![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 29-12-2020
Skąd: Wałbrzych
Model: Ranger
Silnik: 3.2
Rocznik: 2014
Postów: 9
|
![]()
Witam czy mogę wlać zamiennik oleju oryginalnego 75w90 .
Jakiś zwykły przekładniowy lepszej firmy 75w90. Most z blokadą , bez LSD . Ford ranger wildtruck 2014 . Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez SRS ; 27-02-2021 o 23:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 27-07-2016
Skąd: Skierniewice
Model: X-Back
Silnik: 0.4 mV
Rocznik: 2087
Postów: 106
|
![]()
Wsp-m2c197-a std
est-m2c118-a lsd
__________________
Skierniewice, adBlue, SCR. Ostatnio edytowane przez Cacodaemon ; 27-02-2021 o 23:16 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-02-2023
Model: Ford Ranger
Silnik: 2.0 213KM
Rocznik: 2022
Postów: 15
|
![]()
Cześć, co laliście do mostów przód / tył na wymianę? Chce zalać Millers 75W90 EE PERFORMANCE GL-4 GL-5 1L i zastanawiam się czy będzie ok? Nie mogę znaleźć specyfikacji w instrukcji obsługi (wyszukane z doboru oleju (Liqui pokazuje 85W90)
Ford Ranger 2022 (jeszcze stara buda) Ostatnio edytowane przez SRS ; 05-06-2024 o 19:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-05-2022
Skąd: Kraków
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 BT 238KM
Rocznik: 2021
Postów: 295
|
![]()
Mam zamiar zrobić to samo przy okazji pełnej wymiany oleju i filtra w automacie 10R80.
Też się zastanawiałem jaki olej do mostu i skrzynki napędów - dodatkowo, muszę sprawdzić czy mam LSD bo wtedy stosuje się olej z modyfikatorem tarcia. Na stronach Forda brak info. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-05-2022
Skąd: Kraków
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 BT 238KM
Rocznik: 2021
Postów: 295
|
![]()
Podzwoniłem tu i tam i już coś wiem.
Nasze „LSD” a raczej ELD (Electronic Locking Differential) nie posiadają klasycznych sprzęgieł ciernych (jak zwykle LSD), tylko dwie, stalowe tarcze przyciągane za pomocą elektromagnesu. Z tego tytułu nie wymagają stosowania modyfikatorów tarcia do oleju. Jak się dowiedziałem, stosowany olej to 80W-90 C2 (Ford WSP-M2C197-A), którego oryginalna butelka kosztuje ok. 200-250 zł/1litr. Tylny most to ok. 2,5 litra. Okazało się, że bez problemu można stosować zamienniki w klasie GL-5, czyli…. prawie każdy olej o w/w parametrach. Tylko informacyjnie: pierwszy z brzegu, np. Valvoline 80W90 Heavy Duty Axle Oil kosztuje…. ok.150zł/5 litrów! Dokładnie taki sam olej jest rekomendowany do przedniego mechanizmu (1,2litra). Komentarz chyba zbędny…Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |