Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-02-2008, 22:04   #1
DOHC
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
Domyślnie Blos + turbo , problemy

Witam

Odrazu mowie ze moje auto to nie ford ale pisze tutaj bo wiedza użytkowników na temat blosa wydaje sie na tym forum być duża . Uturbilem poloneza chce jeździć na początku LPG only ale z czasem to ma sie zmienić (potrzebuje czasu na zbudowanie kol dolotowego) . Jako miksera postanowiłem użyć blosa niestety wystąpił u mnie następujący problem:
Silnik pracuje idealnie na wolnych obrotach , na luzie wkreca sie na obroty niestety uzyskanie odczytu z sondy lambda większego od 0,6 v nie jest możliwe , przy próbie jazdy jeśli wcisnę gaz więcej niż jakieś 1/5 to zaczyna szarpać i ogólnie jest padaczka , jeśli trzymam gaz mniejwiecej właśnie w 1/5 wciśnięty to jakoś tam przyspiesza do czasu kiedy pojawia sie nadciśnienie wtedy sie zamula i przestaje sie wkręcać (afr spada)

mój parownik to tomasetto (do 100 hp chyba) z dorobionymi kompensacjami , ten parownik jeździł w polonezie turbo o podobnej konfiguracji do mojego i dawało to wmiare rade tylko ze tamten miał mikser a nie blosa . Gdzie szukać przyczyny jeśli nie wymyśle czegos do przyszłego piątku to będę musiał pożenić go z mikserem a trochę mnie sie to nie widzi bo pieniądze na blosa wydane .

mam swój typ ale nie chce wam tego sugerowac

pozdrawiam

DOHC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-02-2008, 22:11   #2
Pinki
ford::expert
 
Avatar Pinki
 
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2015
Postów: 2,815
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

odnajdź na tym forum użytkownika KGB (wyślij mu Pw) z linkiem do tego tematu myślę, że on Ci napewno z chęcią pomoże
__________________
Jeden Procent dla "Małego Komika"
Jest:
BMW E61 LCI 520D
Ford Fiesta MKVII 1.25 82 PH GOLD
były
Ford Mondeo MKIII 2.5 V6 GHIA SPRZEDAM http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/56936
Ford Mondeo MKII 1.8 16V LPG , CB on-board http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/2216
Pinki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2008, 02:49   #3
escort_xr3i
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 03-07-2007
Skąd: Kraków
Postów: 333
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

Ty to co Ty chcesz turbine + polonez co oznacza driftowóz dużo mocy i ciekawe auto.
czy tOczki na gaz?
__________________
JA JESTEM TYM KTÓREGO CIEŃ WZBUDZA LĘK
escort_xr3i jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2008, 10:03   #4
DOHC
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

jedno z drugim , nie mam czasu żeby doprowadzić do końca Megasquirta i wielopunktowy wtrysk , a przydało by sie poupalac bo człowiek wychodzi z wprawy , dlatego... POMOCY :fcp2
DOHC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2008, 12:34   #5
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

masz za słabo rozkrecony parownik. muisz go rozkrecic na maxa. cała regulacje wykonujesz na blosie. zupełnie inaczej niz przy mikserze. dodatkowo musisz poprowadzic mozliwe najkrótsze i najgrubsze rury gazowe pomiedzy parownikiem a blosem.

poszukaj na forum tematu "gaz do zapalniczek".
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2008, 17:15   #6
DOHC
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

czytałem ten temat , dawno to dawno ale tam nie ma za wiele w temacie blos + turbo dlatego szukam konkretnych osób które miały z tym do czynienia , a co do parownika to jest maksymalnie rozkręcony
DOHC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2008, 17:38   #7
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

skoro masz turbo, to bedzie ciezko.

Blos jest typowa instalacja podcisnieniowa, wiec aby prawidłowo działał musi byc róznica cisnień pomiedzy wlotem a wylotem. dokładajac turbine, niwelujesz tą róznice, wiec blos zaczyna działać tak jakby przepustnica była zamknieta, czyli podaje mała dawke gazu choc zapotrzebowanie jest duze.
Zauwaz, ze na wolnych działa ok, dlatego, ze wtedy turbina nie daje cisnienia.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2008, 00:03   #8
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

Blos to raczej działa na przepływ niż na podciśnienie. Normalnie przepływ jest oczywiście powodowany przez podciśnienie, ale przy turbo też się powinien spoko otwierać. Tylko... w którym miejscu go wsadzić? - oto jest pytanie. Turbina chyba nie powinna sprężać gotowej mieszanki bo to może grozić masakrą pod maską, więc wychodzi, że pomiędzy turbiną a kolektorem. Jak się dobrze zastanowić to wychodzi, że tak czy siak może to powodować zubożenie mieszanki.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2008, 00:38   #9
DOHC
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

no właśnie , jest ten przepływ sprężarka go generuje blos otwiera sie maksymalnie , rośnie ciśnienie (kompensacja powoduje wzrost ciśnienia gazu ) czyli teoretycznie powinno to działać . Praktyka jednak zweryfikowała teorie i teraz wydaje mi sie ze porostu ten parownik ma za mały zapas wydajności żeby to mogło działać , bo co mnie dziwi nie da sie ustawić bogatej mieszanki na blosie na wolnych obrotach ( 0,6v maksymalnie na lambdzie , parownik rozkręcony na maksa ) a na tym parowniku silnik kolegi tylko z mikserem byliśmy w stanie zalewać gazem (napiecie na sondzie 0,8-0,9 a dawalo rade nawet wiecej ) pod obciążeniem tyle ze tam był mikser i turbo . Dodatkowo w każdym opisie blosa każdy pisze ze parownik powinien mieć duuży zapas . Co myslicie ?
DOHC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2008, 00:46   #10
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie Re: Blos + turbo , problemy

trzeba bylo zapytac zanim kupiles blosa
niestety zasada dzialania blosa pozwala mu sprawnie funkcjonowac jedynie dla malych doladowan i nic z tym nie zrobisz (wykluczam dorabianie kompensacji do blosa ,bo we wlasnym zakresie moze to byc klopotliwe)
zaloz mikser - i tak przy turbo nic nie tracisz

tak wogole to powinienes zapytac o to na PTK - do zobaczenia wlasnie tam
P.S. masz parownik od niutona ?
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.