![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,648
|
![]()
Witam,od niedawna posiadam escorta z silniczkiem 1.3 na monowtrysku z instalacja LPG.
jak kupilem wszystko bylo ok tylko wiadomo ze wymienilem odrazu olej i filtry, filtr powietrza byl niezle zapchany i od tamtej pory zaczely sie klopoty a szczegilnie na gazie bo gasl mi, pojechalem ustawiali mi ale nadal jest nie tak, w warsztacie co ustawili mi gaz powiedzieli ze lepiej juz sie nie da ustawic. Problem polega na tym ze jak puszcze gaz to bardzo powoli zchodzi na niskie obroty i przez jakies 6 sekund sa ladne niskie obroty ale potem zaczynaja spadac coraz nizej az prawie gasnie ale zazwyczaj w ostatniej chwili silniczek krokowy otwiera troche przepustnice ale tylko na chwile i wskakuje na wysokie obroty a potem znow to samo. Mowili mi ze to silniczek krokowy sie zacina ale on dziala bardzo ladnie, nawet po odlaczeniu go jest tak samo tylko ze juz nie ratuje sytuacji i silnik gasnie. Przepustnica stoi w miejscu a obroty powoli spadaja, o co w tym chodzi?? Na benzynie jest o niebo lepiej chociaz tez jak sie wslucha to slychac minimalne roznice obrotow. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,648
|
![]()
jeszcze dodam ze jak odpalam i jest zimny silnik lub chociaz z godzinke postoi to przez pare minut nawet ma ladne niskie obroty a potem znów. Czy to moze cos z parownikiem??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,775
|
![]()
sprawdz czujnik polozenia przepustnicy on rowniez odpowiada za obroty. LPG jest paliwem alternatywnym on wspolpracuje z podzespolami benzynowymi m.in. silnik krokowy i czujnik polozenia przepustnicy ( znajduje sie on w tym samym miejscu co silnik krokowy, ma kolor czerwony).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,648
|
![]()
chodzi o potencjometr przepustnicy?? Sprawdzilem pod mierniczkiem i ladnie dziala. A przypadkiem ten potencjometr nie odpowiada za ilosc wtryskiwanej benzyny na wtrysku? Bo ja mam gaz regulowany recznie czyli pokretlami chyba jak wiekszosc wiec co ma do tego potencjimetr przepustnicy? jak wyzej napisalem przepustnica nie drgnie nawet a obroty spadaja, jak to mozliwe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,775
|
![]()
no wlasnie to jest mozliwe przez czujnik polozenia przepustnicy (potencjometr) zalatw sobie na podmianke i podepnij go to zobaczysz czy jest roznica. u mojego kolegi w fiescie 1.3 swirowaly obroty mechanior uparl sie na krokowke, fakt byla wlanieta lecz czujnik tez. objawialo sie to tym ze gdy zamontowalismy sprawny na probe to bylo lepiej ale nie do konca, obroty skakaly czasem spadaly za nisko a krokowka sie wogole nie ruszala, czujnik przepustnicy dawal zle sygnaly i przez to, a gdy sprawdzalismy go miernikiem wszystko ok bylo ale wymiana pomogal i teraz simga jak marzenie, nawet moj kumpel mowi ze chyba lepiej niz gdy ja kupil. na LPG bedziesz mial tez problemy z obrotami dlatego ze wraz z inst. lpg potencjometr przepustnicy i krokowka wspolpracuja (tak jak pisalem wyzej). przepustnica gdy sie otwiera wpuszcza wiecej powietrza dlatego obroty rosna, gdy masz wrzucony bieg jalowy to krokowka reguluje otwarcie przepustnicy a co za tym idzie dawke powietrza, natomiast potencjometr odczytuje jak bardzo jest otwarta przepustnica i wysyla sygnal do sterownika wtrysku czy ma zwiekszyc dawke paliwa czy nie! wiec gdy jest walniety to daje zle sygnaly a obroty wariuja dlatego ze raz dostaje wiecej paliwa(ida do gory) a raz mniej(ida w dol) a czasem spadaja nawet za nisko i dlatego gasnie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,648
|
![]()
na benzynie rozumiem ze kontroluje wtrysk ale co do gazu to chyba jednak sie mylisz bo nawet jesli odlacze czujnik polozenia przepustnicy to na gazie chodzi tak samo.
Nawet jesli odlacze czujnik przepustnicy i silnik krokowy gdy jest ustawiony na troszke bardziej otwarta przepustnice to na gazie obroty sie wachaja a przeciez przepustnica nie porusza sie. :fcp6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,775
|
![]()
ale czujnik przepsutnic nie daje sygnalu wiec nie wie sterownik ile ma powietrza czyz nie tak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,648
|
![]()
no nie wie ile ma powietrza a w sumie nie powietrza tylko ile ma mieszanki powietrza z gazem bo mieszanka sie nie zmienia bo regulowana jest manualnie a nie elektronicznie. A jesli przepustnica sie nie porusza a mieszanka teoretycznie powinna z parownika byc podawana taka sama to jakim prawet obroty faluja?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,775
|
![]()
a skad powietrze w parowniku? :fcp5
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,775
|
![]()
gaz w fazie lotnej laczy sie z powietrzem dopiero przy mikserze a mikser jest na przepustnicy
|
![]() |
![]() |