![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-09-2023
Skąd: Wodzisław Śląski
Model: Transit Mk7
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 3
|
![]()
Witam. Jechałem sobie 2pasmówką ze 100-120 i nagle silnik zaczął szarpać pracować nierówno , definitywnie coś się poważnego stało , więc zjechałem na pobocze wezwałem lawetę i zjechałem do firmy . Trans stał jakiś czas a w międzyczasie dowiedziałem się że zdaża się że wtryski leją punktowo i wypalają dziurę w tłoku i właśnie takie są objawy.
Kolega mechanik zdjął niedawno głowicę a tu wszystko ok . Tłoki całe zawory też... więc mam pytanie , czy podczas jazdy autostradą nagle może przeskoczyć łańcuch rozrządu , i czy właśnie potem są takie objawy jakie opisałem powyżej ? Dzieki za jakąkolwiek podpowiedż. Tomek ps no i pytanie czy warto go robić ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Przy przeskoczeniu łańcucha silnik nie szarpie, po prostu traci moc.
Nie bardzo rozumiem po co zdejmowaliście głowicę, bo jeżeli jest pęknięty tłok lub ma wypalona dziurę, to auto dymi jak parowóz. No i wtedy silnik mocno drży i szarpie - ale dym jest zawsze bardzo mocny. Warto zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania, warto tez zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy. Czy ko9ntrolka świec sygnalizowała jakieś błędy?
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-09-2023
Skąd: Wodzisław Śląski
Model: Transit Mk7
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 3
|
![]()
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) Dzięlkuje za odpowiedż , ale mechanik miał tylko wyciągnąć silnik, i jest jak jest. Byłem przekonany że to tłok bo tak mówili "fachowcy ". Nie pamiętam kontrolki , a teraz nic tylko zbadać wtryski , sprawdzić isplanować głowicę i złożyć ustrojstwo . A przy takiej robocie to co trzeba wymienić na nowe? Tomek Ostatnio edytowane przez SRS ; 03-11-2024 o 18:49 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Przy tych silnikach, zwłaszcza gdy jest to auto dwunastoletnie, potrzebny jest naprawdę kumaty mechanik, który zna te silniki. Do potencjalnej wymiany może być sporo rzeczy, które trzeba sprawdzić. Zwłaszcza cały rozrząd (napinacz, ślizgi, łańcuch, nawet ewentualnie koła), także samoregulatory luzu zaworowego . No i parę uszczelek i innych dupereli, które już nie nadają się do powtórnego montażu. Nie zawsze trzeba wszystko wymieniać, ale mogą to być takie rzeczy jak:
- uszczelka kolektora wydech./głowica (czyli pod turbinę) - uszczelka metalowa kolektora wydech./rura wydechowa - uszczelki kolektora ssącego - śruby kolektora wydech. dwustronne - uszczelka przewodu olejowego turbiny - nakrętki szpilek wydechu no i inne rzeczy mogą wyjść, zwłaszcza w układzie paliwowym wysokiego ciśnienia... Mechanik który zna te silniki i trochę ich zrobił, będzie wiedział. To jest bardzo trudny w montażu silnik...
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::beginner
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 30-07-2008
Skąd: Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCi 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 24
|
![]() Cytat:
A co mogło się stać koledze na Autostradzie to nie wiem ale obstawiałbym wtryski pytanie tylko czy sprężynka wyskoczyła i czy ktoś podpinał pod kompa jak tak co pokazał. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]() Cytat:
Cytat:
Cytat:
Puma nigdy nie była montowana w Focusie, a w Mondeo zdaje się tylko do 2009. Puma przy robieniu głowicy wymaga bardzo fachowego montażu, jako przykład można podać tzw. ażur (ramka) trzymająca wałki rozrządu - to jest wyjątkowo delikatny element, jego dokręcanie to naprawdę wymaga sporo wiedzy i doświadczenia. W dodatku ażur nie jest samodzielną częścią, ale stanowi nierozerwalną całość z głowicą o tym samym, wspólnym numerze, bo jest obrabiany w złożeniu razem z głowicą - dlatego nie ma dla niego zamiennika. Jest kruchy i delikatny, jeżeli pęknie - cała głowica do wymiany. Co dalej w tym silniku wymaga szczególnej ostrożności - nawet nie chce mi się pisać...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-11-2024 o 09:32 |
|||
![]() |
![]() |