![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2007
Skąd: Podlasie
Model: Focus MK III
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 71
|
![]()
Witam koledzy!!
1. Poje pytankio dotyczy w pierwszej kolejnosci intercoolera bo zauwazylem ze jest jakis wilgotny na polaczeniu zdaje sie ze z turbo moze sie myle polaczenie jest obok filtra powietrza i pytanko moje jet takie czy sa do kupienie jaies uszczelniacze?? i czym jest zalany intyercooler (znaczy czy w srodku pracuje jakas ciecz?"?) 2.czy nasze 1.8 td maja zawory upustowe?? (wydaje mi sie ze kazde auto z turbo powinno miec) ale czemu nie syczy jak na przyklad w golfach 5) na allegro cos takiego widzialem ale moze da sie jakos nasze przerobic?? tak mi jakos naszlo po 100 obejzeniu szubkich i wscieklych hehe 3. jeszcze jedno u kolezki na pompie (lucas) zauwazylem jakis jakby teleskopik przymocowany do dzwigienki przyspieszenia u mnie tego niema ale jakby lepiej sie zbieral(moj) jakie ma to zadanie?? jezeli ktos wie o co mi chodzi :fcp23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-07-2007
Skąd: Ozorków
Model: Mondeo MKII kombi + Fiesta MKIV
Silnik: 1,8 TD + 1,25 16V
Rocznik: 2000 + 1998
Postów: 107
|
![]()
1.jesli jest wilgotny na polaczeniu z turbo to wymien oringi na intercoolerze!! mozna dostac nawet w aso i sa tanie!! jesli poprawy nie bedzie to moze sie okazac ze turbawka do regeneracji lub wymiany na nowa!! zalezy od funduszy!! intercooler zalany jest olejem silnikowym ktory smaruje turbinke!! jesli turbawka puszcza olej tzn ze jest do regeneracji!! i zeby byla jasnosc nawet nowe turbo puszcza zawsze troszke oleju ale jest to troszke!! natomiast jesli wszystko masz zalane tak ze nawet obudowa turbo w srodku przez to nie przeswituje to neistety czas sie wziasc z turbine!! ile ma przejechane auto??
2. maja ale nie takie jakich sie naogladales w szybkich i wscieklych!! u nas sa inne rozwiazania techniczne i radzilbym zapomniec i zaworze upustowym typu " szybcy i wsciekli" bo nic nie da!! 3.teleskopik zalezy od rodzaju pompy!! u mnie tez tego nei ma i tak szczerze mowiac nigdy nie zastanawialem sie do czego sluzy!! pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2007
Skąd: Podlasie
Model: Focus MK III
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 71
|
![]() Cytat:
Cytat:
a pompy lucasa |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-07-2007
Skąd: Ozorków
Model: Mondeo MKII kombi + Fiesta MKIV
Silnik: 1,8 TD + 1,25 16V
Rocznik: 2000 + 1998
Postów: 107
|
![]()
owszem golf moze miec i my tez mozemy tyle ze poza wydaniem kasy my nic nie osiagniemy montujac takie zawor!! sam olej nie znajduje sie w intercoolerze i nie ma z nim nic wspolnego!! olej jest doprowadzany do turbo prosto z silnika i z turbo prosto do miski olejowej!! przez cooler idzie tylko powietrze!! a przynajmniej powinno tak byc!! jesli po zdjeciu intercoolera wyleci z niego czarny olej tzn ze turbina juz bardzo puszcza i czas sie zastanowic nad wymiana lub regeneracja!! i nie mowie tu o paru kropelkach oleju bo w uzywanym aucie to norma!! mowie o dosc znacznej ilosci!!
a pompy lucasa to jest osobna bajka w tych samochodach i o nich radzilbym porozmawiamc z dobrym pompiarzem bo ja moge cos pomylic!! dosc skomplikowana sprawa!! pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2007
Skąd: Podlasie
Model: Focus MK III
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 71
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-07-2007
Skąd: Ozorków
Model: Mondeo MKII kombi + Fiesta MKIV
Silnik: 1,8 TD + 1,25 16V
Rocznik: 2000 + 1998
Postów: 107
|
![]()
hm... 220 tysi na zegarku??!! no to powiem ci ze jesli turbo nie bylo regenerowane to juz najwyzszy czas!! na 90% juz puszcza za duzo oleju niz powinno!! i nie ma zadnej cieczy w IC (intercooler) powietrze tloczone przez turbo jest chlodzone powietrzem z zewnatrz!! jak sie dobrze przyjrzysz pokrywie maski to pod podszyciem masz plaski kanal do IC zza chlodnicy!! reasumujac pomykaj z turbinka do regeneracji bo jak ci sie rozleci podczas pracy to dopiero bedziesz mial kwiatki!! jha swoja wymienilem przy 160 tys.!!
pozdrowionka |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2007
Skąd: Podlasie
Model: Focus MK III
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 71
|
![]() Cytat:
ale oleju nie bierze to chyba turbinka cala?? bo gdyby pompowala to by mi oleju ubywalo a mi od wymiany do wyminy starcza |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-07-2007
Skąd: Ozorków
Model: Mondeo MKII kombi + Fiesta MKIV
Silnik: 1,8 TD + 1,25 16V
Rocznik: 2000 + 1998
Postów: 107
|
![]()
skoro oleju nie ubywa tzn z turbo powinno byc w porzadku!! ale na wszelki zdjalbym intercooler i obejrzal go od srodka i dysze wylotowa turbo rowniez!! koszty regenracji turbo to jakies 700-1000 zl!! ja po prostu kupilem uzywke z malym przebiegiem i w dobrym stanie za 550 zl razem z kolektorem dolotowymGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) ale ja mialem farta!! wiem ze sporo turbawek na allegro jest w cenach 700-900 zl!! i racja najpierw zmien oringi i pojezdzij jeszcze troche!! jak nic sie nie bedzie dzialo oleju nei bedzie ubywalo to mozesz sie nie martwic!!
pozdro |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2007
Skąd: Podlasie
Model: Focus MK III
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 71
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-07-2007
Skąd: Ozorków
Model: Mondeo MKII kombi + Fiesta MKIV
Silnik: 1,8 TD + 1,25 16V
Rocznik: 2000 + 1998
Postów: 107
|
![]()
stojac przodem do auta po otwarciu maski patrzysz na intercooler!! wyjmujac go z prawej strony intercoolera jest wypust skierowany w dol!! ten wlasnie wypust wchodzi w dysze turbiny!! musisz tam zajerzec i zobaczyc czy ta dysza jest bardzo zapaskudzona olejem!! a pozniej zerknij w intercoooler!! najlepiej go postawic pionowo na jakies 2h i zobaczyc ile oleju z niego wycieknie!! jak mala plamka to mozna dac spokoj i nie trzeba sie martwic!!
pozdrawiam |
![]() |
![]() |