![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-08-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2016
Postów: 4
|
![]()
Cześć,
Krótko i do rzeczy - Focus Mk3 polift 2016 1.6 Ti-VCT 105 KM. Wypadanie zapłonów na 4 cylindrze. 120 kkm przebiegu w tym 100kkm na LPG. Objawy: - w diagnostyce TYLKO błąd P0304 (migający check), - wypada TYLKO na wolnych obrotach lub podczas dłuższej jazdy ze stałą prędkością na tempomacie, - wypada zdecydowanie częściej na zimnym niż na ciepłym, - nie ma znaczenia czy pracuje na LPG czy na beznynie, - żadnych problemów przy przyspieszaniu/jeździe ze zmiennymi obrotami, - praca silnika dobra, bez większego klekotu, nie szarpie, - szerokości impulsu wtryskiwaczy od PCM wszystkie równe, - świece wymienione na irydowe DENSO. Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi bo walczę z nim już tydzień. Ostatnio edytowane przez Coollfon ; 27-04-2025 o 21:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
|
![]()
Standard w tym silniku.
Soft do sprawdzenia czy aktualny. Świece, sonda Za katem, lepsze paliwo. Tematów o tym pełno. Nowszy soft u tych co potrafią, to najszybsza z opcji. Ostatnio edytowane przez Antej ; 28-04-2025 o 09:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 15-08-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2016
Postów: 4
|
![]()
Dzięki za podpowiedź, soft to była moja pierwsza myśl tylko, że:
- teoretycznie mam strategię F1FA-12A650-FTA więc z tego co wiem najnowsza wersja (?), - zazwyczaj przy problemach z PCM bolączką były nierówne otwarcia wtryskiwaczy (tu są ok), - problem jest tylko na stałych obrotach a nawet bym powiedział, że tylko na jałowych. O awaryjnych sondach za katem nie słyszałem, podobno te przed katem były problemem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
|
![]()
Tak, przed katem.
I żadne zamienniki. Soft sprawdzić podłączając pod UCDSa Wiele osób potwierdzało że jadąc "z ogniem", silnik pracuje równo. U siebie do Sigm leję już tylko 98 i wszystkie jakieś takie odmulone się zrobiły. Ostatnio edytowane przez Antej ; 27-04-2025 o 22:00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,692
|
![]()
1) upgrade softu z korekcją wtrysków
2) wymiana jedynej w tym silniku sondy przed katem na oryginał (włożysz zamiennik, za pół roku będzie powtórka) Tyle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 852
|
![]()
A ja w swoim wczoraj wymieniłem świece zapłonowe na ngk i właśnie wywaliło migającego checka i na PB i LPG, po podłączeniu forscana 2 błędy niepamiętam kodu, ale oba dotyczyły wypadania zapłonu na 3 cylnidrze, pomogło odpięcie i ponowne podpięcie przewodu świecy 3 cylindra i skasowanie checka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,692
|
![]()
tylko, że w MK3 chyba nie trafił się jeszcze egzemplarz silnika Ti-VCT, którego nie czekała taka robota prędzej czy później, to typowa jego usterka i w zasadzie jedyna tak poważna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,692
|
![]()
jasne, a ja pisałem, że przebieg nie ma znaczenia, bo w moim był bardzo mały, lana tylko 98, od nowości mam auto i na niego chucham i dmucham, a i tak dopadło go to bardzo szybko. 50, 80, 150, czy 200k przebiegu nie ma znaczenia i każdy TiVCT przez to kiedyś przejdzie. Jak nie u Ciebie, to u kolejnego właściciela.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Imię: MARIUSZ
Zarejestrowany: 09-04-2017
Skąd: TYCHY
Model: Focus mk3 FL trend
Silnik: 1.6 ti-vct 125hp
Rocznik: 2016
Postów: 852
|
![]()
Poprawcie mnie o ile się mylę, ale należy podkreślić że problem ten dotyczy wersji 105hp, a nie 125hp ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
check engine , focus , lpg , pcm , zapłon |
|
|