![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
|
![]()
Witam
Odrazu mowie ze moje auto to nie ford ale pisze tutaj bo wiedza użytkowników na temat blosa wydaje sie na tym forum być duża . Uturbilem poloneza chce jeździć na początku LPG only ale z czasem to ma sie zmienić (potrzebuje czasu na zbudowanie kol dolotowego) . Jako miksera postanowiłem użyć blosa niestety wystąpił u mnie następujący problem: Silnik pracuje idealnie na wolnych obrotach , na luzie wkreca sie na obroty niestety uzyskanie odczytu z sondy lambda większego od 0,6 v nie jest możliwe , przy próbie jazdy jeśli wcisnę gaz więcej niż jakieś 1/5 to zaczyna szarpać i ogólnie jest padaczka , jeśli trzymam gaz mniejwiecej właśnie w 1/5 wciśnięty to jakoś tam przyspiesza do czasu kiedy pojawia sie nadciśnienie wtedy sie zamula i przestaje sie wkręcać (afr spada) mój parownik to tomasetto (do 100 hp chyba) z dorobionymi kompensacjami , ten parownik jeździł w polonezie turbo o podobnej konfiguracji do mojego i dawało to wmiare rade tylko ze tamten miał mikser a nie blosa . Gdzie szukać przyczyny jeśli nie wymyśle czegos do przyszłego piątku to będę musiał pożenić go z mikserem a trochę mnie sie to nie widzi bo pieniądze na blosa wydane . mam swój typ ale nie chce wam tego sugerowac pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2015
Postów: 2,815
|
![]()
odnajdź na tym forum użytkownika KGB (wyślij mu Pw) z linkiem do tego tematu myślę, że on Ci napewno z chęcią pomoże
__________________
Jeden Procent dla "Małego Komika" Jest: BMW E61 LCI 520D Ford Fiesta MKVII 1.25 82 PH GOLD były Ford Mondeo MKIII 2.5 V6 GHIA SPRZEDAM http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/56936 Ford Mondeo MKII 1.8 16V LPG , CB on-board http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/2216 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-07-2007
Skąd: Kraków
Postów: 333
|
![]()
Ty to co Ty chcesz turbine + polonez co oznacza driftowóz dużo mocy i ciekawe auto.
czy tOczki na gaz?
__________________
JA JESTEM TYM KTÓREGO CIEŃ WZBUDZA LĘK |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
|
![]()
jedno z drugim , nie mam czasu żeby doprowadzić do końca Megasquirta i wielopunktowy wtrysk , a przydało by sie poupalac bo człowiek wychodzi z wprawy , dlatego... POMOCY :fcp2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Postów: n/a
|
![]()
masz za słabo rozkrecony parownik. muisz go rozkrecic na maxa. cała regulacje wykonujesz na blosie. zupełnie inaczej niz przy mikserze. dodatkowo musisz poprowadzic mozliwe najkrótsze i najgrubsze rury gazowe pomiedzy parownikiem a blosem.
poszukaj na forum tematu "gaz do zapalniczek". |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
|
![]()
czytałem ten temat , dawno to dawno ale tam nie ma za wiele w temacie blos + turbo dlatego szukam konkretnych osób które miały z tym do czynienia , a co do parownika to jest maksymalnie rozkręcony
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Postów: n/a
|
![]()
skoro masz turbo, to bedzie ciezko.
Blos jest typowa instalacja podcisnieniowa, wiec aby prawidłowo działał musi byc róznica cisnień pomiedzy wlotem a wylotem. dokładajac turbine, niwelujesz tą róznice, wiec blos zaczyna działać tak jakby przepustnica była zamknieta, czyli podaje mała dawke gazu choc zapotrzebowanie jest duze. Zauwaz, ze na wolnych działa ok, dlatego, ze wtedy turbina nie daje cisnienia. |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
![]()
Blos to raczej działa na przepływ niż na podciśnienie. Normalnie przepływ jest oczywiście powodowany przez podciśnienie, ale przy turbo też się powinien spoko otwierać. Tylko... w którym miejscu go wsadzić? - oto jest pytanie. Turbina chyba nie powinna sprężać gotowej mieszanki bo to może grozić masakrą pod maską, więc wychodzi, że pomiędzy turbiną a kolektorem. Jak się dobrze zastanowić to wychodzi, że tak czy siak może to powodować zubożenie mieszanki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-02-2008
Postów: 10
|
![]()
no właśnie , jest ten przepływ sprężarka go generuje blos otwiera sie maksymalnie , rośnie ciśnienie (kompensacja powoduje wzrost ciśnienia gazu ) czyli teoretycznie powinno to działać . Praktyka jednak zweryfikowała teorie i teraz wydaje mi sie ze porostu ten parownik ma za mały zapas wydajności żeby to mogło działać , bo co mnie dziwi nie da sie ustawić bogatej mieszanki na blosie na wolnych obrotach ( 0,6v maksymalnie na lambdzie , parownik rozkręcony na maksa ) a na tym parowniku silnik kolegi tylko z mikserem byliśmy w stanie zalewać gazem (napiecie na sondzie 0,8-0,9 a dawalo rade nawet wiecej ) pod obciążeniem tyle ze tam był mikser i turbo . Dodatkowo w każdym opisie blosa każdy pisze ze parownik powinien mieć duuży zapas . Co myslicie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
![]()
trzeba bylo zapytac zanim kupiles blosa
niestety zasada dzialania blosa pozwala mu sprawnie funkcjonowac jedynie dla malych doladowan i nic z tym nie zrobisz (wykluczam dorabianie kompensacji do blosa ,bo we wlasnym zakresie moze to byc klopotliwe) zaloz mikser - i tak przy turbo nic nie tracisz tak wogole to powinienes zapytac o to na PTK - do zobaczenia wlasnie tam P.S. masz parownik od niutona ?
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
![]() |
![]() |