![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 15-02-2017
Skąd: Radom
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2020
Postów: 32
|
![]()
Cześć,
Czy może mi ktoś doradzić co jest nie tak przy poniższych błędach, na P2000 ASO mówi, że mi źle wypala DPF (ale im się chyba źle wypalił mózg) - gdzie moim zdaniem to czujnik NOX w wydechu, ale uważają, że tak jest ok i usunięcie błędy załatwia problem. Mam już dość tych partaczy z ćwierć mózgiem i wolę sam spróbować znaleźć przyczynę i ją naprawić. Lista błędów skrót: P2000 U0151 B1555 B1556 U201A U0159 B14DB B14DC U3003 B1A01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 15-02-2017
Skąd: Radom
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2020
Postów: 32
|
![]()
Dzięki, ale Twój post niewiele ma do mojego, nie mam silnika z AdBlue i niestety to co jest tam opisane, nie ma u mnie zastosowania.
Czy ktoś zna odpowiedź na inne błędy niż ten dot. NOXa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Janusz
Zarejestrowany: 15-02-2017
Skąd: Radom
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 tdci
Rocznik: 2020
Postów: 32
|
![]()
Cześć,
Błędów trochę ubyło w tym genialnym egzemplarzu, ale są stałe, z którymi nie potrafię sobie poradzić, czy ktoś miał? wie jak to ogarnąć? PCM - P2000:00-E8 //ten błąd to sonda NOX, co mniej więcej 300-500 km (nieregularnie) pojawia się check engine, poza tym auto ma pojedyncze szarpnięcie w podobnym przebiegu i żadnych innych objawów OBDII - P2000-C RGTM - B144D:29-08, B144E:29-08, B1555:29-08, B1556:29-08 //błędy czujnika drzwi tylnych i silniczków szyb - czy to może być wiązka czy faktycznie gdzieś w drzwiach jest czujnik? ABS - U0151:00-28 //tutaj ABS działa dobrze, nic się nie wyświetla, a na Forscan jest błąd ACM - B1A01:01-28, U0255:00-28, U0201A:57-6D //tutaj mam pewne przemyślenia, ponieważ co jakiś czas w moim Sync 2.5 zanika dźwięk na 2 sekundy i ponownie wraca, ale nie wiem jak sobie z tym poradzić, mam najnowszą wersję oprogramowania, ale może to jakiś fizyczny problem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-12-2023
Model: Focus
Silnik: 1.5 ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 5
|
![]()
Witam,
Zakupiłem focusa 1.5 Ecoblue 2020 rok. Po przejechaniu jakiś 700 km pojawił się check. Po odczytaniu błędów ogólnym skanerem elm pojawiły się błędy z P2000 NOx trap bank 1, efficiency below threshold P0294, injector 12 - circuit low (btw. Ktoś wytłumaczy o co chodzi z tym injectorem na cylindrze 12? - silnik ma przecież 4 cylindry ) P0050 - heated oxygen sensor 1, bank 2, heater control. Załączam zdjęcie z apki. Ktoś wie co to może znaczyć ? Droga naprawa ? Z góry dzięki na odpowiedzi ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Kamil
Zarejestrowany: 07-08-2020
Model: Focus
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM M6
Rocznik: 2020
Postów: 6
|
![]()
Miałem dwa razy błąd P2000(00). Za pierwszym razem (~68k przebiegu) wyskoczył check, ASO stwierdziło że winna jest sonda lambda, wymienili. Pomogło na jakieś 3 tygodnie i znowu ten sam błąd i check. Skończyło się na wymianie DPFa, na szczęście jeszcze na gwarancji.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::advanced
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 31-03-2020
Skąd: Jugów
Model: Focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2019
Postów: 203
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-12-2023
Model: Focus
Silnik: 1.5 ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 5
|
![]() Cytat:
Właściciel twierdzi, że nic takiego mu się nie zdarzyło do tej pory. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::amateur
![]() Imię: Kamil
Zarejestrowany: 07-08-2020
Model: Focus
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM M6
Rocznik: 2020
Postów: 6
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: Lechosław
Zarejestrowany: 03-02-2023
Skąd: Gdańsk
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5 EcoBlue
Rocznik: 2019
Postów: 1
|
![]()
Witam
Jestem posiadaczem Focusa 1,5 ecoblue 120 KM z 2019 roku. Kupiłem go jako auto po leasingowe z przebiegiem około 62 000 km. Auto do końca serwisowane w ASO. Już po przejechaniu około 3000 km pojawił się check engine. ForScan wykazał błąd P2000. Zaprzyjaźnione ASO zweryfikowało historię i okazało się, że została wymieniona sonda gdyż powyższy błąd już wcześniej wystąpił. Oddałem go do serwisu na standardowy przegląd. Po podłączeniu do ich super sprzętu, komputer nakazał w celu naprawy wypalanie statyczne filtra. Na jakiś czas pomogło. Autem poruszam się dość intensywnie. Do pracy dojeżdżam poza miasto 40 km w jedną stronę, więc warunki wydaje mi się dla eksploatacji diesla są w porządku. ASO oczywiście zna sprawę. Powiedzieli że procedura zaczyna się od wymiany sondy a kończy na wymianie DPF-a. W naszej firmie, jeden z dostawców posiada taki sam pojazd. Jeszcze na gwarancji wymieniali mu DPF dwa razy i o mało nie wymienili po raz trzeci. ASO w Gdańsku powiedziało, że mogą wymienić filtr ale nie dają gwarancji czy to pomoże. Ręce mi opadają. Czy ktoś może zna rozwiązanie tego problemu i to takie, które nie rujnuje portfela? Druga sprawa do spalanie. Gdzie to legendarne niskie spalanie? Aktualne moje przy jeździe głównie poza miejskiej, wynosi 5,5 l/100 km. Takie samo miałem jeżdżąc Zafirą B też z silnikiem 120 KM. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Tagi |
check engine , focus , sonda lambda |
|
|