jedną z oryginalnych cewek z nieoryginalną i eureka - cylinder z wypadaniem zmienił się razem z zamianą cewki. Zamówiłem dwie oryginalne cewki, wymieniłem i wszystkie objawy ustały.

Przy okazji ruszania cewek zdarzyło mi się, że jedną zamontowałem krzywo i jeden z cylindrów w ogóle nie działał. W tej sytuacji Forscan pokazywał liczbę wypadania liczoną w setkach/tysiącach. Dowiedziałem się też że w takiej sytuacji mój samochód nawet nie wyrzuci 'check engine'. Nawet żadnego kodu błędu. Myślałem że taki samochód dość gęsto najeżony wszelkiego rodzaju czujnikami będzie w stanie coś takiego wykrywać na bieżąco i poinformować kierowcę...

Wnioski z całej tej sytuacji są takie:
  • Jeżeli samochód jest z nieznanego źródła, nawet z historią serwisowania to nie należy zakładać, że "nowe, wymienione" znaczy "naprawione i działa"
  • Kody błędu to nie wszystko, dobrze znać możliwości swojego skanera (ja używałem ELM327 na USB z przełącznikiem HS/MS)
  • Można nieźle przejechać się na nieoryginalnych częściach. W przypadku elektroniki raczej starałbym się kupować oryginalne części, jeżeli koszt nie jest grubo zawyżony.
Ciekawe co jeszcze zepsutego przez poprzedniego właściciela/mechanika wyjdzie w przyszłości.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg image (3).jpg (20.4 KB, 105 wyświetleń)

azefir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-08-2022, 16:56   #2
sylwesterz
ford::specialist
 
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
Domyślnie Odp: 1.6 EcoBoost - wypadanie zapłonu - szarpanie, nierówna praca silnika - rozwiązan

Dzięki za obszerną informację, może się przydać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
sylwesterz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2023, 20:11   #3
sebgra
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-08-2023
Skąd: Gdańsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2
Domyślnie Błąd P132b 1.6ecoboost

Cześć.
Mam problem z moim focusem mk3 z 2013r z silnikiem 1.6 ecoboost 150 km.
Problem polega na tym że wyskakuje mi błąd p132b, dzieje się to zazwyczaj na 3 biegu w zwyż gdy wcisnę gaz w podłogę i przekroczę 3 tysiące obrotów.
Auto stało już u dwóch mechaników jeden wymienił zawór regulacji ciśnienia doładowania i nic to nie pomogło, następny mechanik wymienił zawór dv na ten z properfekt ale niestety nadal błąd występuje podczas przyspieszenia.
Kolejna diagnoza to turbina ale podobno nikt jej nie regeneruje a nowej nie mogę dostać.
Czy ktoś z was miał podobny problem lub zna warsztat z okolic Trójmiasta który rzetelnie sprawdzi problem a nie będzie bawić się w wymieniacza ?
sebgra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2023, 23:07   #4
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,518
Domyślnie Odp: 1.6 EcoBoost - wypadanie zapłonu - szarpanie, nierówna praca silnika - rozwiązan

czy to coś pomoże?

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-12-2023, 14:04   #5
sebgra
ford::amateur
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 28-08-2023
Skąd: Gdańsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2
Domyślnie Odp: 1.6 EcoBoost - wypadanie zapłonu - szarpanie, nierówna praca silnika - rozwiązan

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , zawór wymieniony jest na nowy i niestety nie ma poprawy.
sebgra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2025, 10:27   #6
majcin111
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-11-2019
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 1.6 Benzyna
Rocznik: 2012
Postów: 23
Domyślnie Odp: 1.6 EcoBoost - wypadanie zapłonu - szarpanie, nierówna praca silnika - rozwiązan

Cytat:
Napisał azefir Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Hej

Na początek zaznaczam, że problem jest już rozwiązany
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


Czesc,
Czy możesz podpowiedzieć jak dostałeś się do tego menu w forscanie? Obrazek jest dość mały i nie jestem w stanie nic przeczytać.

Dzięki!

Ostatnio edytowane przez SRS ; 12-02-2025 o 17:27
majcin111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2025, 20:08   #7
Mr_Mat
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-03-2025
Skąd: Gliwice
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 3
Domyślnie Wypadanie zapłonu na zimnym silniku 1.6 ecoboost

Cześć,
od pewnego czasu miałem problem z check engine i błędem P2636 i P0300 do P0303 w moim focusie z 1.6 ecoboost. I naprawy wyglądały następująco:
- wymiana pompy w zbiorniku (zamiennik) (błąd dalej obecny)
- wymiana pompy wysokiego ciśnienia (błąd dalej obecny)
- wymiana modułu sterującego pompą w zbiorniku (błąd dalej obecny)
- wymiana obu czujników ciśnienia paliwa (błąd dalej obecny)
- wymiana świec (błąd dalej obecny)
- wymiana wtryskiwaczy (błąd dalej obecny)
- wymiana pompy w zbiorniku (oryginał)
I po tym zniknął problem ciśnienia, ale ciągle był problem wypadania zapłonu na zimnym silniku, więc podejrzenie że uszczelka pod głowicą i dostaje się płyn chłodniczy. Kolejne naprawy to:
- wymiana uszczelki
- planowanie głowicy
- regeneracja gniazd zaworów
- wymiana rozrządu i pompy, (przy okazji)
I zapłon dalej wypada. Problem tylko na zimnym silniku i jest gorzej przy niższej temperaturze. Jak się silnik rozgrzeje to nie ma problemu z wypadaniem. Może ktoś z woj, Śląskiego jest w stanie pomóc.
Mr_Mat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2025, 20:50   #8
Łysy__!
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-01-2025
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 167
Domyślnie Odp: 1.6 EcoBoost - wypadanie zapłonu - szarpanie, nierówna praca silnika - rozwiązan

Cytat:
Napisał Mr_Mat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wymiana świec
Cewki zamieniales miejscami?
Wiązka do cewek jest ok?
Łysy__! jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2025, 08:24   #9
Mr_Mat
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-03-2025
Skąd: Gliwice
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 3
Domyślnie Odp: 1.6 EcoBoost - wypadanie zapłonu - szarpanie, nierówna praca silnika - rozwiązan

Cewki były zamieniane miejscami. Wiązki też są ok. Świece były dwa razy wymienione. Dzisiaj rano go odpalałem i oprócz wcześniejszych P0300/P0301/ P0302/ P0303 pojawił się błąd: P02A1 (92) injector 2 leak. Może ecu do wymiany? Już nie mam siły do tego auta.
Mr_Mat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2025, 09:51   #10
Mr_Mat
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-03-2025
Skąd: Gliwice
Model: Ford Focus mk3
Silnik: 1.6 ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 3
Domyślnie Odp: 1.6 EcoBoost - wypadanie zapłonu - szarpanie, nierówna praca silnika - rozwiązan

Macie jakiegoś mechanika z Gliwic i okolic który ogarnia fordy?
Mr_Mat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
1.6 ecoboost , focus , zapłon



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.