Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-11-2024, 20:44   #1
revelare
ford::beginner
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 29-03-2018
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 42
Domyślnie Połączenie kabina - komora silnika

Witam, czy ktos moze prowadzil kable od strony pasazera do komory silnika / akumulatora? Potrzebuje podlaczyc staly plus do swiatel z przyczepki i według instrukcji powinno sie to poprowadzić do akumulatora. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Pozdrawiam

revelare jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2024, 22:51   #2
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 987
Domyślnie Odp: Połączenie kabina - komora silnika

Cytat:
Napisał revelare Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Potrzebuje podlaczyc staly plus do swiatel z przyczepki i według instrukcji powinno sie to poprowadzić do akumulatora.
Co będzie na tym plusie tzn. ile amperów będziesz potrzebował? Walka z przepychaniem przewodu przez przejścia grodziowe może być uciążliwa. Może wystarczy wykorzystać to co jest we wnętrzu pojazdu.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2024, 08:23   #3
tomom
ford::average
 
Zarejestrowany: 20-05-2005
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1.3i 60KM
Rocznik: 2007
Postów: 123
Domyślnie Odp: Połączenie kabina - komora silnika

Często w skrzynce bezpieczników są już gotowe piny z wyprowadzonym plusem oznaczone jako przyczepa. Wystarczy dołożyć tylko 1 pin z kablem idący do modułu w wcisnąć w skrzynkę. Można zakuć przewód i pin jeśli wiesz jaki i zakuć lub kupić kawałek z pinem, ASO pewnie sprzedaje na gotowo bo samo tak montuje. W VW płaciłem za taki kawałek kabelka 8 zł i wyglądało wszystko jak fabrycznie.
tomom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2024, 19:22   #4
revelare
ford::beginner
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 29-03-2018
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 42
Domyślnie Odp: Połączenie kabina - komora silnika

Ooo to dobry pomysł. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] to bedzie 10A.
revelare jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2024, 21:49   #5
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 987
Domyślnie Odp: Połączenie kabina - komora silnika

Prąd w sumie przeciętny. Zakładam, że chodzi o zasilanie akcesoryjnego modułu przyczepy, a w tym przypadku przyjąłbym, że bezpiecznik może być do 15A, ale zapewne instrukcja montażu wie lepiej. Stały plus będzie zapewne przy BCM, tylko z uwagi, że to właśnie BCM dobrze mieć wykaz bezpieczników i pinout złącz. Znajdź zdjęcie BCM (najlepiej z obciętymi przewodami) w sieci i zobaczysz sobie jakie masz możliwości bez rozbierania samochodu. Zawsze pozostaje jeszcze opcja bezpiecznika bypass jeśli uda się go użyć, a to nie zawsze jest oczywiste. Ostateczność, to przyłączenie się w mniej lub bardzie profesjonalny sposób do przewodu zasilającego.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2024, 10:51   #6
FocST
ford::average
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 17-04-2018
Skąd: pod Krakowem
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 168
Domyślnie Odp: Połączenie kabina - komora silnika

Pytanie, czy do swiatel w przyczepie nie potrzeba stalego plusu. W BCM chyba odcina po jakims czasie 20-30min....
FocST jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2024, 10:58   #7
Antej
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,665
Domyślnie Odp: Połączenie kabina - komora silnika

Po co ma być plus kiedy BCM już sie uśpi?

Przyczepa ma holować uśpione auto?
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2024, 15:51   #8
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 987
Domyślnie Odp: Połączenie kabina - komora silnika

Cytat:
Napisał FocST Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pytanie, czy do swiatel w przyczepie nie potrzeba stalego plusu
Oczywiście, że potrzeba, choćby po to, aby zostawić zestaw z przyczepą na światłach postojowych na dłużej na poboczu. Ale skoro BCM jak piszesz ma możliwość ma możliwość odcięcia zasilania tak i ma możliwość jego przywrócenia, czyli dochodzi do niego zasilanie z akumulatora po przez bezpiecznik akumulatorowy. Czy to napięcie także wychodzi i gdzie, to najlepiej odpowie schemat lub pinout, bo "eksperymenty na pałę" przy BCM nie są wskazane, ale zawsze jest możliwość pobrania napięcia z przewodu zasilającego BCM. Problem tylko w tym, aby nie robić "druciarstwa" jak za przeproszeniem niektórzy gazownicy lub monterzy wyposażenia akcesoryjnego.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2024, 20:49   #9
revelare
ford::beginner
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 29-03-2018
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 42
Domyślnie Odp: Połączenie kabina - komora silnika

ok, bardzo Wam dziekuje.
Czyli podsumowywajac, albo podlaczam sie pod kabel zasilajacy BCM - wtyczka C2280A, albo probuje np. podpiac sie pod zasilanie idace do "ignition switch" ktore z tego co widze idzie "hot all times" - pin 24, wtyczka C2280D. Tyle ze tam jest chyba tylko 10A, czy to wystarczy na przyczepkę i uruchamianie samochodu?

Drugie pytanie - czy gdybym sie wpinal pod glowny kabel zasilajacy BCM, to robic to poprzez dodatkowa przejsciowke z 10A bezpiecznikiem, czy bezposrednio sie tam wpiąć?
revelare jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2024, 23:34   #10
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 987
Domyślnie Odp: Połączenie kabina - komora silnika

Cytat:
Napisał revelare Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
BCM - wtyczka C2280A
Nie wiem, czy korzystamy z tych samych źródeł, ale żółto-czerwony przewód zasilający BCM zabezpieczony bezpiecznikiem 125A, zakończony C2280A jest dobrym miejscem, pod warunkiem, że starannie uda się dołączyć do niego oprawę na bezpiecznik przewodowy stosowny do przekroju przewodu i wymagań producenta modułu. Było by dobrze, aby bezpiecznik był możliwie jak najbliżej miejsca dołączenia. Takie rozwiązanie wydaje mi się najbezpieczniejsze dla samego BCM, ale o tym poniżej.

Cytat:
Napisał revelare Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pin 24, wtyczka C2280D
Niby OK, ale zwróć uwagę, że wnętrze BCM (wewnętrzne połączenia) mogą być przystosowane/przewidziane do poboru 10A i taki jest bezpiecznik. Zastosowanie w tym miejscu bypassa z drugim bezpiecznikiem może nieco narazić te połączenia (ścieżki), bo do tego co przewidziała fabryka dokładasz swoje ampery. Nie wiem jak BCM wygląda wewnątrz.

Na czerwonym przewodzie (złącze C2280B), także masz stały plus doprowadzony do BCM, zabezpieczony bezpiecznikiem 40A ale tu patrząc co zasila "rezerwa prądowa" może być zbyt mała. To oczywiście tylko moje przemyślenia, ale uważam, że rozwiązanie ze złączem C2280A jest lepsze niż przepychanie do wnętrza pojazdu dodatkowego przewodu przez przelotkę w ścianie grodziowej.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.