Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-08-2024, 22:39   #1
oah321
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-08-2024
Model: Focus mk 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 6
Domyślnie Niedziałający nawiew na żadnym biegu

Witam, z góry zaznaczam, że nim zdecydowałem się napisać na tym forum, przetrząsnąłem pół internetu, różnych forów, filmów i niestety nic nie podziałało.

Na czy polega problem? Dzień przed awarią nawiew działał sprawnie na każdym biegu w naprawdę upalny dzień, na drugi dzień rano już wentylator nie chciał się uruchomić na żadnym biegu i po wciśnięciu przycisku od włączenia klimy, przycisk się nie podświetla (Nawiew manualny).

Po przeczytaniu różnych porad stwierdziłem, że to będzie albo bezpiecznik, albo rezystor dmuchawy z bezpiecznikiem termicznym (mimo że zazwyczaj objawia się brakiem 1,2,3 biegu), po wymianie bezpiecznika w skrzynce nadal brak reakcji, postanowiłem zakupić nowy rezystor i wymienić i nadal brak reakcji. Później specjalnie zakupiłem multimetr i sprawdziłem stary i nowy rezystor, oba okazują się sprawne.

Po przegranej bitwie postanowiłem pomierzyć napięcia w kostkach, najpierw wentylatora, okazuje się, że napięcie dochodzi i na obu pinach wynosi 12.30 V, w kostce od rezystora, są cztery piny, na trzech nie ma napięcia, a na jednym jest też 12.30 V. Co ciekawe wszystko mierzone było przy pokrętle prędkości nawiewu ustawionym na 0, a napięcie i tak było. Pokrętło samo w sobie jest sprawne, przeskakuje na każdy bieg. Następnie mierzyłem obie kostki, kręcąc pokrętłem od prędkości, ale napięcie nadal było 12.30 V bez zmian.

Ktoś ma jakiś pomysł? Mnie się wydaje, że skoro dochodzi napięcie, to wentylator powinien chodzić, więc może cos z nim nie tak, lub skoro nie ma zmian w napięciach, przy zmianach pokrętłem to może coś z przekaźnikiem za pokrętłem. Co do wentylatora myślę jeszcze, żeby go wciągnąć i spróbować na krótko odpalić, ale nim to zrobię, chce wykluczyć inne możliwości, ponieważ śruby od wentylatora ani drgną, wiec nim będę się z tym bawić, to chce resztę wykluczyć.

Pacjent to Ford Focus mk 1, 1.6 z 2000 roku.

Z góry dziękuje za rady i pozdrawiam!


Ostatnio edytowane przez oah321 ; 05-08-2024 o 22:47 Powód: Dodatkowe informacje
oah321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2024, 23:24   #2
MajsterGT
ford::amateur
 
Avatar MajsterGT
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 03-01-2022
Model: Focus MK2 FL Titanium "RS"
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 4
Domyślnie Odp: Niedziałający nawiew na żadnym biegu

A słychać dmuchawę jak chodzi? Bo jak tak a nie działają nawiewy to może być wina uszkodzonej linki przesłon (środkowe pokrętło).
__________________
TDCi - Turbo Diesel Cichy intercooler
TDDi - Turbo Diesel Duży intercooler
MajsterGT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2024, 23:33   #3
oah321
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-08-2024
Model: Focus mk 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 6
Domyślnie Odp: Niedziałający nawiew na żadnym biegu

Cytat:
Napisał MajsterGT Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A słychać dmuchawę jak chodzi? Bo jak tak a nie działają nawiewy to może być wina uszkodzonej linki przesłon (środkowe pokrętło).
Wentylator w ogóle się nie włącza, nic nie słychać, a jak się go dotyka to nie czuć żadnych wibracji. Jeśli chodzi o środkowe pokrętło, to wszystko dobrze pracuje.
oah321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2024, 00:01   #4
langolier
ford::specialist
 
Avatar langolier
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-10-2009
Skąd: Ziemia Obiecana
Model: Focus II FL Kombi
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 930
Domyślnie Odp: Niedziałający nawiew na żadnym biegu

Spróbuj ręcznie dać napięcie na inne styki wprost na wentylator
langolier jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2024, 00:24   #5
MajsterGT
ford::amateur
 
Avatar MajsterGT
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 03-01-2022
Model: Focus MK2 FL Titanium "RS"
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 4
Lightbulb Odp: Niedziałający nawiew na żadnym biegu

Cytat:
Napisał oah321 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wentylator w ogóle się nie włącza, nic nie słychać, a jak się go dotyka to nie czuć żadnych wibracji. Jeśli chodzi o środkowe pokrętło, to wszystko dobrze pracuje.
Czyli może być gdzieś uszkodzony przewód lub nawet wentylator dmuchawy

Screenshot_2024-08-06-00-18-09-028-edit_com.google.android.apps.docs.jpg
Powyżej jest diagram(rozpiska poniżej):
6 - skrzynka bezpieczników
163 - silnik dmuchawy
164 - rezystor dmuchawy
165 - pokrętło prędkości nawiewu
__________________
TDCi - Turbo Diesel Cichy intercooler
TDDi - Turbo Diesel Duży intercooler
MajsterGT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2024, 07:38   #6
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,982
Domyślnie Odp: Niedziałający nawiew na żadnym biegu

Jeśli do kostki wentylatora dochodzi napięcie, to spróbuj podać na krótko masę (którą to jest sterowany jak wynika ze schematu). Sprawdzisz sam wentylator, jeśli sprawny, to trzeba szukać przerwy od kostki przez rezystor i przełącznik do masy (możliwy problem właśnie z punktem masy).
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2024, 18:40   #7
oah321
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-08-2024
Model: Focus mk 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 6
Domyślnie Odp: Niedziałający nawiew na żadnym biegu

[QUOTE=MajsterGT;3500175]Czyli może być gdzieś uszkodzony przewód lub nawet wentylator dmuchawy

Dziękuje za schemat, przejrzę instalacje.

Bump:
Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli do kostki wentylatora dochodzi napięcie, to spróbuj podać na krótko masę (którą to jest sterowany jak wynika ze schematu). Sprawdzisz sam wentylator, jeśli sprawny, to trzeba szukać przerwy od kostki przez rezystor i przełącznik do masy (możliwy problem właśnie z punktem masy).
Właśnie tak myślałem że może masy brakować, postaram się znaleźć i dam znać jakie było ostateczne rozwiązanie.
oah321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2024, 22:55   #8
oah321
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-08-2024
Model: Focus mk 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 6
Domyślnie Odp: Niedziałający nawiew na żadnym biegu

Rozwiązaniem koniec końców okazał przełącznik prędkości nawiewu, mechanizm pracował normalnie, przez co na pierwszy rzut oka, nie było widać, że jest z nim problem. Problemem ukazał się po wyciągnięciu i rozebraniu, że od temperatury stopił się dosłownie plastik, naruszając strukturę pinów, przez co pin od masy ruszał się na wszystkie strony i plastik blokował jego połączenie z kostką. Wymiana pomogła rozwiązać problem.

Dla potomnych jeszcze dodam, że gdyby ktoś szukał części tego przełącznika, to na pewno totalnie nieopłacalnym jest jego zakup na sklepach forda, bo kosztuje tam aktualnie około 320 zł. Natomiast szukanie go na allegro i innych stronach skutkuje ceną od około 65 zł do ponad 100 zł za sam ten element. Najbardziej sensowny wydaje się zakup całego panelu nawiewu, ja dorwałem cały panel z maskownicą, wszystkimi pokrętłami i mechanizmami do nich, z kostkami z tyłu i nawet żarówkami za 49 zł w wersji z klimatronikiem, więc tak naprawdę zostanie mi reszta na zapasowe części albo odsprzedam gdzieś dalej. Podobnych ofert w internecie jest sporo, także polecam od razu zakup całego panelu nawiewu ze wszystkim niż przepłacać za sam jeden element.

Ostatnio edytowane przez oah321 ; 21-08-2024 o 03:30
oah321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
elektryka , klimatyzacja focus , nawiew , rezystor , wentylator



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.