![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 09-03-2025
Skąd: Gliwice
Model: Transit Connect
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
![]()
Dzień dobry wszystkim.
To mój pierwszy post. Kupilem od firmy w ktorej pracuje Forda transit connect z 2018 roku. Samochód kupilem jako niesprawny elektrycznie. Auto nie odpala, nie kreci rozrusznik. Wiem ze miało w 2019 roku kolizję i uszkodzony lewy przód. Przez OBD nie jestem w stanie połączyć się z samochodem. Czytałem trochę wiem ze komputer znajduje sie w lewym nadkolu, tym uszkodzonym w przeszłości. Dostalem sie tam i znalazłem ciekawostkę. Pod obudową komputera jest kostka łacząca, ktorą ktoś kiedyś naprawiał. Sposób naprawy pozostawia wiele do życzenia. Mnie zdziwiła inna rzecz. Czy ktoś z was spotkał sie z tym że kolory kabli przed i za kostka sa w innej kolejności. Tu jest tak dziwnie że z jednej strony wchodza kable Żółty z fioletowym paskiem Szary z błękitnym paskiem Niebieski z foletowym paskiem A wychodzą Niebieski z foletowym paskiem Szary z błękitnym paskiem Żółty z fioletowym paskiem Czy to jest możliwe aby było to celowo zamienione, czy ktoś kto grzebał w aucie przede mną omyłkowo to zamienił. Ktoś będzie w stanie powiedzieć do czego są te przewody? Nie chcę tego zmieniać aby nie pogorszyć sprawy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,981
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 09-03-2025
Skąd: Gliwice
Model: Transit Connect
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
![]()
Właśnie chodzi o to że po obu stronach złącza kolory wszystkich przewodów się zgadzają. Jednak po jednej stronie mam 123 a po drugiej 321. Po prostu zamienione są tylko te dwa przewody z całej wiązki. gdzie mogę znaleźć schemat do tego samochodu. Na googlarce nie znalazłem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 09-03-2025
Skąd: Gliwice
Model: Transit Connect
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
![]()
Witam
U mnie jest tak samo. Po podłączeniu akumulatora przekręceniu kluczyka na zapłon wymaca błędy min. wspomaganie kierownicy nieaktywne , płyn chłodniczy przegrzany itp. Po przekręceniu na rozruch cisza, cyk przekaźnika przygasają światła a po chwili wszystko wraca znów błędy i tak w koło. Odłączyłem komputer silnika, wtyczki przy ECU wyglądają ok nie wiem jak kable bo nie mam schematu aby to sprawdzić. Za sprawdzenia na stole ECI wołają 200 zł. Póki co szukam gdzie indziej. Może ktoś podesłać schemat sprawdziłbym wiązkę. Ostatnio edytowane przez Andrzej.S_79 ; 11-03-2025 o 18:57 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 09-03-2025
Skąd: Gliwice
Model: Transit Connect
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
![]()
Pacjent Transit Connect 1,5TDCI.Byl padnięty PCM. Kupiłem używkę, został wgrany nowy soft, wtryski, itp. Imobilizer nie blokuje. Objawy po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręci, słuchać stuki od pompy paliwa, w trakcie stuku miga kontrola autostartu i świec żarowych.
Akumulator naładowany, nawet dodatkowy dopięty na próbę. Masa sprawdzona, dodatkowo kablem spięty akumulator z kadłubem silnika. Jak po zapłonie podam plus na bendiks rozrusznika to kręci ale nie odpala. W PCM silnika zero błędów, błąd to C1015 pompa vacum ABS i lewy czujnik koła, ale to raczej nie przeszkoda w rozruchu. Panowie jakieś sugestie? |
![]() |
![]() |