Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-10-2024, 20:00   #1
madej61
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-09-2023
Skąd: Wodzisław Śląski
Model: Transit Mk7
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 3
Domyślnie Czy może przeskoczyć łańcuch na rozrządzie ? 2.2TDCI

Witam. Jechałem sobie 2pasmówką ze 100-120 i nagle silnik zaczął szarpać pracować nierówno , definitywnie coś się poważnego stało , więc zjechałem na pobocze wezwałem lawetę i zjechałem do firmy . Trans stał jakiś czas a w międzyczasie dowiedziałem się że zdaża się że wtryski leją punktowo i wypalają dziurę w tłoku i właśnie takie są objawy.
Kolega mechanik zdjął niedawno głowicę a tu wszystko ok . Tłoki całe zawory też... więc mam pytanie , czy podczas jazdy autostradą nagle może przeskoczyć łańcuch rozrządu , i czy właśnie potem są takie objawy jakie opisałem powyżej ? Dzieki za jakąkolwiek podpowiedż. Tomek ps no i pytanie czy warto go robić ?

madej61 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-10-2024, 20:18   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: Czy może przeskoczyć łańcuch na rozrządzie ? 2.2TDCI

Przy przeskoczeniu łańcucha silnik nie szarpie, po prostu traci moc.
Nie bardzo rozumiem po co zdejmowaliście głowicę, bo jeżeli jest pęknięty tłok lub ma wypalona dziurę, to auto dymi jak parowóz. No i wtedy silnik mocno drży i szarpie - ale dym jest zawsze bardzo mocny.
Warto zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania, warto tez zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy.
Czy ko9ntrolka świec sygnalizowała jakieś błędy?
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2024, 11:46   #3
madej61
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-09-2023
Skąd: Wodzisław Śląski
Model: Transit Mk7
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 3
Domyślnie Odp: Czy może przeskoczyć łańcuch na rozrządzie ? 2.2TDCI

NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


Dzięlkuje za odpowiedż , ale mechanik miał tylko wyciągnąć silnik, i jest jak jest. Byłem przekonany że to tłok bo tak mówili "fachowcy ". Nie pamiętam kontrolki , a teraz nic tylko zbadać wtryski , sprawdzić isplanować głowicę i złożyć ustrojstwo . A przy takiej robocie to co trzeba wymienić na nowe? Tomek

Ostatnio edytowane przez SRS ; 03-11-2024 o 18:49
madej61 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2024, 09:27   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: Czy może przeskoczyć łańcuch na rozrządzie ? 2.2TDCI

Przy tych silnikach, zwłaszcza gdy jest to auto dwunastoletnie, potrzebny jest naprawdę kumaty mechanik, który zna te silniki. Do potencjalnej wymiany może być sporo rzeczy, które trzeba sprawdzić. Zwłaszcza cały rozrząd (napinacz, ślizgi, łańcuch, nawet ewentualnie koła), także samoregulatory luzu zaworowego . No i parę uszczelek i innych dupereli, które już nie nadają się do powtórnego montażu. Nie zawsze trzeba wszystko wymieniać, ale mogą to być takie rzeczy jak:
- uszczelka kolektora wydech./głowica (czyli pod turbinę)
- uszczelka metalowa kolektora wydech./rura wydechowa
- uszczelki kolektora ssącego
- śruby kolektora wydech. dwustronne
- uszczelka przewodu olejowego turbiny
- nakrętki szpilek wydechu
no i inne rzeczy mogą wyjść, zwłaszcza w układzie paliwowym wysokiego ciśnienia...

Mechanik który zna te silniki i trochę ich zrobił, będzie wiedział. To jest bardzo trudny w montażu silnik...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2024, 21:05   #5
Pawi
ford::beginner
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 30-07-2008
Skąd: Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCi 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 24
Domyślnie Odp: Czy może przeskoczyć łańcuch na rozrządzie ? 2.2TDCI

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przy tych silnikach, zwłaszcza gdy jest to auto dwunastoletnie, potrzebny jest naprawdę kumaty mechanik, który zna te silniki. Do potencjalnej wymiany może być sporo rzeczy, które trzeba sprawdzić. Zwłaszcza cały rozrząd (napinacz, ślizgi, łańcuch, nawet ewentualnie koła), także samoregulatory luzu zaworowego . No i parę uszczelek i innych dupereli, które już nie nadają się do powtórnego montażu. Nie zawsze trzeba wszystko wymieniać, ale mogą to być takie rzeczy jak:
- uszczelka kolektora wydech./głowica (czyli pod turbinę)
- uszczelka metalowa kolektora wydech./rura wydechowa
- uszczelki kolektora ssącego
- śruby kolektora wydech. dwustronne
- uszczelka przewodu olejowego turbiny
- nakrętki szpilek wydechu
no i inne rzeczy mogą wyjść, zwłaszcza w układzie paliwowym wysokiego ciśnienia...

Mechanik który zna te silniki i trochę ich zrobił, będzie wiedział. To jest bardzo trudny w montażu silnik...
Kto powiedział że te silniki są bardzo trudne w montażu? Silnik standardowy taki sam jak w focusach mondeo i transitach oczywiścieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie ma żadnego problemu w rozebraniu i złożeniu tego silnika. Kolega wymieniając co można wymienić chyba wymieniał tak jak mu do głowy przyszłoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wszystko to może być do wymiany ale nie musi. Ocenić trzeba jak się rozbierze. Silnik do zrobienia w dwa dniGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A co mogło się stać koledze na Autostradzie to nie wiem ale obstawiałbym wtryski pytanie tylko czy sprężynka wyskoczyła i czy ktoś podpinał pod kompa jak tak co pokazał.
Pawi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2024, 09:13   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: Czy może przeskoczyć łańcuch na rozrządzie ? 2.2TDCI

Cytat:
Napisał Pawi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
chyba wymieniał tak jak mu do głowy przyszło Wszystko to może być do wymiany ale nie musi. Ocenić trzeba jak się rozbierze.
Przecież napisałem:
Cytat:
Napisał Pawi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Do potencjalnej wymiany może być sporo rzeczy, które trzeba sprawdzić.
Cytat:
Napisał Pawi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silnik standardowy taki sam jak w focusach mondeo i transitach oczywiście
To inna parafia, nie tu dzwonią... Koledze trochę się pomyliło się z silnikiem DW10 2,0 tdci konstrukcji PSA, a tu mamy fordowski silnik ZSD Puma, 2,0tdci. Obydwa silniki były produkowane równolegle w fabryce Forda w Dagenham w Anglii, ale to są dwie zupełnie różne konstrukcje.
Puma nigdy nie była montowana w Focusie, a w Mondeo zdaje się tylko do 2009.
Puma przy robieniu głowicy wymaga bardzo fachowego montażu, jako przykład można podać tzw. ażur (ramka) trzymająca wałki rozrządu - to jest wyjątkowo delikatny element, jego dokręcanie to naprawdę wymaga sporo wiedzy i doświadczenia. W dodatku ażur nie jest samodzielną częścią, ale stanowi nierozerwalną całość z głowicą o tym samym, wspólnym numerze, bo jest obrabiany w złożeniu razem z głowicą - dlatego nie ma dla niego zamiennika. Jest kruchy i delikatny, jeżeli pęknie - cała głowica do wymiany. Co dalej w tym silniku wymaga szczególnej ostrożności - nawet nie chce mi się pisać...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-11-2024 o 09:32
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.