![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 12-08-2024
Skąd: Wolsztyn
Model: Focus mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2002
Postów: 2
|
![]()
Czołem jestem tutaj nowy i jeśli źle umieściłem swoje pytanie proszę o nakierowanie na właściwe tory Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem trzy drzwiowej foczki z silnikiem 1.6 w benzynie i chciałbym zacząć się bawić w modowanie tegoż autka, groszem nie śmierdzę dlatego w miarę możliwości chciałbym zamontować samodzielnie kompresor, a jako że jestem w tym kompletnie zielony mam kilka pytań do bardziej doświadczonych kolegówGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mianowicie jakiego kompresora powinienem użyć, co prócz samego kompresora muszę skompletować żeby to hulało i oczywiście najważniejsze ile realnie jestem w stanie zyskać mocy ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,981
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 12-08-2024
Skąd: Wolsztyn
Model: Focus mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2002
Postów: 2
|
![]()
Może źle to ująłem rozważam kompresor bo z tego co czytałem wychodzi nieporównywalnie taniej niż turbina, pieniądze jakieś uciułam z biegiem czasu, strojenie u zaprzyjaźnionych magików mam gratis za przysługę, jeśli kolega był by tak miły i naświetlił mi co potrzebuje będę super wdzięcznyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. o chociaż tak plus minus ile ten kompresor da przy silniku 1.6 bo to głównie będzie dla mnie wyznacznik opłacalności
Zapomniałem dodać, foczka ma służyć do zabawy i nauki tego typu przeróbek, jak już ogarnę co i jak i się wybawię kolejnym krokiem będzie SWAP na coś większego a silnik z foczki pójdzie do plażówki, ale do tego długa droga Ostatnio edytowane przez NDZWWTN ; 12-08-2024 o 10:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,343
|
![]()
Na pewno ECU, odprężenie, przydałoby się kuciznę założyć, rewizja całego silnika, głowicy. Po rewizji poskręcać to na ARP, zależy w jaką moc kolega celuje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,343
|
![]()
Dlatego mówię, zależy w co kolega celuje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]()
Gdzieś z pół bara i 150 koni powinien wytrzymać seryjnie, kompresor pewnie jakiś eaton z mercedesa podejdzie najtaniej (z 500zł?) tylko trzeba to pomontować i wystroić na jakimś DET3 czy tym podobnym, intercooler orurowanie itd. z 2-3k w częściach się nazbiera plus pewnie setki godzin roboty. Być może wtryski i pompa jak za słaba.
Więcej to trzeba by odprężyć motor najtaniej przekładką, do +-200km powinien dać radę seryjny dół jak nie przesadzisz z niutem. Może sprzęgło zacząć się ślizgać w tej opcji jak słabe to już w pierwszej. Ogólnie nieopłacalne, taniej i prościej kupić st170 chyba, że tylko dla własnej zabawy ewentualnie cwiczenia na przyszłość. W sumie osobiście jakbym miał robić coś takiego to wsadziłbym turbo, jest do zeteca 1.6 taki kolektor pod katalizator tylko zamiast katalizatora coś bardziej interesującego, podpiąć pod wydech, rury, intercooler, komp co to ogarnie i jazda. Jest jeszcze opcja to już zupełnie tak "po taniości" jeśli masz lpg to wystroić tylko i wyłącznie na lpg pod turbo nie ruszając komputera benzynowego, tylko wtedy na lpg można "dawać miodu" a turbo na jakiejś sztandze ciśnieniowej np. od BMW TDSa tylko trzeba by skręcić ciśnienie z 1.2 bara na coś koło pół bara, może się da zmodyfikować sztangę a może od czegoś innego. Cały "myk" aby silnik N/A dobrze znosił doładowanie to nie rozbujać się z niutem na niskich obrotach, z kompresorem nie powinno być problemu a turbo to najlepiej jakąś dać przewymiarowaną turbinę co wstaje stosunkowo późno, nie blokuje mocno ciśnienia wydechu i tak naprawdę doładowanie pchać powyżej 3500-4000 obrotów aby moc wzrosła a NM jak najmniej i jeździć "górą". Jak seryjnie ma załóżmy 150 NM to bez odprężenia nie przekraczać 200NM a na seryjnym dole załóżmy 250NM. Nie wepchać się na przykład w rejony 1.6 ecoboosta gdzie jest od 280NM+ w zależności od wersji i to od niskich obrotów bo ten jest do tego przystosowany a seryjny N/A nie. Ostatnio edytowane przez klocolus ; 20-08-2024 o 23:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |