![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 10-09-2024
Model: CMAX
Silnik: Ecoboost 1.0 125KM
Rocznik: 2018
Postów: 4
|
![]()
Cześć!
W Styczniu tego roku kupiłem z Autohero samochód, miał ok 103.000 przebiegu. Do teraz zrobiłem nim ok 5k ale od jakiegoś czasu zmagam się z problemami z silnikiem. Najpierw mechanik stwierdził, że pojawił się błąd rozrusznika i że pewnie elektryka dostała jakiegoś spięcia - ok, może się zdarzyć. Potem wyszło, że to pewnie popsuta lambda przed katalizatorem - ok, wymieniłem Potem po raz pierwszy z komuniatem zapaliła się też żółta kontrolka silnika. Tym razem samochód trafił do ASO Forda, żeby sprawdzili wszystko i wyszło jak poniżej: 1. Nieszczelne zawory VCT (ssący i wydechowy) - puszczają olej do silnika 2. Nieszczelny czujnik temperatury cieczy chłodzącej ECT 3. Stwierdzono olej silnikowy i płyn chłodzący w wiązce sterowania pracą silnika. Po przydługim wstępie moje pytanie. Na ile są to wady, które w silniku były od dawna, a na ile mogły pojawić się na przestrzeni ostatnich 5.000 km? Logika podpowiada, że raczej nie jest to wada z ostatnich miesięcy, tylko coś co pogłębiało się już od dawna. To mój pierwszy post, więc jeżeli coś napisałem źle, albo za mało precyzyjnie to przepraszam. Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
Jeżeli ktoś agresywnie przepłukał płukanką, to uszczelniacze zaworowe (i inne uszczelniacze mające kontakt z silnikiem) mogły stwardnieć i przepuszczać olej.
Piszesz o "zaworach VCT", które "puszczają olej do silnika" - odbieram to jako Twoją omyłkę, bo elektrozawory VCT (zmiennych faz) nie przepuszczają oleju do komory spalania, więc może chodziło o przeciekanie oleju spod uszczelniaczy wałków rozrządu.
__________________
Nie jeżdżę na LPG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 10-09-2024
Model: CMAX
Silnik: Ecoboost 1.0 125KM
Rocznik: 2018
Postów: 4
|
![]()
Dzięki za odpowiedź.
Ja się na samochodach kompletnie nie znam, ale to co napisałem to jest słowo w słowo to co dostałem w ASO, jako wskazanie do wymiany. Obok tego jest jeszcze "Nieszczelny czujnik temperatury cieczy chłodzącej ECT" i "stwierdzono olej silnikowy oraz płyn chłodzący w wiązce sterowania pracą silnika" Ostatnio edytowane przez Michal-kor ; 19-09-2024 o 17:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
Czyli masz wycieki, które sobie kapią na przewody (wiązki przewodów) i wtyczki.
Wymiana uszczelniaczy na wałkach rozrządu, to składanie rozrządu na nowo. W tym silniku lepiej to zlecić fachowcowi i osobie która już to robiła, bo serio jest dużo dłubania i rozbierania, co niestety nie wyjdzie tanio.
__________________
Nie jeżdżę na LPG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 10-09-2024
Model: CMAX
Silnik: Ecoboost 1.0 125KM
Rocznik: 2018
Postów: 4
|
![]()
Najprawdopodobniej zrobię w ASO, bo różnica w cenie nie jest aż tak duża, żebym chciał na tym przyoszczędzać.
Myślisz, że jest to raczej świeża usterka, czy raczej musiała powstać już dawno i się pogłębiała w ostatnich miesiącach? Podejrzewam, że sprzedawca tylko jakoś doraźnie to naprawił, wiedząc, że zaraz się rozwali i chcę go pogonić |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 271
|
![]()
Kupiłeś samochód i nie wymieniałeś rozrządu i oleju?
Ile ubyło oleju przez te 5 tyś. km? Trudno tak wyrokować, zbyt mało informacji żeby o tym przesądzić. Wcześniej podawałem Ci przykład z płukanką, ale dodatkowo trzeba by pomyśleć, jaki motyw mógł mieć poprzedni właściciel żeby zastosować agresywną, kilkukrotną płukankę. Uszczelniacze (o-ringi) na wałkach lub wale korbowym nie powinny same z siebie przepuszczać oleju przy przebiegu 100 000.
__________________
Nie jeżdżę na LPG. Ostatnio edytowane przez papkin44 ; 20-09-2024 o 16:16 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 10-09-2024
Model: CMAX
Silnik: Ecoboost 1.0 125KM
Rocznik: 2018
Postów: 4
|
![]()
Olej był wymieniony praktycznie od razu po zakupie. Rozrządu jeszcze nie robiłem, bo mam go do stycznia na gwarancji, więc wymienię dopiero wtedy.
Ubytki oleju są minimalne |
![]() |
![]() |