|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-02-2008, 16:06 | #1 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
booster a silnik 1.8 TD 70 KM, pompa Lucas'a
Witam.
Czytam posty o problemach z silnikami diesla w escortach (mondeo) i często występującą usterką są popękane membrany bostera. Jest on sterowany podciśnieniowo z turbiny. Zajrzałem pod maskę swojego TD'ka i szukałem tego zaworu bostera na pompie (czegoś co jest połączone wężykiem z turbiną) ale nic takiego nie ma!!! Nie wiem ale może takie rozwiązanie jest tylko w jednostkach 90-konnych. Co o tym sądzicie? W jaki sposób jest zwiększana dawka paliwa, w 70-konnych jednostkach, po otwarciu zaworu doładowania?
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
02-02-2008, 17:51 | #2 |
ford::specialist
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
Re: booster a silnik 1.8 TD 70 KM, pompa Lucas'a
Mam to samo,na miejscu bostera jest coś wkręcone w pompę,ale po weżyku ani śladu.
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
02-02-2008, 21:52 | #3 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
Re: booster a silnik 1.8 TD 70 KM, pompa Lucas'a
grzegorz79, ten model chyba tak ma... być może zastosowanie IC wymusiło stosowanie boostera...
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
07-02-2008, 11:23 | #4 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
Re: booster a silnik 1.8 TD 70 KM, pompa Lucas'a
grzegorz79, wiesz może jak regulować turbo względem prędkości obrotowej silnika? Tzn chodzi mi o to żeby obniżyć prędkość obrotową silnika przy której turbina będzie podawała ciśnienie doładowania.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
07-02-2008, 18:30 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Słubice, Szczecin
Model: S-Max ST-Line
Silnik: 2.0 TDCi 190KM
Rocznik: 2019
Postów: 34
|
Re: booster a silnik 1.8 TD 70 KM, pompa Lucas'a
należy regulować śrubę na boosterze w pompie lucasa, opisane w temacie +15KM za darmo.
Jak chcecie to zamieszczę FAQ własnej roboty jak wymienić membranki w boosterze, oraz regulowanie momentu owego... // booster występuje również w wersji 70KM
__________________
sierra⟶scorpio⟶sierra⟶mondeo⟶smax |
07-02-2008, 20:40 | #6 |
ford::specialist
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
Re: booster a silnik 1.8 TD 70 KM, pompa Lucas'a
BizU jeśli mozesz to zamieść.Z góry dzięki.Może się mylę,ale mimo wszystko mamy inne pompy...
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
10-02-2008, 19:43 | #7 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
Re: booster a silnik 1.8 TD 70 KM, pompa Lucas'a
Witam.
Nie chce zakładać nowego tematu... Może ktoś wie jakie parametry ma silnik 70 KM. Chodzi mi tu o moment obr, moc (i przy jakich obr) przy jakich obr turbina daje doładowanie itp itd Chcę ostatecznie dowiedzieć sie czy mój essi jest dobrze wyregulowany... Pozdrawiam.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
11-02-2008, 17:45 | #8 |
ford::specialist
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
Re: booster a silnik 1.8 TD 70 KM, pompa Lucas'a
Dane techniczne 1.8 TD bez intercolera:
51kW-70KM max.moment obr.135Nm przy 2500 obr/mi max.stała prędkośc obr.-4800 max. chwilowa prędkość obr.5150 prędkość max.163 km/h spalanie-dla kombi-miasto 8,8 trasa 5.6 mieszane 6,8 Dane z instrukcji obsługi escorta wydanie 1999
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
15-02-2008, 20:15 | #9 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
Re: booster a silnik 1.8 TD 70 KM, pompa Lucas'a
A co do turbiny... wie może ktoś?
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
16-02-2008, 11:31 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2007
Skąd: Radomsko
Model: Kuga MK1
Silnik: TDCI 163
Rocznik: 2012
Postów: 354
|
Re: booster a silnik 1.8 TD 70 KM, pompa Lucas'a
w 70km nie ma boostera
__________________
Był Escort MK7 1.8TD GHIA, Focus 1.8 TDDI, Mondeo ST220, Mustang 3.7 V6 Jest Kuga 2.0 TDCI 2012 |
|
|
|