![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 26-10-2024
Skąd: Sosnowiec
Model: Ford Fiesta
Silnik: TDCI 1.4
Rocznik: 2009
Postów: 2
|
![]()
Komunikat awaria silnika co około 600km, ( tak sie wydaje)
Szapie jak diabli całym samochodem ale cos tam pyrka do przodu, da się zjechać na bok. Po zgaszeniu samochodu i odczekaniu ok 5-10 min problem znika i auto jedzie normalnie jak by nigdy nic. Auto było u 4 mechaników każdy mówi, że wszystko jest ok, żadnych błędów. Jakieś pomysły ? Z góry dziekuje za jakiekolwiek porady. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 26-10-2024
Skąd: Sosnowiec
Model: Ford Fiesta
Silnik: TDCI 1.4
Rocznik: 2009
Postów: 2
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 986
|
![]()
Doradzać coś na odległość mając tylko DTC ciężka sprawa, na odległość bez DTC sprawa całkowicie karkołomna. Zauważyłeś może jakiś prawidłowości poza przebiegiem sugerujące, że problem się pojawi? Np. długotrwała jazda na określonym biegu, moment przyspieszania, temperatura, styl lub tempo jazdy, miasto/trasa itp. Zapewne także nie wiesz na czym polegał problem z tymi wtryskami. Po opisie można sądzić, że problem tkwi w układzie zasilania a tenże ma tyle elementów mogących odpowiadać za występujący problem, że nawet nie ma co ich wymieniać. I jeszcze jedna sprawa. Błedy błedami, ale czy mechanicy analizowali parametry (PID-y) w układzie sterowania silnikiem odczytane z PCM? Może tu da się zauważyć jakieś nieprawidłowości nawet gdy silnik pracuje niby OK. Próbowano podmienić filtr paliwa i sprawdzić szczelność układy paliwowego, czy tez sprawdzić stan złącza sterownika, podmieniać przekaźniki, bo to w sumie koszty najmniejsze? Cała reszta to już zabawa kosztowniejsza.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
silnik przerywa , silnik szarpie |
|
|