![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-08-2024
Model: Focus mk 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 6
|
![]()
Witam, z góry zaznaczam, że nim zdecydowałem się napisać na tym forum, przetrząsnąłem pół internetu, różnych forów, filmów i niestety nic nie podziałało.
Na czy polega problem? Dzień przed awarią nawiew działał sprawnie na każdym biegu w naprawdę upalny dzień, na drugi dzień rano już wentylator nie chciał się uruchomić na żadnym biegu i po wciśnięciu przycisku od włączenia klimy, przycisk się nie podświetla (Nawiew manualny). Po przeczytaniu różnych porad stwierdziłem, że to będzie albo bezpiecznik, albo rezystor dmuchawy z bezpiecznikiem termicznym (mimo że zazwyczaj objawia się brakiem 1,2,3 biegu), po wymianie bezpiecznika w skrzynce nadal brak reakcji, postanowiłem zakupić nowy rezystor i wymienić i nadal brak reakcji. Później specjalnie zakupiłem multimetr i sprawdziłem stary i nowy rezystor, oba okazują się sprawne. Po przegranej bitwie postanowiłem pomierzyć napięcia w kostkach, najpierw wentylatora, okazuje się, że napięcie dochodzi i na obu pinach wynosi 12.30 V, w kostce od rezystora, są cztery piny, na trzech nie ma napięcia, a na jednym jest też 12.30 V. Co ciekawe wszystko mierzone było przy pokrętle prędkości nawiewu ustawionym na 0, a napięcie i tak było. Pokrętło samo w sobie jest sprawne, przeskakuje na każdy bieg. Następnie mierzyłem obie kostki, kręcąc pokrętłem od prędkości, ale napięcie nadal było 12.30 V bez zmian. Ktoś ma jakiś pomysł? Mnie się wydaje, że skoro dochodzi napięcie, to wentylator powinien chodzić, więc może cos z nim nie tak, lub skoro nie ma zmian w napięciach, przy zmianach pokrętłem to może coś z przekaźnikiem za pokrętłem. Co do wentylatora myślę jeszcze, żeby go wciągnąć i spróbować na krótko odpalić, ale nim to zrobię, chce wykluczyć inne możliwości, ponieważ śruby od wentylatora ani drgną, wiec nim będę się z tym bawić, to chce resztę wykluczyć. Pacjent to Ford Focus mk 1, 1.6 z 2000 roku. Z góry dziękuje za rady i pozdrawiam! Ostatnio edytowane przez oah321 ; 05-08-2024 o 22:47 Powód: Dodatkowe informacje |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 03-01-2022
Model: Focus MK2 FL Titanium "RS"
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 4
|
![]()
A słychać dmuchawę jak chodzi? Bo jak tak a nie działają nawiewy to może być wina uszkodzonej linki przesłon (środkowe pokrętło).
__________________
TDCi - Turbo Diesel Cichy intercooler TDDi - Turbo Diesel Duży intercooler |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-08-2024
Model: Focus mk 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 6
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 930
|
![]()
Spróbuj ręcznie dać napięcie na inne styki wprost na wentylator
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::amateur
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 03-01-2022
Model: Focus MK2 FL Titanium "RS"
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 4
|
![]() Cytat:
Screenshot_2024-08-06-00-18-09-028-edit_com.google.android.apps.docs.jpg Powyżej jest diagram(rozpiska poniżej): 6 - skrzynka bezpieczników 163 - silnik dmuchawy 164 - rezystor dmuchawy 165 - pokrętło prędkości nawiewu
__________________
TDCi - Turbo Diesel Cichy intercooler TDDi - Turbo Diesel Duży intercooler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,982
|
![]()
Jeśli do kostki wentylatora dochodzi napięcie, to spróbuj podać na krótko masę (którą to jest sterowany jak wynika ze schematu). Sprawdzisz sam wentylator, jeśli sprawny, to trzeba szukać przerwy od kostki przez rezystor i przełącznik do masy (możliwy problem właśnie z punktem masy).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-08-2024
Model: Focus mk 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 6
|
![]()
[QUOTE=MajsterGT;3500175]Czyli może być gdzieś uszkodzony przewód lub nawet wentylator dmuchawy
Dziękuje za schemat, przejrzę instalacje. Bump: Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-08-2024
Model: Focus mk 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 6
|
![]()
Rozwiązaniem koniec końców okazał przełącznik prędkości nawiewu, mechanizm pracował normalnie, przez co na pierwszy rzut oka, nie było widać, że jest z nim problem. Problemem ukazał się po wyciągnięciu i rozebraniu, że od temperatury stopił się dosłownie plastik, naruszając strukturę pinów, przez co pin od masy ruszał się na wszystkie strony i plastik blokował jego połączenie z kostką. Wymiana pomogła rozwiązać problem.
Dla potomnych jeszcze dodam, że gdyby ktoś szukał części tego przełącznika, to na pewno totalnie nieopłacalnym jest jego zakup na sklepach forda, bo kosztuje tam aktualnie około 320 zł. Natomiast szukanie go na allegro i innych stronach skutkuje ceną od około 65 zł do ponad 100 zł za sam ten element. Najbardziej sensowny wydaje się zakup całego panelu nawiewu, ja dorwałem cały panel z maskownicą, wszystkimi pokrętłami i mechanizmami do nich, z kostkami z tyłu i nawet żarówkami za 49 zł w wersji z klimatronikiem, więc tak naprawdę zostanie mi reszta na zapasowe części albo odsprzedam gdzieś dalej. Podobnych ofert w internecie jest sporo, także polecam od razu zakup całego panelu nawiewu ze wszystkim niż przepłacać za sam jeden element. Ostatnio edytowane przez oah321 ; 21-08-2024 o 03:30 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
elektryka , klimatyzacja focus , nawiew , rezystor , wentylator |
|
|