![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-09-2024
Skąd: Rzeszow
Model: Grand C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 3
|
![]()
Witam szanownych kolegów,
Jakiś czas temu kupiłem interfejs diagnostyczny STN1170, pełen entuzjazmu podłączyłem się wspomnianym interfejsem do złącza. Po nawiązaniu komunikacji z modułami w logach widniała informacja, że silnik w moim samochodzie to 1.5L natomiast w moim samochodzie jest 2.0L (Duratorq 110kW/150PS). Pierwsze padło na FORScana. Z wersjami 2.3.63 i 2.3.46 ten sam rezultat, czyli niepoprawna detekcja silnika. Wersja 2.3.43 nie nawiązała komunikacji z modułami. Następnie myślałem że to może jakiś problem z interfejsem - tak wiem, małoprawdopodobne bo on jest odpowiedzialny za komunikacje, a nie interpretacje - tak więc, zmieniłem wersje firmware interfejsu z v4.2.4 na polecaną na forum v3.3.1. Z tą wersją FORScan w wyżej wymienionych wersjach nie był w stanie nawiązać połączenia. Doszło do tego, że zmieniłem interfejs na Vgate vLinker FS USB, bez poprawy. Mam obawy co do wykorzystania tego oprogramowania do zmiany czegokolwiek w modułach, z uwagi na niepoprawną detekcję silnika. A chciałem włączyć alarm, autoryglowanie i kilka innych. I teraz dwa pytania: 1. Czy ktoś z was miał problem z niepoprawną detekcją silnika wykorzystując FORScan'a? 2. Jakich konfiguracji Interfejs + FORScan używacie? Oczywiście mam 2 miesięczną licencję dla FORScan'a jak i podczas używania dostęp do internetu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,675
|
![]() Cytat:
Z opisanych Kolegi "dociekań" może wynikać bardzo prosta ewentualność - w aucie został wymieniony PCM i robił to "totalny partacz" nie mającuy o takiej operacji nawet "bladego pojęcia". Wystarczy tu podać VIN auta a w odpowiedzi dostanie się info z serwerów Forda "jaki PCM w tym aucie powinien być". A co jest obecnie - to zamiast pisać "epistoły" wystarczyło wrzucić screenshot lub fotkę ekranu FORSCana ze stosowną informacją...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 31-10-2024 o 23:57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-09-2024
Skąd: Rzeszow
Model: Grand C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 3
|
![]()
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
VIN: WF0WXXGCEWKK48381 Mam nadzieje, że to screenshot z właściwą informacją: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Kris2024 ; 01-11-2024 o 11:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,675
|
![]()
Sytuacja jednak innego rodzaju - PCM jest prawidłowy, z prawidłowym softem.
Błąd jest w FORScanie - źle zidentyfikowany jest ten stosunkowo nowy i normalnie nie występujący w rodzinie Focusa MK3 (do której należy ten C-max) soft PCM serii J1DA. Ten rodzaj PCM i jego softu jest już bardziej z rodziny FF4 i w samym Focusie MK3 nigdy nie występował, na na tego C-maxa "się załapał", ponoieważ C-maxy (mimo, że z rodziny FF3) były produkowane przez dość długi czas już "za czasów" Focusa MK4. Generalnie warto by dać znać do supportu FORScana z VIN tego auta i informacją na czym polega problem - Rosjanie wtedy poprawią ten bład.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-09-2024
Skąd: Rzeszow
Model: Grand C-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 3
|
![]()
OK, wyślę im maila z detalami wieczorkiem.
A co do zmian w modułach, czy mogę coś tam podziałać eg. włączyć atutoryglowanie? Czy może wstrzymać się do czasu odpowiedzi od supportu, jak Kolega sądzi? |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
c-max , diagnostyka , interfejs diagnostyczny |
|
|