|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-01-2023, 15:10 | #1 |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,551
|
1.6 ecoboost odkręcające się śruby katalizatora
Cześć. Jakiś czas temu wymieniałem turbosprężarkę na fabrycznie nową w moim 1.6 ecoboost i pojawił mi się przedmuch spalin gdzieś z wydechu. Myślałem plecionka poszła albo kolektor ale nie, okazało się że zniknęły dwie z trzech śrub łączące katalizator z turbosprężarką. Pozostała jedna trzymała mocno ale oczywiście w związku z brakiem pozostałych nieszczelność była.
Pytanie co zrobiłem nie tak? Pomyliłem śruby przy montażu? Zły moment dokręcenia (za mały/za duży)? Wadliwe gwinty w turbinie? Nadmierne wibracje? Nie chciałbym aby to się powtórzyło jeśli był to mój błąd. Na oko gwinty w turbinie wyglądają ok na oko zwykła śruba palcami wkręca się normalnie. Nic nie zostało po tych dwóch starych więc musiały się odkręcić a nie zerwać. Chyba że ktoś chciał mi katalizator w nocy ukraść bo została tylko śruba na górze (zniknęły tylna i dolna, do tej górnej nie da rady się dostać od dołu) ale raczej mała szansa z 1.6eb niewielka wartość kata. Pzdr. Karol. Ostatnio edytowane przez klocolus ; 08-01-2023 o 15:12 |
08-01-2023, 15:39 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,686
|
Odp: 1.6 ecoboost odkręcające się śruby katalizatora
Też kiedyś przy wymianie oleju zauważyłem że nie było jednej dolnej, więc coś jest na rzeczy.
|