![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-10-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 71
|
![]()
Witam Forumowiczów!
Proszę o poradę dotyczącą mojego samochodu: Ford S-MAX, 2.0 TDCi DPF Titanium, rocznik 2012 i problemu z regularnie powracającym błędem P2263 przy szybkiej i dynamicznej jeździe. Problem objawia się tak: - komputer zgłasza usterkę silnika - gwałtownie spada moc silnika - samochód dalej jedzie, ale zwalnia - maksymalna prędkość do osiągnięcia to około 110-120 km/h na równym terenie - przyspieszanie jest bardzo słabe - samochód można zatrzymać, zgasić silnik, uruchomić ponownie, ale kontrola "awaria silnika" dalej się świeci i silnik ma mało mocy Wygląda to tak, jakby turbina została odłączana, stąd spadek mocy. Kiedy problem występuje: - przy prędkościach ponad 130 km/h i dynamicznej jeździe na autostradzie (przyspieszanie/wyprzedzanie/itd.) Kiedy problem nie występuje: - podczas ekonomicznej jazdy do 120 km/h. Można przejechać setki kilometrów na tempomacie z prędkością 120 km/h i wszystko gra. Podczas ostatniej trasy problem pojawił się kilka razy. Po pierwszym wystąpieniu: - podłączyłem się do komputera interfejsem ODB-II - skasowałem wszystkie błędy - uruchomiłem samochód ponownie, kontrolka "awaria silnika" zgasła - mogłem jechać dalej normalnie, dynamicznie, ponad 130 km/h Po drugim wystąpieniu (kilka minut później): - podłączyłem się do komputera - odczytałem błędy silnika (błędy są poniżej) - skasowałem wszystkie błędy - uruchomiłem samochód ponownie, kontrolka "awaria silnika" zgasła - dalej jechałem ekonomicznie, nie więcej niż 120 km/h - problem nie wystąpił ponownie Proszę o pomoc co może powodować ten problem. Zarejestrowane błędy: Car Scanner ELM OBD2 Version: 1.114.0/401140/GP DTC report Connection profile: Ford OBD-II / EOBD + CAN and extra PIDsDate: 27.12.2024 17:55:45 VIN: WF0SXXGBWSCR61264 ============================ OBD-IIOBD-II DTCs: 3 ---------------------------- P2263 [0x2263] Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem Status: Oczekująca ---------------------------- P0130(29) [0x013029] Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1) Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu ---------------------------- P2263(84) [0x226384] Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu ============================ Jednostka sterująca silnikaJednostka sterująca silnika DTCs: 60 ---------------------------- P0130(29) [0x013029] Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1) Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu ---------------------------- P2263(84) [0x226384] Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci z ogranicznikiem by Heko
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 649
|
![]()
Filtr paliwa wymieniałeś? Miałem podobne objawy chyba bez błędów.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez lisek40 ; 31-12-2024 o 13:35 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]()
Zmienna geometria szwankuje w turbo. Może być zaworek N75, może być coś z podciśnieniami, może być sztanga turbiny uszkodzona, przycinająca się albo źle wyregulowana. Ewentualnie przycina się od nagromadzonej sadzy lub ma za duże luzy. Jeszcze może być za mało wydajna pompa podciśnienia.
Pewnie jak depniesz to na ułamek sekundy przeładowuje turbo i stąd tryb awaryjny. Coś było robione z turbiną? Przy okazji sonda lambda do sprawdzenia połączeń i pewnie wymiany grzałka nie działa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-10-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 71
|
![]() Cytat:
Dzięki za podpowiedź. NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) Wielkie dzięki. Z turbiną nic nie było robione. Przekażę Twoje sugestie swojemu mechanikowi aby sprawdzili te rzeczy. Ostatnio edytowane przez Speedo ; 07-01-2025 o 13:34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-max TITANIUM S
Silnik: 2.0 TDCI 183KM 395Nm
Rocznik: 2011
Postów: 168
|
![]()
Komunikat: usterka silnika w tym temacie opisałem swoją walkę z błędem P2263 w poście 606 i 618.
Dodatkowo czyściłem jeszcze czujnik map sensor w kolektorze ssacym masz go na wierzchu jak otworzysz maskę. Bump: Bump:
__________________
Była Galaxa 1.9 TDI 110km, S-max 2.0 TDCI 121 Kw Titanium |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-10-2019
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 71
|
![]()
Dziękuję!
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
błąd , s-max , tdci , turbina |
|
|