![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
![]()
Jak w temacie.
Wymieniłem silnik wspomagania, skalibrowalem, błędów brak, po uruchomieniu silnika kierownica stoi, wystarczy lekko ruszyć i zaczyna gwałtownie szybko obracać się lewo prawo, drgać w zakresie jakiś +/- 20°. Co zrobiłem źle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Adrian
Zarejestrowany: 26-07-2017
Skąd: Piekary Śląskie
Model: ff3 - dołożone wszystko
Silnik: 1.6 tdci 115KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,290
|
![]()
Coś źle skalibrowałeś.
Czemu sam silnik a nie komplet? Uleczyłeś skutek a nie przyczynę. Tu najpierw sypie się mechanika, elektryka dostaje za duże obciążenie i wtedy siada sterowanie silnikiem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
![]()
Mechanika jest ok, silnik miałem od poprzedniej przekładni, oryginalny od tego samochodu. W poprzednim padła elektroniką i permanentnie ją zablokowało. U3000 xx-xx (nie pamiętam dokładnie kodu, ale taki co mówi o całkowitej blokadzie elektroniki. Tu wszystko jest ok oprócz tego majtania kierą.
Przyszła mi myśl czy prawidłowo wpiąlem wtyczkę od głównego zasilania, może odwrotnie? Wszystko robię po omacku, bo wymieniałem bez wyciągania przekładni z samochodu, a gniazda są pomiędzy silnikiem a karoserią, nie widać ich. Bump: Wszystkie kalibrację przechodzą pozytywnie, i wskazania forsowna też są prawidłowe |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,464
|
![]()
Wszystko jest dobrze a jednak nie dziala. Wymień całość i nie kombinuj. Elektryczne maglownice są problematyczne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
![]()
Na razie wymiana nie wchodzi w rachubę.
Zapytam inaczej, co powinienem skalibrować po wymianie silnika EPAS? Na razie wykonałem te procedury Ostatnio edytowane przez Slawko ; 16-07-2023 o 10:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
![]()
Posprawdzalem jeszcze raz i tak.
SilnikEPAS jest od tego egzemplarza i wyszedł w pojeździe z fabryki(poprzednik wymieniał całą przekładnię bo podobno coś stukało) Dane silnika tego co byl w pojeździe i padł Cytat:
Cytat:
Moduł ABS Kod: U0126 - Utrata łączności z SASM Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem). Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 346379325 s (Mon Feb 23 11:18:35 2037) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 282055 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego -OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura moduł PSCM Kod: U0428 - Nieprawidłowe dane uzyskane z SASM Dodatkowe symptomy usterki: - Błąd porównania sygnału Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 346384638 s (Mon Feb 23 12:47:08 2037) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 282055 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 14.2 V - Napięcie modułu sterującego -OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura -PWR_MODE_KEY: Running - Stan kluczyka w trybie zasilania -PWR_MODE_QF: Power Mode OK - Współczynnik jakości w trybie zasilania -SSHFT_TQ_S2: -10.2 Nm - Czujnik momentu obrotowego wałka kolumny kierownicy nr 2 -ECU_POWER_SUPPLY: 12.8 V - Napięcie zasilania zespołu ECU -ECU_INTERNAL_TEMPERATURE: 36 °C - Wewnętrzna temperatura ECU -VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu -DLA_SED_FD0B_PID: 12 - DL_SED_FD0B_PID -DLA_NUM_FD0C_PID: -0.05 A - DL_NUM_FD0C_PID -DLA_NUM_FD0D_PID: 0.00 A - DL_NUM_FD0D_PID -DLA_NUM_FD0E_PID_1: -0.0 Nm - DL_NUM_FD0E_PID_1 -DLA_NUM_FD0F_PID_1: 0 1/min - DL_NUM_FD0F_PID_1 Te błędy powstają dopiero jak uruchmie silnik i lekko dotkne kierownicę, wtedy kierownica zaczyna latać w lewo prawo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,464
|
![]()
Walczyłem z podobnymi problemami w mustangach. Szkoda twojego czasu i energii. Wymień i zapomnij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
![]()
A co mi da wymiana całej przekładni z silnikiem od wymiany samego silnika? Kawałek innego aluminium ze stalą i trochę gumy coś zmieni?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Adrian
Zarejestrowany: 26-07-2017
Skąd: Piekary Śląskie
Model: ff3 - dołożone wszystko
Silnik: 1.6 tdci 115KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,290
|
![]()
A sasm jest na 100% sprawny?
Mi padł sam z siebie bez ostrzeżenia, ale problem zgłaszały wszystkie moduły z nim współpracujące. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
![]()
Trudno powiedzieć, błędów jako takich nie wykazuje, w testach też wszystko prawidłowo. Wcześniej nie było problemów z nim.
Dodam, że ostatnie ok 6tys. km przejechałem bez wspomagania. Idzie się przyzwyczaić, najgorzej na parkingu. Może to ma jakieś znaczenie? A może w samej przekładni padł ten czujnik co jest przy kolumnie? Co prawda, w testach pokazuje wszystko prawidłowo, błędów też nie wywala. Już sam nie wiem. Boję się że wymieniając całą przekładnię efekt będzie taki sam i że 2k zł w plecy. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|