|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-12-2007, 17:36 | #1 |
ford::amateur
Imię: wojtek
Zarejestrowany: 23-12-2007
Skąd: międzyrzec podlaski
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 1
|
zimno w środku
Witam.
Mam focusika 2000r 1.8 tdi i muszę przejechać z 15 km. żeby w środku samochodu zrobiło się trochę cieplej niż na zewnątrz, temperatura silnika w normie. Może mi ktoś coś podpowie Pozdrawiam |
23-12-2007, 17:41 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-09-2007
Model: Galaxy [Mk3]
Silnik: Diesel 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 10
|
Ja mam tak samo dodam tylko że pomga jak ogrzewam w obiegu zamkniętym ale tak z 10 km to musze przejechac zeby bylo w mare cieplo.
|
23-12-2007, 17:52 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-10-2007
Model: focus I
Silnik: TDDI 90 KM
Rocznik: 2000
Postów: 247
|
mam tak samo.
ok. 10 minut zanim wyprostuje skostniałe palce :fcp12 po nowym roku instaluję sobie w autku............. farelkę na baterie i będzie git :fcp2 |
23-12-2007, 18:48 | #4 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 07-12-2007
Skąd: Kielce
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 24
|
U mnie podobnie dosyć długo się grzeje porównując do innych marek,mam znajomego mechaniora z ASO powiedział że w fordach to norma .
__________________
greś |
23-12-2007, 19:48 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
|
Silniki diesla tak mają-zalecają po uruchomieniu jechać bo to powoduje tarcie na tłokach i grzanie płynu , diesel pod górę zagrzeje się do 90 st. a z górki spadnie do 50 st. można to zauważyć w samochodach z dokładną skalą temperatury ,FOCUS jak ma pion to jes ok.Nie zalecane jest grzanie na postoju na wolnych obrotach .diesle wytrzymują 120 st. podczas gdy benzyna może się zatrzeć itd.
|
23-12-2007, 20:19 | #6 |
ford::specialist
Imię: Adam
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Futura kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115 PS
Rocznik: 2002
Postów: 603
|
Najfajniejsza jest jazda zimą w korkach. Diesel nic się nie dogrzewa, a dogrzanemu temperatura spada.
Normalnie paradoks.
__________________
Dictum sapienti sat (est) - Mądrej głowie dość dwie słowie - z Plauta (Persa, 4, 6, 19) http://www.cb-radio.pl/phpBB/images/...4803ed4683.png |
23-12-2007, 22:05 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-07-2007
Skąd: Wejherowo
Model: FF1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 116
|
Wydaje mi się ,że macie zapowietrzony układ ogrzewania
Podczas napełniania płyn trzeba wlewać przez przewód od wymiennika ciepła a nie przez zbiornik wyrównawczy. po roku od zakupumiałem awarię termostatu. Wymieniłem termostat i przy okazji płyn, od tego czasu zaczyna grzać po jakiś 2 km. Pokrętło przy rozruchu mam na minimum i dopiero jak wskazówka temperatury się ruszy do góry przekręcam na czerwone pole. |
24-12-2007, 10:34 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-11-2007
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 117
|
Zapytajcie co mają użytkownicy Fordów Galaxy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chodzi także o to, że paliwo w silniku diesla spalane jest w bardzo wydajny sposób. Jest z tym związane mniejsze wydzielanie ciepła. Do tego silniki diesla są większe (zazwyczaj) i cięższe od benzynowych więc grzeją się dłużej. Moja Viki zagrzeje się zanim oskrobię szyby (3-4 minuty) co jest bardzo wygodne. Foczka na postoju zagrzeje się dopiero po ok 15-20 minutach!! Podczas jazdy po ok 4-5 km strzałka odrobinę się podniesie. Duży plus to taki, że jak odpalę focusa to nawet kiedy jest zimny jeździ się przyjemnie, obroty takie same jak przy ciepłym silniku. Jak natomiast odpalę Viki to masakra - póki się nie zagrzeje chociaż trochę ciężko nią płynnie jechać: brakuje przyspieszenia, biegi ciężko wskakują - czyli to co we wszystkich starszych benzyniakach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli komuś to bardzo przeszkadza, są zestawy do dogrzewania samochodu zimą. Można sobie taki zamontować i pomimo ogrzanej miski olejowej (bezproblemowy rozruch) jest możliwość umieszczenia grzałki wewnątrz auta, wsiadasz do ciepłego wozu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W lecie grzałkę można zdemontować. Czytałem o tym.
|
24-12-2007, 13:19 | #9 |
ford::specialist
Imię: HUBERT
Zarejestrowany: 10-06-2007
Skąd: WARSZAWA
Model: MONDEO V
Silnik: 2,O TDCi 150/180 225 470nm
Rocznik: 2015
Postów: 535
|
Witam koledzy polecam webasto bardzo fajna sprawa.nieduże spalanie ok 0,2 l / godz Jest to Urządzenie podpięte pod układ chłodzenia nagrzewa płyn gdy jesteśmy w domku istnieje możliwość programowania i itp Wsiadasz do ciepłego autka.Jedyny minus to cena od ok 2500 w zależności od konfiguracji.
pozdrawiam i życzę wesołych świat!!!!!!!!! :fcp2 :fcp2 :fcp2
__________________
Usunięto - regulamin §23 |
24-12-2007, 19:46 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-03-2006
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 317
|
Myśleliście że zaraz po odpaleniu silnika płyn w układzie będzie ciepły ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cierpliwości Koledzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Focus Kombi FX Gold 2004 :twisted: _______________________________ http://bd.lilypie.com/Rpwap2.png |
|
|
|