![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]()
Witam.
Zastanawia mnie czy jest sens zakładania intercoolera do silnika 1.8 TD 70 KM. Oryginalnie niby ford robił takie i miały 90 KM. Tylko czy to jest tylko dołożony inter czy może są zmiany np w dawkowaniu paliwa itp. Wiem że trzeba zmieniać kolektor ssący i kilka przewodów od powietrza a czy turbina jest taka sama?
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
![]()
Najprawdopodobniej inna turbina,pompa wtryskowa -też musi sleię różnić(podaje więcej paliwa)inny będzie sterowik(w końcu mamy przepływomież).Gdybam,ale pewniej byłoby przełożyć cały silnik z osprzętem
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 23-08-2007
Skąd: Gniezno
Model: MK2 HB
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Postów: 34
|
![]()
Silniki endura - czytaj 90 koników są inne niż reszta TD - prościej przełożyć cały silnik nie zapominając o kompie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Fire Brigade Poland |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-09-2006
Skąd: Baiłystok
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 102
|
![]()
gadanie tam takie przepływke to ta z escorta mozna sobie wsadzic steruje ona tylko zaworem EGR który i tak zwygle sie zatyka, wstaw intercooler turbo i kolektor ssący i gitara pompy wtryskowej nie zmieniaj bedzie trzeba wiekszą dawke to se podkrecisz boster, ale itak nic nie będzie trzeba bo intercooler daje tylko więcej tlenu=większa siła wybuchu i niemylisz ze więcej powietrza dmuchnie . Pamietajcie więcej tlenu tlenu!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
![]()
Kolega Paweł_Cios nie ma racji. Po pierwsze przepływka w escorcie nie steruje zaworem EGR tylko dawką poprzez wydłużanie impulsu podawanego na impulsator. Po drugie EGRem steruje czujnik położenia dźwigni przyspieszenia na pompie. Po trzecie po założeniu intercoolera nie zwiększymy dawki boosterem (bo służy on do korygowania i kompensowania momentu załączenia turbosprężarki). Dawkę maksymalną zwiększysz TYLKO w pompie wtryskowej (niektóre wymagają dobrania się do wnętrza (jak np. w pompie Lucasa)....a boszowskie często mają śrubę regulacyjną na zewnątrz).
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-09-2006
Skąd: Baiłystok
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 102
|
![]()
umnie zadna pompa nie reguluje egr-em mam pompe lucas a w serwisie diesla powiedzieli ze przeplywka od tego egr jest ona steruje zaworem takim podciśnieniowym otwiera go i zamyka od pompy vacum idzie rurka do zaworka i od zaworka do egr jest tez tam drugi zaworek ale on jest od tego żeby powietrze mi krążyło
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 12-07-2011
Skąd: kraków
Model: escort
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 2
|
![]()
witam ,chcialem odwierzyc temet bo umarl dawno temu bez jednoznacznej odpowiedzi tylko samo gdybanie . zakupilem kilka dni temu escorta z 1,8td 70KM pompa lucas i mam takie samo pytanie jak w temacie czy wystarczy wstawic nowy kolektor , IC ten na podszybiu i dolot powietrza do IC ten ktory jest pod maską + jakies rurki czy jest to powazniejszy zabieg ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::advanced
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
|
![]() Cytat:
__________________
Warto odwiedzici : sierra : http://www.sierra.internetdsl.pl Sierra MK2 92 r. 1,8 TD -> Mondeo MK4 2008 r. 1,8 TDCI 125PS GHIA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-05-2009
Skąd: Tarnów
Model: Escort GHIA
Silnik: 1.8 TDintercooler
Rocznik: 1997
Postów: 143
|
![]()
no i końcówki wtrysków są inne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |