![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-10-2021
Skąd: Bydgoszcz
Model: fiat stilo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2002
Postów: 81
|
![]()
Poproszę o wasze opinie o opisanej sytuacji:
Zaczęło się od tego, że zniknął/znikał mi płyn chłodzący w ff mk3 1.6eb 2011r. Po diagnozie mechanika i rozebraniu silnika znalazł pęknięcie (pokazał mi osobiście) na 3 cylindrze w górnej części o dł ok. 7mm. Pęknięcie przebiło się do środkowego nacięcia między cylindrami. Szerokość szczeliny zmniejszyła się o ok. 0,3-0,5mm (szacunkowo). Zrobił mi wycenę (brutto): 1. Robocizna 4000 2. Nowy wał korbowo tłokowy z Aso po rabacie 15100 (5 dni czekania), regenerowany z Aso 12tys 3. oleje, filtry, śruby, uszczelki - pewnie z 500zł 4. Sprawdzenie głowicy (najpierw na wszelki wypadek) - 350-450zł. Nowa 1500zł 5. Rozrząd wymieniany na oryg. częsciach chwilę wcześniej 6. Wymiana wentylatora bo komputer twierdzi że niedomaga 1000zł 7. Sprawdzenie sprzęgła. Tam podobno jest dwumasa (benzyna!). Co ma sprzęgło do silnika ? Pomijając fakt że nie mam tyle kasy od ręki to zastanawiam się czy iśc w temat. Opcjonalnie można regenerować taki blok, ale wtedy ciężko o gwarancję na wszystko bo ktoś inny regeneruje, ktoś inny składa. W przypadku reklamacji będzie spychologia. Jak uważacie, czy kombinować i szukać zakładu który specjalizuje się w regeneracji ? Warto ? Ile pojeździ na regenrowanym bloku ? Może sprzedać uczciwie tak jak stoi ? Jakie jest wasze zdanie ? Ostatnio edytowane przez tomeksup ; 28-09-2022 o 22:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,348
|
![]()
Generalnie zawsze jest tak (no, 99%), że kto inny rozbiera i oddaje elementy (głowica, wał, blok itd.) do zakładu obróbki. Co do punktu drugiego, to chyba nie o wał chodzi, tylko o cały blok z układem korbowo-tłokowym? Gdzieś na forum jest kolega, który zajmuje się reanimacją w takich sytuacjach, z zamknięciem bloku włącznie. Tylko nie jestem pewny czy i w 1.6 i 1.5, czy tylko 1.5.
Bez zamknięcia bloku w sumie ryzykujesz ponowną taką awarią. Coś kojarzy mi się, że może to być @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez kln1920 ; 28-09-2022 o 20:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-10-2021
Skąd: Bydgoszcz
Model: fiat stilo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2002
Postów: 81
|
![]() Ostatnio edytowane przez tomeksup ; 28-09-2022 o 21:07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 1,889
|
![]()
...
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju, hamulce: 278/bębny -> 300/302 (na stalowym oplocie) Ostatnio edytowane przez konieczko5 ; 02-04-2025 o 09:30 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-10-2021
Skąd: Bydgoszcz
Model: fiat stilo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2002
Postów: 81
|
![]()
Tylko trzeba mieć kasę. Za 20k nie kupie nic z salonu. Rzważałem nowe auto na raty. Nie stać mnie. Teraz wróciłem do 20 letniego stilo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,348
|
![]()
Kolega konieczko, jak zwykle z resztą, po prostu czepia się, że 12000tys to 12000000zł. W sumie ma rację, tylko nic nie wnosi do tematu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-10-2021
Skąd: Bydgoszcz
Model: fiat stilo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2002
Postów: 81
|
![]()
Ok, poprawiłem, dzięki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Zjedźmin
Zarejestrowany: 26-05-2017
Skąd: Kraków
Model: Ford Focus kombi
Silnik: 1.5 TDCi 120km
Rocznik: 2017
Postów: 25
|
![]()
To kup na alledrogo za niecałe 8000 silnik po regeneracji, albo używkę i daj do sprawdzenia...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-10-2021
Skąd: Bydgoszcz
Model: fiat stilo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2002
Postów: 81
|
![]()
Zastanawiam się czy nie mogę dać mojego do regenracji np. auto-szlif
Póki co nie mam aż tyle kasy na naprawę. Jutro podzwonię i będę liczyć złotówki. Ile pojeżdże na regenerowanym ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,557
|
![]()
sprzedać jak stoi i kupić sobie lexusa.
będziesz ziewał, tak nudne to auto wasz szrot się już robi nudny, weźcie przyklejcie temat tego silnika i tyle. niech każdy wie. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|