|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-03-2008, 18:50 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-03-2008
Skąd: Świdnica
Model: Focus MK1,MK2
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000,2006
Postów: 9
|
Cieknąca kolumna kierownicza
Przepraszam mam pewien problem.
Kupiłem Forda Focusa i niedawno zaczął wyciekać olej ze wspomagania układu kierowniczego.Co mam zrobić w tej sytuacji?Gdzie mam się zgłosić jeżeli to bedzie konieczne to podam więcej danych. |
08-03-2008, 19:08 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-04-2007
Skąd: Białogard
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 106
|
Re: Cieknąca kolumna kierownicza
Jeśli ubywa Ci płynu ze zbiorniczka wspomagania kierownicy to może być uszkodzona maglownica, a koszt naprawy jest dość duży. Musisz podnieść autko i zobaczyć czy wycieka z maglownicy.
|
09-03-2008, 23:05 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-02-2008
Postów: 60
|
Re: Cieknąca kolumna kierownicza
witam
Problem ten sam - już usunięty :fcp2 Po zakupie foczki okazało się że u mnie też leci spod kolumny kierowniczej. Cena całej maglownicy w ASO no cóż - czterocyfrowa z dwójką z przodu. Nowe oryginalne fordowskie w sklepach internetowych tańsze o 100-200 zł więc cena = 1/8 całego focusa :fcp5 Ja dokonałem zakupu tutaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jestem zadowolony. Łączny koszt zakupu 530 zł (500 przekładnia + 30 kolumna) Rok pisemnej gwarancji i odpukać w niemalowane - na razie (2 tygodnie i 800 km ) olej trzyma i nic nie cieknie a foka zaczęła dobrze się prowadzić. Rozmawiałem z właścicielką tego serwisu, powiedziała że niestety nie przyjmują do regeneracji z aut powypadkowych, gdyż wówczas istnieje ryzyko że taka przekładnia może być pęknięta. Łączny koszt z wymianą przekładni u mechanika 730 zł. Szkoda dać tyle ale cóż dolewać płynu raz na tydzień i to takiego który kosztuje 50 zł/L to lekka przesada. Inna opcja którą polecił mi mój mechanior to regeneracja w profesjonalnym warsztacie twojej własnej przekładni koszt jaki mi podał to 800 zł, dlatego zdecydowałem się na opcję powyższą. Trzecia opcja - zakup na szrocie, alledrogo itp. przekładni z rozbitej foki (trzaśniętej z tyłu ofcourse), ale na to ani gwarancji ani pewności, że jak nalejesz oleju to nie pocieknie. Co do opcji naprawy, to powiedziano mi że kupuje się specjalne uszczelniacze i należy przetoczyć coś tam więc chyba we własnym zakresie nie do wykonania :fcp11 Powodzenia
__________________
Stara dobra zasada "3xF" Był Fiat MAREA 1,6 16V Był Ford Focus 1,6 16V jest Renault Laguna IphII 1,6 16V (francuzik) |
09-03-2008, 23:11 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-02-2008
Postów: 60
|
Re: Cieknąca kolumna kierownicza
Oczywiście to wszystko powyższe przyda Ci się jeśli faktycznie masz wyciek z maglownicy. Mam nadzieję że u ciebie przyczyna będzie bardziej prozaiczna (sparciały przewód pomiędzy zbiorniczkiem a przekładnią, jakaś uszczelka itp), bo wydać 800 zł to ból straszny (alusie przeszły koło nosa)
3maj się
__________________
Stara dobra zasada "3xF" Był Fiat MAREA 1,6 16V Był Ford Focus 1,6 16V jest Renault Laguna IphII 1,6 16V (francuzik) |