Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-05-2025, 21:12   #1
RUM67
ford::amateur
 
Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
Domyślnie Jakie powinno być napięcie na czujniku położenia wału

Witam kolegów busiarzy.
W moim 2,0 tddi z 2005 r / kod silnika ABFA/,po wizytach w 3 warsztatach, skończyło się ''palenie''.
Po podpięciu pod komputer, oprócz innych błędów , pojawił się błąd czujnika położenia wału. Wymiana czujnika na inny nic nie zmieniła.
Pomiar na kostce / 2 piny/ wykazał brak napięcia.
Po podaniu plusa ,każdy pin =12,3V .

Jakie napięcie powinno być na każdym z pinów ?

Wszędzie pełno filmików o sprawdzeniu czujnika, a info o wartości napięcia od strony ECU brak....

RUM67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2025, 10:15   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,074
Domyślnie Odp: Jakie powinno być napięcie na czujniku położenia wału

Czujnik położenia wału jest zwykłym czujnikiem elektromagnetycznym i nie wymaga zasilania. Zasilania natomiast wymagają czujniki Halla (czyli czujniki półprzewodnikowe), np. czujnik położenia wałka rozrządu. Dochodzą wtedy do nich trzy przewody, na jednym jest masa na drugim +5V, a trzeci jest sygnałowy.
Sprawdź może wiązkę czujnika. Sprawdź też może, czy mocowanie czujnika od strony koła nie jest zawalone tłustym osadem z opiłkami metalu (opiłki pochodzą od zębatki rozrusznika i wieńca koła oraz od śrub mocujących dwumasę - jeśli jest).
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2025, 09:52   #3
RUM67
ford::amateur
 
Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
Domyślnie Odp: Jakie powinno być napięcie na czujniku położenia wału

Czesc, dziekuje za info. Czujnik wału podmieniany ze 2 razy z czarnego na szary i odwrotnie. Gniazdo czujnika wyczyszczone.
wiązka od czujnika do kostki skrecanej na klucz 10. sprzwdzone/ przejscie jest, zwarcia brak./
aktualnie Forscan podaje błedyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.1666,P0149,P1564,P1631.
pozdrawiam
RUM67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2025, 12:13   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,074
Domyślnie Odp: Jakie powinno być napięcie na czujniku położenia wału

Widząc te błędy, to wcale nie musi być uszkodzony czujnik położenia wału, może być uszkodzona pompa.
Cytat:
Napisał RUM67 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po wizytach w 3 warsztatach, skończyło się ''palenie''.
Byłeś w Auto-Waś?
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2025, 13:59   #5
RUM67
ford::amateur
 
Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
Angry Odp: Jakie powinno być napięcie na czujniku położenia wału

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Widząc te błędy, to wcale nie musi być uszkodzony czujnik położenia wału, może być uszkodzona pompa.
Byłeś w Auto-Waś?
Tak.
po 3 dniach oczekiwania na placu,stwierdzili brak kompresji na pierwszym cyl. i wysłali za bramę......
RUM67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2025, 20:18   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,074
Domyślnie Odp: Jakie powinno być napięcie na czujniku położenia wału

Cytat:
Napisał RUM67 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
,stwierdzili brak kompresji na pierwszym cyl. i wysłali za bramę......
No ale ile było? Jeżeli był bardzo duży spadek kompresji, to nie ma co grzebać dalej w tym silniku, chyba nie chcesz jeździć na trzech cylindrach. Bez względu na to, czy jest uszkodzony tłok, zawór czy nawet tylko uszczelka głowicy, to w tym silniku naprawa byłaby po prostu nieopłacalna. Nie dziwie się im, że nie chcą grzebać w zwalonym silniku przy czymś innym - to przecież nie ma sensu. Pomiar ciśnienia jest jednoznacznie określający, że przy obecnych cenach naprawa jest nieopłacalna, a wymiana silnika nawet na niezłą używkę także przekroczy wartość samochodu.
Kiedy ja miałem już sprzedawać swojego 2,0 tdci/2003 i liczyłem na około 9 tys. zł, pękł mi tłok. Zastanawiałem się, co jest lepsze - oddać go na części (może 3 tys. zł) czy robić (wymiana silnika). Auto-Waś to świetny zakład, robienie wymiany tam miałby sens w aucie z małym przebiegiem i o wiele nowszym - bo jest wtedy perspektywa długiej bezawaryjnej jazdy. Sami mi poradzili - albo złom albo szukaj taniego mechanika na prowincji. Znalazłem, koszt razem 6,5 tys., więc w sumie wyszedłem na plus/minus zero.
Jeżeli auto ma jakąś super specjalistyczna zabudowę, drogą i potrzebną w robocie, to jeszcze można znaleźć sens naprawy.
I tyle...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-05-2025 o 20:33
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2025, 17:35   #7
RUM67
ford::amateur
 
Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
Domyślnie Odp: Jakie powinno być napięcie na czujniku położenia wału

wg nich, i takiej małej tarczki z pomiaru, to 0/ zero/ na pierwszym. I dalej , wg nich, nie było sensu sprawdzać .I kazali zabrać auto. Tylko, że ja przyjechałem do nich o własnych siłach z prędkoscia ok 90 km/h.I od nich z placu, również o własnych siłach pojechalem do innego mechanika. /odległosc 10 km/.Tam cudowali, pocięli kable od sterownika- moz;liwe, ze w celu sprawdzenia. Zrobili diagnostyke , chyba KTS i odmówili dalszej naprawy. Nie mam do nich żalu, tylko szkoda czasu....W miedzyczasie poleciał uszczelniacz wału z przodu- sikał olej. Wiec na lawecie pojechalem dalej ., do znanego serwisu mercedesa, który ma dobrego diagnoste/elektryka. Ale tam odpuścili, bo nie mogli odkrecic sruby w kolektorze- pomiar kompresji przez swiece żarowe.// i tak oto auto przestało odpalać.Z plaka nie pali. pompa przebieg 80 tys km po regeneracji.
jedyne ,co wczesniej ruszali, to czujnik polożenia wału.// czyli strata kompresji nagle? raczej nie.
RUM67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2025, 10:36   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,074
Domyślnie Odp: Jakie powinno być napięcie na czujniku położenia wału

Cytat:
Napisał RUM67 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z plaka nie pali.
Jeżeli już nawet z plaka nie pali, to jest bardzo źle. Albo na tym jednym cylindrze jest zero, a na pozostałych też bardzo niskie, albo (najbardziej prawdopodobnie)rozrząd już padł. Był już skatowany i długie kręcenia bez ciśnienia oleju (napinacz), spowodował, że łańcuch przeskoczył (?). Stąd błąd czujnika wału - brak synchronizacji z czujnikiem Halla w pompie.
Jak by nie było, reanimacja tego silnika raczej nie ma sensu. Jeżeli auto jest bardzo zdrowe i jeszcze reszta kupy się trzyma, to wymiana silnika ma sens. A tak - to sam wiesz...
Ewentualnie mogę ci dać namiary na człowieka pod Warszawą, który mi zmieniał silnik, pracował u Forda jakiś czas przy Mondeo, to te same silniki, jest w ich serwisowaniu i naprawach dobrze zorientowany. A jego brat na tym samym placu handluje częściami i u niego kupiłem silnik używkę na wymianę. Może jeszcze działają, bo to było kilka lat temu...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 17-05-2025 o 10:43
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2025, 09:52   #9
RUM67
ford::amateur
 
Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
Domyślnie Odp: Jakie powinno być napięcie na czujniku położenia wału

Cześć,
to poproszę o te namiary na gościa od silników. Reszta zdrowa. Tak czy siak -cos musze z tym pojazdem zrobic.
RUM67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2025, 12:48   #10
RUM67
ford::amateur
 
Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
Domyślnie Odp: Jakie powinno być napięcie na czujniku położenia wału

aktualnie poprawiłem wszystkie wtyczki. zmieniłem czujnik położenia wału. Zakrecilem rozrusznikiem. I bledów brak.
Dawki paliwa niestety 0.
RUM67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.