![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-02-2024
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 9
|
![]()
Cześć,
Walczę z gryzącym zapachem octu / mokrej szmaty ( rzadko kiedy) w swoim fordzie. Zapach ten wydobywa się z wentylacji po uruchomieniu samochodu. Przed większością czynności(wymienione poniżej), zapach ten nie znikał po 30-60s pracy samochodu. Po, potrafi znikać po jakimś czasie pracy układu. Niestety dotychczasowe zmagania nie rozwiązały problemu. W lutym, w okresie zimowym, faktycznie coś za bardzo szyby parowały, trzeba było się wspomagać co jakiś czas pełnym nadmuchem na szyby, żeby z bocznych para zeszła, ale schodziła. Ponadto już wtedy ten zapach octu był wyczuwalny, ale niewiele. Natomiast jak zaczęło się robić mega gorąco to okrutnie zapach się wzmógł. Co było robione:
Patrzyłem kamerą i nie wygląda, żebym miał jakieś zwłoki w dmuchawie. Aktualnie jeżdżę z dwoma skarpetami wypełnionym kawą - bez zmian. Z innych wątków wynika, że trzeba nadal atakować parownik chemią. Na forum innej marki przeczytałem dwie rzeczy:
Pytanie do was, czy ktoś ma jakieś sugestie? Widziałem, że można parą pod ciśnieniem zaatakować kanały wentylacyjne - czy ktoś ma doświadczenie w tej kwestii? Szukałem takiej usługi Kraków + okolice na wschód od Krakowa ale bez powodzenia. Ponadto czy ktoś tak atakował nagrzewnice chemią, od góry przez kanały wentylacyjne? Ktoś może miał to rozebrane i może powiedzieć czy jest sens tam tą rurkę pchać i atakować? Nie chciał bym elektronicznych elementów sobie załatwić w ten sposób. "Co robić, jak żyć" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,700
|
![]()
Odetkać odpływ skroplin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-02-2024
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 9
|
![]()
Drożne, z klimy się leje pod autem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 11-12-2016
Model: Focus
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2018
Postów: 177
|
![]()
Wygląda to na nieszczelną nagrzewnicę (parowanie szyb).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-02-2024
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 9
|
![]()
Właśnie czytam różne wątki z wyciekiem z nagrzewnicy i obawiam się że może tak być. Jak się robi upał 32 stopnie na zewnątrz, auto nagrzewa się niesamowicie i wtedy jest najgorzej, no dosłownie na wdechu, szyby w dół i czekać, żeby wywiało.
Niemniej, wyciek musi być niewielki bo nie zauważyłem mokrej podłogi/zarozowionej. W peugeot 207 kiedyś mi odprowadzenie klimy lało do środka i w nogach pasażerów miałem powódź to non stop parowało. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FCP member
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3,007
|
![]()
Wycieki z nagrzewnicy to ubywanie płynu chłodniczego oraz specyficzny słodkawy posmak we wnętrzu auta plus tłustawy nalot na szybie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-02-2024
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 9
|
![]()
Gdzie szukać potencjalnego wycieku?
Tydzień temu uzupełniałem płyn. Po tygodniu stwierdzam że jest go tyle samo. Ściągnąłem plastik przy filtrze kabinowym, z latarką tam patrzyłem, sprawdzałem czy ten materiał nie nasiąknął, ale duchu wszędzie. Edit: Słuchajcie, sprawdzałem kamerą rewizyjna. Gdzieś minimalnie w kanale coś było, ale nie był to płyn chłodniczy. Odpływ z klimy sama woda. Nagrzewnica czyściutka. Ostatnio edytowane przez G0Pr0 ; 29-07-2024 o 10:12 Powód: Pomyliłem chłodnice z nagrzewnicą |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
czyszczenie , klimatyzacja |
|
|