![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-05-2013
Model: mk7
Silnik: 1,2
Rocznik: 2012
Postów: 4
|
![]()
Dzień Dobry, standardowy temat w Fieście czyli wymiana łączników stabilizatora oraz gum.Mam zestaw z firmy Meyle HD i generalnie chciałbym wykonać obie czynności jednocześnie mam kilka pytań dot.wymiany a mianowicie:
Czy trzeba podnieść przód pojazdu i ustawić kobyłki a dodatkowo dźwignąć lewarkiem jeszcze troche sworzeń żeby po odkręceniu łacznik łatwo wyszedł? Robić obydwie strony jednocześnie?czy najpierw jedną a później drugą?60NM ostatecznie dokręcić nakrętkę od łącznika? Co do gum stabilizatora mogę je wymienić właśnie podczas dźwigniętego przodu pojazdu jak będę wymieniał łącznik to przy okazji w tej samej pozycji samochodu mogę wymienić gumę? Czytałem już na tutaj grupie co nieco że niektórzy przy okazji dają po wewnętrznej str gumy smaru syntetycznego ? jaką siłą dokręcić te małe osłony gumy? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Imię: Jerzy
Zarejestrowany: 22-03-2023
Model: Fiesta mk7 FL
Silnik: 1.6 tdci 95 KM
Rocznik: 2012
Postów: 2
|
![]()
Czy da się wymienić tuleje stabilizatora w bez odkręcania sanek? Widziałem ze wstępnych oględzin że jest bardzo ciasno żeby odkręcić obie śruby obejmy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Jerzy
Zarejestrowany: 22-03-2023
Model: Fiesta mk7 FL
Silnik: 1.6 tdci 95 KM
Rocznik: 2012
Postów: 2
|
![]()
Temat mam za sobą więc zostawię dla potomnych. Da się to zrobić w warunkach domowych bez kanału czy podnośnika kolumnowego.
1. Podnosimy przód tak żeby koła były w górze i je zdejmujemy 2. Śruby mocujące obejmy oczyszczamy sprężonym powietrzem i psikamy WD od góry i dołu przez otwór gdzie mocowany jest wahacz. 3. Dla lepszego dostępu odkręcamy skośny płaskownik wzmacniający który idzie od progu do wózka (klucz 13) 4. Odkręcamy śruby obejmy. Tę od tyłu kluczem oczkowym 13. Klasyczny klucz płasko oczkowy ma lekko pod kątem część oczkową i to robi robotę. Z lewej strony jest nieco gorzej bo przeszkadzają przewody paliwowe i hamulcowe, więc kluczem da się manewrować tylko o jeden skok ząbka. Śruby od przodu odkręcimy grzechotką z przedłużką. 5. Odkręcamy drążek stabilizatora z jednej strony, ja odkręciłem u góry przy mcpersonie bo lepszy dostęp (klucz płaski 16 kontra i nakrętka-nasadowy 15). Dzięki temu możemy swobodnie poruszać stabilizatorem co ułatwia wyjęcie starej i montaż nowej gumy. Przy okazji jak ktoś wymienia drążki, wtedy odkręca obydwie nakrętki 6. Czyścimy obejmy i w miarę możliwości powierzchnię wózka, choć nie jest tam łatwy dostęp 7. Zakładamy na stabilizator nowe gumy, od wewnątrz cieniutko posmarowałem je wazeliną żeby stabilizator miał się łatwiej dotrzeć 8. Zakładamy i skręcamy obejmy, przykręcamy drążek stabilizatora i zdemontowane wcześniej wzmocnienie, przykręcamy koła, opuszczamy samochód i cieszymy się że w końcu nic nie stuka i puka. Ostatnio edytowane przez DzikWesołek ; 22-02-2025 o 19:03 Powód: literówka |
![]() |
![]() |