![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 10-02-2025
Model: Puma
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Postów: 1
|
![]()
Witam. Od kilku tygodni posiadam Forda Pumę ST Line X.
Mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Po 2 dniach niejeżdżenia wyświetla się komunikat o niskim stanie naładowania akumulatora 12V. Po naładowaniu akumulatora w serwisie przez tydzień nie było problemu, następnie po 2 dniach niejeżdżenia komunikat o niskim stanie naładowania ponownie się wyświetla. Czy ktoś ma podobny problem z akumulatorem w Pumie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-03-2016
Model: Ford Focus MK3.5 / MK4.5
Silnik: 1.6 Ti 105km/ 1.0 125km MHEV
Rocznik: 2015 / 2024
Postów: 60
|
![]()
Ja w w focusie jutro odpalam forscana i zmieniam state of charge z 80 na 90%. Nie używam startstop, jeżdżę tylko na sporcie a i tak mi się wyświetliło. I ostatnio mi ford pass nie łączył bo słaby niby Aku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::beginner
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 10-02-2024
Skąd: Lublin
Model: Peugeot 308 SW T7
Silnik: 1.6 HDI 90 KM
Rocznik: 2009
Postów: 48
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-03-2016
Model: Ford Focus MK3.5 / MK4.5
Silnik: 1.6 Ti 105km/ 1.0 125km MHEV
Rocznik: 2015 / 2024
Postów: 60
|
![]()
Problem jest dobrze znany, bardzo nisko ustawiony próg ładowania akumulatora na 80% czytałem rozne fora angielskie itp. poprzednie roczniki miały problem z sync i on rozładowywał, a to co kolega opisuje to właśnie niski próg maksymalnego naładowania i niskie temperatury. Rozwiązaniem jest ustawienie na 90-95%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 10-02-2024
Skąd: Lublin
Model: Peugeot 308 SW T7
Silnik: 1.6 HDI 90 KM
Rocznik: 2009
Postów: 48
|
![]()
Czyli tzw. inteligentne ładowanie?
Jeśli to to powoduje permanentny stan niedoładowywania akumulatora to faktycznie... Tak, czy inaczej sprawdziłbym pobór prądu "na postoju", bo może coś jeszcze kraść prąd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 08-06-2023
Model: Escape
Silnik: 2.0
Rocznik: 2020
Postów: 280
|
![]()
Zakładam, że kamerki itp. własnoręcznie dołączane urządzenia wyeliminowałeś.
W Escape, ale z tego, co widzę, także w innych modelach, był problem z modułem TCU, który nie wchodził poprawnie w tryb uśpienia i wyładowywał akumulator. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]ktoś pisze, że taką informację uzyskał też w/s Pumy od dealera. Ale [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]z kolei ktoś pisze, że w Pumie ASO wymieniło BCMa z tego powodu. Na pewno nie zaszkodzi sprawdzić, czy któreś moduły mają aktualizacje, i ewentualnie zastanowić się nad upgradem. Akurat TCU jest upgradowalne bez większych problemów (tzn. z FDRSem i odpowiednim interfejsem), BCM to trochę trudniejszy orzech do zgryzienia (no i tam jest informacja o wymianie, nie upgrade BCMa). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 17-07-2012
Skąd: Szczecin
Model: Puma 2020
Silnik: 1.0
Rocznik: 2020
Postów: 95
|
![]()
Ktoś tu jeszcze toczy epicką bitwę z akumulatorem? Ja też walczyłem, próbowałem wszystkiego, łącznie z tajemniczym „głębokim snem” auta. Walczyłem dzielnie, przerabiałem tryb głębokiego snu, ale szczęsliwie i tak po kilku tygodniach auto odpalało, ale z bonusem w postaci resetu Synca, skasowanych ustawień i radosnego komunikatu o zerwanej łączności z apką.
W serwisie mojego marudzenia w końcu mieli dość i wymienili mi akumulator z Robmata na Vartę, dorzucili wszystkie aktualizacje z kilku lat i… No i co? Dalej mamy festiwal cudów! Główna atrakcja? Multimedia, które chyba uznały, że prąd to ich święte prawo, i nie raczą się wyłączyć. Można to zobaczyć po subtelnie podświetlonym ekranie Synca, który najwyraźniej ma problem z zasypianiem. Jeśli chcecie się trochę pobawić (albo po prostu sprawdzić, czy Wasza Puma też lubi nocne czuwanie), to zróbcie eksperyment: 1. Znajdźcie ciemne miejsce (garaż lub parking w nocy, byle bez świadków – bo będziecie wyglądać dziwnie). 2. Otwórzcie auto z kluczyka, szybko otwórzcie i zamknijcie drzwi kierowcy, a potem zamknijcie auto z kluczyka. 3. Patrzcie do wnętrza. I czekajcie. Można w tym czasie zaparzyć herbatę, zrobić kanapkę, a może nawet jajko znieść, zanim wszystko łaskawie pogaśnie. A teraz hit: wyobraźcie sobie, że podjeżdżacie pod supermarket, zamykacie auto, idziecie po bilet parkingowy, wracacie, wrzucacie bilet i znów zamykacie samochód. Brzmi niewinnie, prawda? Otóż nie! Bo właśnie wtedy rozpoczyna się wielka impreza energetyczna, a Puma pochłania prąd jak na sylwestra, a was nie ma godzinę dwie. Rozwiązanie? Po otwarciu z kluczyka i otwarciu drzwi kierowcy trzeba odczekać jakieś 20 sekund przed ponownym zamknięciem auta. Wtedy wszystko gaśnie, systemy dochodzą do siebie i można uznać, że samochód się uspokoił i postanowił faktycznie iść spać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 02-03-2016
Model: Ford Focus MK3.5 / MK4.5
Silnik: 1.6 Ti 105km/ 1.0 125km MHEV
Rocznik: 2015 / 2024
Postów: 60
|
![]()
Ja mam kamerkę dołożona, i odstraszacz kun. To nie to ale dziwny problem w pumie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-07-2015
Skąd: Kraków
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 329
|
![]()
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
masz w samochodzie zamontowane jakieś dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe?
Jak miałem Fiestę w 2018 to też miałem problemy z "podświetlonym" wtedy SYNC 3 po zamknięciu i wiecznym trybem "oszczędzania energii". Po wyłączeniu dodatkowego immobilizera problemy znikały - albo był źle zamontowany, albo samochód się do tego nie nadawał. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez mskgs ; 21-02-2025 o 19:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: LESZEK
Zarejestrowany: 05-09-2022
Skąd: KATOWICE
Model: FORD KUGA
Silnik: 1,5
Rocznik: 2024
Postów: 10
|
![]()
Ja gdy miałem Pumę(bo obecnie mam Kugę) miałem dokładnie taki sam problem-po 2-3 dniach gdy auto stało na parkingu...z powodu słabego akumulatora traciłem połączenie z aplik.FORDPASS. Po kilku takich niespodziankach któregoś dnia przyszedłem do auta i akumulator całkowicie siadł....pozostała mi laweta i transport do serwisu Forda,gdzie wymienili mi akumulator na nowy i po tej wymianie miałem do sprzedaży auta totalny spokój....nawet jak auto stało przez tydzień na parkingu. Także jak każdy z Was widzi......PROBLEM NIE JEST NOWY
Ostatnio edytowane przez LESZPOD ; 23-02-2025 o 00:58 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
akumulator |
|
|