![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 03-06-2024
Skąd: Kraków
Model: Ford Grand C-Max
Silnik: Diesel 2.0 150 KM
Rocznik: 2017
Postów: 1
|
![]()
Witajcie
To mój pierwszy post na forum, szukam tutaj pomocy bo powoli dopada mnie depresja Pacjent: Ford Grand C-Max, rocznik 2017, diesel 2.0 150 KM. Przebieg 80 000 km Problem: 1. w pewnym momencie silnik zaczynał pracować nierówno. Podczas dodawania gazu samochodem kilka razy "rzucało" a po kilku chwilach zaczynał pracować normalnie. Problem co jakiś czas się pojawiał ponownie. Nie był zależny od pogody - zarówno w wilgoć, jak i suche dni się pojawiał. 2. po kilku tygodniach takich "skoków" nagle, podczas jazdy zapaliła się kontrolka silnika (żółta). 3. diagnostyka komputerowa pokazała niejednoznaczne błędy - skasowanie błędów spowodowało, że silnik zaczął pracować zupełnie normalnie i tak działał przez kilka tygodni. Potem problem powrócił 4. kolejna diagnostyka znów pokazała błędy niejednoznaczne - wskazywał jednak głównie na wtryskiwacze 5. po kilku tygodniach mrugało już wiele kontrolek - awaria asystenta ruszania pod górkę, awaria stabilizacji toru jazdy + kontrolka silnika. Samochód na niskich obrotach gaśnie. Na biegu jałowym obroty rosną i spadają -> bez dodawania w ogóle gazu 6. warsztat po tych objawach stwierdził, że problem leży w układzie paliwowym -> wtryskach. Zaczęli to diagnozować, podobno 2 wtrysków w ogóle sami nie mogli wyciągnąć (wzywali specjalne auto) -> później na maszynie wtrysków w ogóle nie dało się zdiagnozować, gdyż podobno były skorodowane, zniszczone. Generalnie poszła decyzja, aby wszystkie 4 wtryski zregenerować. Dodatkowo wymieniono olej i wszystkie filtry (w tym filtr paliwa). 7. po regeneracji wtrysków samochód pracował poprawnie przez 300 kilometrów. Potem znów zaczęło rzucać, pojawiła się najpierw kontrolka silnika, potem wszystkie pozostałe kontrolki i ta niemiarowa praca (wyższe-niższe obroty). Będę zobowiązany za każdą informację - czy radzicie szukać w elektronice? Może jakieś kable? Niektórzy mówią, że moduł sterujący silnikiem może być padnięty. Z kim ewentualnie problem konsultować - mieszkam w małopolsce, ale jeśli trzeba gdzieś podjechać - zrobię to. Chciałbym samochód naprawić a nie teraz wymieniać. Z góry dziękuję |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,343
|
![]()
Przede wszystkim dwie rzeczy. Raz - kody błędów. Dwa- tych wtrysków się nie regeneruje, tylko wymienia na nowe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
elektryka , kontrolka silnika , silnik szarpie , wtryskiwacze |
|
|