![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-06-2024
Model: Focus
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]()
Dzień dobry. Dokonałem ostatnio zakupu focusa mk2fl 2008 1.6ti-vct 115km, przebieg 70kkm (autentycznie po dziadku), przy zakupie na przeglądzie, wszystko wyglądało w porządku. Niestety jak tylko wrociłem 300km do domu zaczął się hałas z okolic paska osprzętu. Coś w rodzaju huczenia(łułułu). Wspomaganie działa. Hałas nasila się podczas kręcenia kierownicą, a w skrajnym położeniu kół słychać wręcz pisk ślizgającego się paska(a były wymieniane 4 lata temu). Zauważyłem że z paska zaczynają wyłazić strzępki materiału jakby zaczynał się rozwarstwiać. Poziom płynu właściwy, kolor czerwony, ciemnoczerwony. Z ciekawostek to około 4 lata temu wymieniany był przewód wspomagania z nakrętką i zalany ravenoil mercon V, po fakturze wnioskuje że na zamiennik. Jakieś pomysły jakieś sugestie co to za usterka?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
Alternator?
Nie mniej nie ma co w ciemno zgadywać tylko pasek wymienić i zweryfikować który odbiornik sprawia problemy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Zdejmij pasek i pokręć po kolei rolkami.
Wszystko ma chodzić lekko, bez zacięć i szumów. Nie wiem jak benzyna, ale diesle w MK2 miały dość awaryjne alternatory, więc jak kolega poprzednik też bym na niego zwrócił uwagę. Polecam zrobić przegląd całego osprzętu. Mając MK2 zaczął mi wyć altek i po zdjęciu paska okazało się że łożysko sprzęgła klimy już na luzy, rolka napinacza śmietnik a dodatkowo alternator prawie stał w miejscu. Obowiązkowa rewizja całości. 4 lata na pasek osprzętu to sporo. Pewnie 4 lata temu zmieniony był pasek, a jakakolwiek rolka w tym układzie jeszcze x lat wcześniej. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
[
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-06-2024
Model: Focus
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]()
Nowinki. Pozostały osprzęt podobno w porządku. Pasek strzępił się podobno od uszkodzenia przy montażu. Pompa wymieniona na nową. Hałas pompy w skrajnych położeniach pozostał bez zmian. Huczenie czy buczenie nie pochodziło od paska osprzętu. Podsumowując, jestem -2000 i ani centymetra do przodu w rozwiązaniu problemu. Jakieś pomysły?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
Stetoskop i słuchaj skąd buczy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-06-2024
Model: Focus
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]()
Czy może to być buczenie paska zębatego rozrządu, który był wymieniany 7 tysięcy km temu wraz z pompą wody?
Ostatnio edytowane przez beryl215 ; 09-07-2024 o 19:12 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Nie. Pasek rozrządu nie może "terkotać".
Ale jak najbardziej może wyć pompa wody lub jego napinacz. Ciężko o zdalną diagnozę takich tematów. Może jakiś filmik z dźwiękiem by coś podpowiedział... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-06-2024
Model: Focus
Silnik: 1.6 ti-vct
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Jeśli po zdjęciu paska osprzętu jest to samo, to raczej wina musi leżeć po stronie rozrządu. Pierwszy podejrzany to pompa wody.
P.S... ten silnik tak pracuje normalnie? Przez chwilę myślałem że to diesel. P.S 2 - masz tu filmik z focusa mojego taty: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] dźwięk całkiem podobny... Winny był napinacz paska rozrządu Ostatnio edytowane przez cezarg1410 ; 10-07-2024 o 14:04 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
focus mk2 , pasek wielorowkowy , wspomaganie |
|
|