Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 31-10-2024, 17:26   #1
Kris2024
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-09-2024
Skąd: Rzeszow
Model: Grand C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 3
Domyślnie FORScan i niepoprawna detekcja silnika 2.0 TDCI

Witam szanownych kolegów,

Jakiś czas temu kupiłem interfejs diagnostyczny STN1170, pełen entuzjazmu podłączyłem się wspomnianym interfejsem do złącza. Po nawiązaniu komunikacji z modułami w logach widniała informacja, że silnik w moim samochodzie to 1.5L natomiast w moim samochodzie jest 2.0L (Duratorq 110kW/150PS).

Pierwsze padło na FORScana. Z wersjami 2.3.63 i 2.3.46 ten sam rezultat, czyli niepoprawna detekcja silnika. Wersja 2.3.43 nie nawiązała komunikacji z modułami.

Następnie myślałem że to może jakiś problem z interfejsem - tak wiem, małoprawdopodobne bo on jest odpowiedzialny za komunikacje, a nie interpretacje - tak więc, zmieniłem wersje firmware interfejsu z v4.2.4 na polecaną na forum v3.3.1. Z tą wersją FORScan w wyżej wymienionych wersjach nie był w stanie nawiązać połączenia.

Doszło do tego, że zmieniłem interfejs na Vgate vLinker FS USB, bez poprawy.

Mam obawy co do wykorzystania tego oprogramowania do zmiany czegokolwiek w modułach, z uwagi na niepoprawną detekcję silnika. A chciałem włączyć alarm, autoryglowanie i kilka innych.

I teraz dwa pytania:
1. Czy ktoś z was miał problem z niepoprawną detekcją silnika wykorzystując FORScan'a?
2. Jakich konfiguracji Interfejs + FORScan używacie?

Oczywiście mam 2 miesięczną licencję dla FORScan'a jak i podczas używania dostęp do internetu.

Kris2024 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2024, 22:33   #2
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,675
Domyślnie Odp: FORScan i niepoprawna detekcja silnika 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał Kris2024 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Po nawiązaniu komunikacji z modułami w logach widniała informacja, że silnik w moim samochodzie to 1.5L natomiast w moim samochodzie jest 2.0L (Duratorq 110kW/150PS). ...
FORScan nie wykonuje żadnej "zgaduj-zgaduli" na temat silnika. Czyta informacje z PCM (id PCM, id wgranego softu) i na podstawie tych informacji określa jaki to silnik. Wynik tego określenia nijak nie zależy od uzytego kabla czy jakichś konfiguracji...

Z opisanych Kolegi "dociekań" może wynikać bardzo prosta ewentualność - w aucie został wymieniony PCM i robił to "totalny partacz" nie mającuy o takiej operacji nawet "bladego pojęcia".

Wystarczy tu podać VIN auta a w odpowiedzi dostanie się info z serwerów Forda "jaki PCM w tym aucie powinien być".

A co jest obecnie - to zamiast pisać "epistoły" wystarczyło wrzucić screenshot lub fotkę ekranu FORSCana ze stosowną informacją...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 31-10-2024 o 23:57
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2024, 11:05   #3
Kris2024
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-09-2024
Skąd: Rzeszow
Model: Grand C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 3
Domyślnie Odp: FORScan i niepoprawna detekcja silnika 2.0 TDCI

Dziękuję za zainteresowanie tematem.


VIN: WF0WXXGCEWKK48381

Mam nadzieje, że to screenshot z właściwą informacją:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez Kris2024 ; 01-11-2024 o 11:36
Kris2024 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2024, 11:28   #4
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,675
Domyślnie Odp: FORScan i niepoprawna detekcja silnika 2.0 TDCI

Sytuacja jednak innego rodzaju - PCM jest prawidłowy, z prawidłowym softem.
Błąd jest w FORScanie - źle zidentyfikowany jest ten stosunkowo nowy i normalnie nie występujący w rodzinie Focusa MK3 (do której należy ten C-max) soft PCM serii J1DA.
Ten rodzaj PCM i jego softu jest już bardziej z rodziny FF4 i w samym Focusie MK3 nigdy nie występował, na na tego C-maxa "się załapał", ponoieważ C-maxy (mimo, że z rodziny FF3) były produkowane przez dość długi czas już "za czasów" Focusa MK4.

Generalnie warto by dać znać do supportu FORScana z VIN tego auta i informacją na czym polega problem - Rosjanie wtedy poprawią ten bład.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2024, 12:03   #5
Kris2024
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-09-2024
Skąd: Rzeszow
Model: Grand C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 3
Domyślnie Odp: FORScan i niepoprawna detekcja silnika 2.0 TDCI

OK, wyślę im maila z detalami wieczorkiem.

A co do zmian w modułach, czy mogę coś tam podziałać eg. włączyć atutoryglowanie? Czy może wstrzymać się do czasu odpowiedzi od supportu, jak Kolega sądzi?
Kris2024 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
c-max , diagnostyka , interfejs diagnostyczny



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.