Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-12-2007, 15:34   #1
maciej_b
ford::professional
 
Avatar maciej_b
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
Domyślnie 1.8 TD 70 KM a intercooler

Witam.
Zastanawia mnie czy jest sens zakładania intercoolera do silnika 1.8 TD 70 KM. Oryginalnie niby ford robił takie i miały 90 KM. Tylko czy to jest tylko dołożony inter czy może są zmiany np w dawkowaniu paliwa itp.
Wiem że trzeba zmieniać kolektor ssący i kilka przewodów od powietrza a czy turbina jest taka sama?

__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM.
maciej_b jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-12-2007, 15:50   #2
grzegorz79
ford::specialist
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
Domyślnie

Najprawdopodobniej inna turbina,pompa wtryskowa -też musi sleię różnić(podaje więcej paliwa)inny będzie sterowik(w końcu mamy przepływomież).Gdybam,ale pewniej byłoby przełożyć cały silnik z osprzętem
__________________
grzegorz

był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM
grzegorz79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-12-2007, 21:12   #3
invader
ford::beginner
 
Avatar invader
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 23-08-2007
Skąd: Gniezno
Model: MK2 HB
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Postów: 34
Domyślnie

Silniki endura - czytaj 90 koników są inne niż reszta TD - prościej przełożyć cały silnik nie zapominając o kompie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Fire Brigade Poland
invader jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-09-2008, 00:10   #4
Pawel_Cios
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-09-2006
Skąd: Baiłystok
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 102
Domyślnie Re: 1.8 TD 70 KM a intercooler

gadanie tam takie przepływke to ta z escorta mozna sobie wsadzic steruje ona tylko zaworem EGR który i tak zwygle sie zatyka, wstaw intercooler turbo i kolektor ssący i gitara pompy wtryskowej nie zmieniaj bedzie trzeba wiekszą dawke to se podkrecisz boster, ale itak nic nie będzie trzeba bo intercooler daje tylko więcej tlenu=większa siła wybuchu i niemylisz ze więcej powietrza dmuchnie . Pamietajcie więcej tlenu tlenu!
Pawel_Cios jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-09-2008, 12:00   #5
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie Re: 1.8 TD 70 KM a intercooler

Kolega Paweł_Cios nie ma racji. Po pierwsze przepływka w escorcie nie steruje zaworem EGR tylko dawką poprzez wydłużanie impulsu podawanego na impulsator. Po drugie EGRem steruje czujnik położenia dźwigni przyspieszenia na pompie. Po trzecie po założeniu intercoolera nie zwiększymy dawki boosterem (bo służy on do korygowania i kompensowania momentu załączenia turbosprężarki). Dawkę maksymalną zwiększysz TYLKO w pompie wtryskowej (niektóre wymagają dobrania się do wnętrza (jak np. w pompie Lucasa)....a boszowskie często mają śrubę regulacyjną na zewnątrz).
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-09-2008, 23:02   #6
Pawel_Cios
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-09-2006
Skąd: Baiłystok
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 102
Domyślnie Re: 1.8 TD 70 KM a intercooler

umnie zadna pompa nie reguluje egr-em mam pompe lucas a w serwisie diesla powiedzieli ze przeplywka od tego egr jest ona steruje zaworem takim podciśnieniowym otwiera go i zamyka od pompy vacum idzie rurka do zaworka i od zaworka do egr jest tez tam drugi zaworek ale on jest od tego żeby powietrze mi krążyło
Pawel_Cios jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2011, 13:02   #7
lion0
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-07-2011
Skąd: kraków
Model: escort
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 2
Domyślnie Odp: 1.8 TD 70 KM a intercooler

witam ,chcialem odwierzyc temet bo umarl dawno temu bez jednoznacznej odpowiedzi tylko samo gdybanie . zakupilem kilka dni temu escorta z 1,8td 70KM pompa lucas i mam takie samo pytanie jak w temacie czy wystarczy wstawic nowy kolektor , IC ten na podszybiu i dolot powietrza do IC ten ktory jest pod maską + jakies rurki czy jest to powazniejszy zabieg ??
lion0 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2011, 08:26   #8
PaBlLoO90
ford::advanced
 
Avatar PaBlLoO90
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
Domyślnie Odp: 1.8 TD 70 KM a intercooler

Cytat:
Napisał lion0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
witam ,chcialem odwierzyc temet bo umarl dawno temu bez jednoznacznej odpowiedzi tylko samo gdybanie . zakupilem kilka dni temu escorta z 1,8td 70KM pompa lucas i mam takie samo pytanie jak w temacie czy wystarczy wstawic nowy kolektor , IC ten na podszybiu i dolot powietrza do IC ten ktory jest pod maską + jakies rurki czy jest to powazniejszy zabieg ??
Wsześniej kolega Pawel_Cios pisał że wystarczy wstawic IC , inny kolektor i Turbo. To nieprawda gdyż pompa w 1,8 TD ( 70 km ) nie posiada Boostera. Pompa + IC + Kolektor + Pompa. Moim zdaniem jest to nieopłacalne, lepiej zmienic silnik.
__________________
Warto odwiedzici :
sierra : http://www.sierra.internetdsl.pl
Sierra MK2 92 r. 1,8 TD -> Mondeo MK4 2008 r. 1,8 TDCI 125PS GHIA
PaBlLoO90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2011, 17:50   #9
tomektm88
ford::average
 
Avatar tomektm88
 
Zarejestrowany: 21-05-2009
Skąd: Tarnów
Model: Escort GHIA
Silnik: 1.8 TDintercooler
Rocznik: 1997
Postów: 143
Domyślnie Odp: 1.8 TD 70 KM a intercooler

no i końcówki wtrysków są inne
tomektm88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2011, 11:25   #10
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: 1.8 TD 70 KM a intercooler

Cytat:
Napisał grzegorz79 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najprawdopodobniej inna turbina,pompa wtryskowa -też musi sleię różnić(podaje więcej paliwa)inny będzie sterowik(w końcu mamy przepływomież).Gdybam,ale pewniej byłoby przełożyć cały silnik z osprzętem
Turbina ta sama, pompa wtryskowa z boosterem, sterownik do niczego nie potrzebny, zwłaszcza że były wersje 88KM nie-endura-de bez cudów w postaci przepływomierza.
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.