Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 31-12-2024, 12:55   #1
marek987
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-10-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 71
Domyślnie Regularnie powracający błąd P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe

Witam Forumowiczów!

Proszę o poradę dotyczącą mojego samochodu:

Ford S-MAX, 2.0 TDCi DPF Titanium, rocznik 2012

i problemu z regularnie powracającym błędem P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe.

Problem objawia się tak:
- komputer zgłasza usterkę silnika
- gwałtownie spada moc silnika
- samochód dalej jedzie, ale zwalnia
- maksymalna prędkość do osiągnięcia to około 110-120 km/h na równym terenie
- przyspieszanie jest bardzo słabe
- samochód można zatrzymać, zgasić silnik, uruchomić ponownie, ale kontrola "awaria silnika" dalej się świeci i silnik ma mało mocy
Wygląda to tak, jakby turbina została odłączana, stąd spadek mocy.

Kiedy problem występuje:
- przy prędkościach ponad 130 km/h i dynamicznej jeździe na autostradzie (przyspieszanie/wyprzedzanie/itd.)

Kiedy problem nie występuje:
- podczas ekonomicznej jazdy do 120 km/h. Można przejechać setki kilometrów na tempomacie z prędkością 120 km/h i wszystko gra.

Podczas ostatniej trasy problem pojawił się kilka razy.
Po pierwszym wystąpieniu:
- podłączyłem się do komputera interfejsem ODB-II
- skasowałem wszystkie błędy
- uruchomiłem samochód ponownie, kontrolka "awaria silnika" zgasła
- mogłem jechać dalej normalnie, dynamicznie, ponad 130 km/h

Po drugim wystąpieniu (kilka minut później):
- podłączyłem się do komputera
- odczytałem błędy silnika (błędy są poniżej)
- skasowałem wszystkie błędy
- uruchomiłem samochód ponownie, kontrolka "awaria silnika" zgasła
- dalej jechałem ekonomicznie, nie więcej niż 120 km/h
- problem nie wystąpił ponownie

Proszę o pomoc co może powodować ten problem.

Zarejestrowane błędy:

Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.114.0/401140/GP
DTC report
Connection profile: Ford OBD-II / EOBD + CAN and extra PIDsDate: 27.12.2024 17:55:45
VIN: WF0SXXGBWSCR61264
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 3
----------------------------
P2263 [0x2263]
Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
Status: Oczekująca
----------------------------
P0130(29) [0x013029]
Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction
Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1)
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
P2263(84) [0x226384]
Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
============================
Jednostka sterująca silnikaJednostka sterująca silnika
DTCs: 60
----------------------------
P0130(29) [0x013029]
Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction
Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1)
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
----------------------------
P2263(84) [0x226384]
Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu

marek987 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2024, 13:18   #2
lisek40
ford::specialist
 
Avatar lisek40
 
Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci z ogranicznikiem by Heko
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 649
Domyślnie Odp: Regularnie powracający błąd P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe

Filtr paliwa wymieniałeś? Miałem podobne objawy chyba bez błędów.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez lisek40 ; 31-12-2024 o 13:35
lisek40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2025, 14:28   #3
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: Regularnie powracający błąd P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe

Zmienna geometria szwankuje w turbo. Może być zaworek N75, może być coś z podciśnieniami, może być sztanga turbiny uszkodzona, przycinająca się albo źle wyregulowana. Ewentualnie przycina się od nagromadzonej sadzy lub ma za duże luzy. Jeszcze może być za mało wydajna pompa podciśnienia.

Pewnie jak depniesz to na ułamek sekundy przeładowuje turbo i stąd tryb awaryjny. Coś było robione z turbiną?

Przy okazji sonda lambda do sprawdzenia połączeń i pewnie wymiany grzałka nie działa.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2025, 22:52   #4
marek987
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-10-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 71
Domyślnie Odp: Regularnie powracający błąd P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe

Cytat:
Napisał lisek40 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Filtr paliwa wymieniałeś? Miałem podobne objawy chyba bez błędów.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Filtr paliwa wymieniam regularnie, więc to raczej nie będzie to.
Dzięki za podpowiedź.

NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)



Wielkie dzięki. Z turbiną nic nie było robione.
Przekażę Twoje sugestie swojemu mechanikowi aby sprawdzili te rzeczy.

Ostatnio edytowane przez Speedo ; 07-01-2025 o 13:34
marek987 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2025, 08:43   #5
camel1313
ford::average
 
Avatar camel1313
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-max TITANIUM S
Silnik: 2.0 TDCI 183KM 395Nm
Rocznik: 2011
Postów: 168
Domyślnie Odp: Regularnie powracający błąd P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe

Komunikat: usterka silnika w tym temacie opisałem swoją walkę z błędem P2263 w poście 606 i 618.
Dodatkowo czyściłem jeszcze czujnik map sensor w kolektorze ssacym masz go na wierzchu jak otworzysz maskę.

Bump:

Bump:
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 20210629_200651_002.jpg (79.4 KB, 21 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20210629_200636.jpg (86.7 KB, 15 wyświetleń)
__________________
Była Galaxa 1.9 TDI 110km, S-max 2.0 TDCI 121 Kw Titanium
camel1313 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2025, 09:38   #6
marek987
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-10-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 71
Domyślnie Odp: Regularnie powracający błąd P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe

Dziękuję!
marek987 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
błąd , s-max , tdci , turbina



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.