![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
|
![]()
Witam kolegów busiarzy.
W moim 2,0 tddi z 2005 r / kod silnika ABFA/,po wizytach w 3 warsztatach, skończyło się ''palenie''. Po podpięciu pod komputer, oprócz innych błędów , pojawił się błąd czujnika położenia wału. Wymiana czujnika na inny nic nie zmieniła. Pomiar na kostce / 2 piny/ wykazał brak napięcia. Po podaniu plusa ,każdy pin =12,3V . Jakie napięcie powinno być na każdym z pinów ? Wszędzie pełno filmików o sprawdzeniu czujnika, a info o wartości napięcia od strony ECU brak.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,074
|
![]()
Czujnik położenia wału jest zwykłym czujnikiem elektromagnetycznym i nie wymaga zasilania. Zasilania natomiast wymagają czujniki Halla (czyli czujniki półprzewodnikowe), np. czujnik położenia wałka rozrządu. Dochodzą wtedy do nich trzy przewody, na jednym jest masa na drugim +5V, a trzeci jest sygnałowy.
Sprawdź może wiązkę czujnika. Sprawdź też może, czy mocowanie czujnika od strony koła nie jest zawalone tłustym osadem z opiłkami metalu (opiłki pochodzą od zębatki rozrusznika i wieńca koła oraz od śrub mocujących dwumasę - jeśli jest).
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
|
![]()
Czesc, dziekuje za info. Czujnik wału podmieniany ze 2 razy z czarnego na szary i odwrotnie. Gniazdo czujnika wyczyszczone.
wiązka od czujnika do kostki skrecanej na klucz 10. sprzwdzone/ przejscie jest, zwarcia brak./ aktualnie Forscan podaje błedyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.1666,P0149,P1564,P1631. pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,074
|
![]()
Widząc te błędy, to wcale nie musi być uszkodzony czujnik położenia wału, może być uszkodzona pompa.
Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::amateur
![]() Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
|
![]() Cytat:
po 3 dniach oczekiwania na placu,stwierdzili brak kompresji na pierwszym cyl. i wysłali za bramę...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,074
|
![]() Cytat:
Kiedy ja miałem już sprzedawać swojego 2,0 tdci/2003 i liczyłem na około 9 tys. zł, pękł mi tłok. Zastanawiałem się, co jest lepsze - oddać go na części (może 3 tys. zł) czy robić (wymiana silnika). Auto-Waś to świetny zakład, robienie wymiany tam miałby sens w aucie z małym przebiegiem i o wiele nowszym - bo jest wtedy perspektywa długiej bezawaryjnej jazdy. Sami mi poradzili - albo złom albo szukaj taniego mechanika na prowincji. Znalazłem, koszt razem 6,5 tys., więc w sumie wyszedłem na plus/minus zero. Jeżeli auto ma jakąś super specjalistyczna zabudowę, drogą i potrzebną w robocie, to jeszcze można znaleźć sens naprawy. I tyle...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-05-2025 o 20:33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
|
![]()
wg nich, i takiej małej tarczki z pomiaru, to 0/ zero/ na pierwszym. I dalej , wg nich, nie było sensu sprawdzać .I kazali zabrać auto. Tylko, że ja przyjechałem do nich o własnych siłach z prędkoscia ok 90 km/h.I od nich z placu, również o własnych siłach pojechalem do innego mechanika. /odległosc 10 km/.Tam cudowali, pocięli kable od sterownika- moz;liwe, ze w celu sprawdzenia. Zrobili diagnostyke , chyba KTS i odmówili dalszej naprawy. Nie mam do nich żalu, tylko szkoda czasu....W miedzyczasie poleciał uszczelniacz wału z przodu- sikał olej. Wiec na lawecie pojechalem dalej ., do znanego serwisu mercedesa, który ma dobrego diagnoste/elektryka. Ale tam odpuścili, bo nie mogli odkrecic sruby w kolektorze- pomiar kompresji przez swiece żarowe.// i tak oto auto przestało odpalać.Z plaka nie pali. pompa przebieg 80 tys km po regeneracji.
jedyne ,co wczesniej ruszali, to czujnik polożenia wału.// czyli strata kompresji nagle? raczej nie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,074
|
![]() Cytat:
Jak by nie było, reanimacja tego silnika raczej nie ma sensu. Jeżeli auto jest bardzo zdrowe i jeszcze reszta kupy się trzyma, to wymiana silnika ma sens. A tak - to sam wiesz... Ewentualnie mogę ci dać namiary na człowieka pod Warszawą, który mi zmieniał silnik, pracował u Forda jakiś czas przy Mondeo, to te same silniki, jest w ich serwisowaniu i naprawach dobrze zorientowany. A jego brat na tym samym placu handluje częściami i u niego kupiłem silnik używkę na wymianę. Może jeszcze działają, bo to było kilka lat temu...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 17-05-2025 o 10:43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
|
![]()
Cześć,
to poproszę o te namiary na gościa od silników. Reszta zdrowa. Tak czy siak -cos musze z tym pojazdem zrobic. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: KRZYSZTOF
Zarejestrowany: 21-02-2022
Skąd: Warszawa
Model: TRANSIT 350L
Silnik: 2,0 TDDI 100KM FWD
Rocznik: 2005
Postów: 6
|
![]()
aktualnie poprawiłem wszystkie wtyczki. zmieniłem czujnik położenia wału. Zakrecilem rozrusznikiem. I bledów brak.
Dawki paliwa niestety 0. |
![]() |
![]() |