![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Jakub
Zarejestrowany: 29-03-2022
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.4 TDCI 70KM, 1.4PB 97KM, 1.25PB 82KM
Rocznik: 2012, 2011, 2010
Postów: 8
|
![]()
Witam, czy orientuję się ktoś w jaki sposób można rozszyfrować datę produkcji paska rozrządu?
Poniżej wstawiam zdjęcie paska z kodami po uchyleniu obudowy. Z tego co się zorientowałem po zdjęciach z internetu pasek wygląda na oryginał (samochód przed poprzedniego właściciela serwisowany do końca w ASO). Podobno był wymieniany w 2023r. ale nie mam kwitów na to ani wklejki. Widoczne są dwa kody: 22 066113, 22 066114 Wszystko by wskazywało na to ze pasek jest z 2022 roku (w miarę świeżo wygląda + ta teoretyczna wymiana w 2023 roku). Pacjent to Fiesta 2011 1.4 97KM Prosiłbym o jakąś informacje jak ktoś już ten temat przerabiał. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,371
|
![]() Cytat:
1) A na to serwisowanie w ASO są jakieś dokumenty potwierdzające czy tylko zapewnienie ustne od handlarza? Pytam, bo ktoś już stwierdził, że handlarze mają stały opis auta, który wklejają do każdej oferty. => jeszcze nigdy nie udało się potwierdzić słów handlarza (z tego co oglądałem opinie rzeczoznawców) Cytat:
2) Pytasz czy ktoś to przerabiał - dałem do wymiany rozrządu Fiestę mk6 ale robił to mechanik i ani nie oglądałem starego paska ani nowego pozdrawiam Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Jakub
Zarejestrowany: 29-03-2022
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.4 TDCI 70KM, 1.4PB 97KM, 1.25PB 82KM
Rocznik: 2012, 2011, 2010
Postów: 8
|
![]()
Mam książkę serwisową, samochód z polskiego salonu kupiony od prywatnej osoby (całe życie w rodzinie). Podejrzewam że nie ściemnia bo wiele rzeczy się zgadza. Mam też FV za ostatnią naprawę przed sprzedażą właśnie w tym ASO co są wpisy w książce ale dokumentów od wymiany rozrządu brak, tak samo wpisu w książce.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,371
|
![]() Cytat:
2) Ja kupowałem "pełnoletnią" Fiestę mk6 od handlarza i pierwsze co zrobiłem, to wymiana rozrządu => ale tu jest trochę inna sytuacja
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 985
|
![]() Cytat:
Cytat:
Zawsze można zajrzeć pod pokrywę rozrządu i zobaczyć czy pompa i napinacz wyglądają równie świeżo jak pasek, ale niestety pewności co do wymiany dalej nie będzie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,745
|
![]()
Sam jak robię naprawy w aucie, to nie zachowuję paragonów. Prowadzę jednak spis czynności w excelu co kiedy i w którym roku było wymieniane.
Natomiast tak jak Arturek pisał - ja też zaraz po zakupie Fiesty rozrząd wymieniłem. Gdyby auto było polskie, to było by łatwiej, ale było niemieckie i w 2016 te niemieckie historie serwisowe były tajne przez poufne. Dziś jest łatwiej. Po latach bez większego problemu wydobyłem historię serwisową auta z niemieckiego ASO. Co nie dało się w 2016, w 2024 udostępnili emailem. I jak się okazało dobrze że zaraz po zakupie rozrząd wymieniłem, bo nie był wymieniany przez 9 lat i 170 tys km. Także niemiecka właścicielka nie ruszała np pompy wody, więc wymieniałem rozrządu, wielorowkowy i pompę na dzień dobry. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
ford::amateur
![]() Imię: Jakub
Zarejestrowany: 29-03-2022
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.4 TDCI 70KM, 1.4PB 97KM, 1.25PB 82KM
Rocznik: 2012, 2011, 2010
Postów: 8
|
![]() Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez jkzl ; 14-04-2025 o 14:14 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 985
|
![]() Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez thesperado ; 14-04-2025 o 22:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::specialist
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Ruda Śląska
Model: FIESTA MK6
Silnik: A9JA 1299ccm 70KM Duratec 8V EFI Rocam
Rocznik: 2006
Postów: 654
|
![]() Cytat:
Zawsze ostatnią fotką danej sesji jest stan licznika. Czy to uwiarygodni moją historię - trudno powiedzieć, ale dla własnej satysfakcji mogę zawsze sięgnąć do archiwum, co i kiedy było robione, co zamontowałem.
__________________
Jestem homofobem - trzymam pedały w piwnicy ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Imię: Sławek
Zarejestrowany: 02-04-2016
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta mk6 Ghia
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2007
Postów: 1,745
|
![]()
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
u mnie jest w sumie tylko tyle historii, choć staram się ją sumiennie prowadzić. Nie dokumentuję zdjęciowo zmian zbytnio, bo większości nie robię mechaniki sam, co najwyżej modyfikacje mam na zdjęciach. Przyszłemu właścicielowi będzie musiało wystarczyć coś takiego jak będę już auto sprzedawał: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |