![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 21-12-2007
Skąd: Poznań
Model: S-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 49
|
![]()
Witam,
jestem tu świeży a mechanik ze mnie póki co jak z koziej ... trąbka więc pytam. Oczywiście najpierw przelookałem forum, ale jakoś nic nie znalazłem. Jeśli jednak coś na ten temat było to proszę o wybaczenie i wskazanie wątku. Otóż od niedawna jestem posiadaczem fiestki Mk4 1,8D. Autko fajne nieźle ciągnie, ale przy zmianie biegów na wyższy po dodaniu gazu szarpie, nie ma płynności, to samo przy odjęciu gazu. Obroty dobre bo nie spadają poniżej 2k. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Nigdy nie jeździłem dieslem więc może to jest standardowe zachowanie jak nie ma wtrysku? HELP Pozdrawiam i życzę spokojnych świąt Foxx |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]() Cytat:
U mnie przy zmianie biegów obroty spadają nawet poniżej 1500 obr/min, zależy jak szybko zmieniasz biegi... a co do szarpania to przyczyny mogą być różne. Mi też troszkę szarpał (tak mi się wydawało) przyczyna leży pewnie po stronie sprzęgła, zmieniam biegi delikatniej operując sprzęgłem i nie czuć szarpania. Cytat:
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Uć
Model: mondeo, astra
Silnik: tdci130, c20ne
Rocznik: 2003, mieszany
Postów: 111
|
![]()
ćwiczyć , ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć (czyt jeździć).
musisz bardziej skoordynować ruchy nóg i ręki i będzie lepiej. wprawdzie nie mam fiesty ale mam oprócz mondka astre z 95 to w niej właśnie bez dobrego zgrania będzie szarpać, na ruchy gazem reaguje błyskawicznie bez "zastanowienia" jak to ma miejsce w autach z potencjometrem zamiast linki gazu |
![]() |
![]() |