![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 11-07-2008
Postów: 3
|
![]()
wiem że to temat rzeka ale czekam na opinie robię około 20000km rocznie.Zamierzam kupić C-Maxa proszę o jakieś opinie za i przeciw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 GOLD
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 302
|
![]()
zależy czy nowy czy używany
Jak nowy to benzyna 2.0 - za duża dopłata do diesla inne raczej nie za bardzo do tej masy.Chyba iż ktoś jest bardzo spokojnej natury jak używany to diesel. Najlepiej z rodziny PSA czyli 1,6 lub 2.0. Jak pojeździsz a moc Ci nie będzie wystarczać chip i radocha jak po kupnie. A tak naprawdę w wyborze używanego należy kierować się stanem auta pozdrawiam PS Może chcesz mojego? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2007
Skąd: Sieradz
Model: C-Max
Silnik: 1.5 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 262
|
![]()
Zakup mojego C-maxa był w takich fajnych czasach, kiedy to ropa była sporo tańsza od benzyny.
Biorąc pod uwagę, że auto miało być używane (różnica w cenie zakupu nie jest tak dotkliwa), wybór Diesla był zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Dzisiaj V-power Diesel, którego leje do C-maxa, jest droższy od zwykłej benzyny (albo w podobnej cenie) ale po roku jeżdżenia dieslem, zdecydowanie wybrał bym DIESLA. Jak każda ocena, tak i moja jest jak najbardziej subiektywna i za dieslem przemawia w moim odczuciu: 1. Spalanie: pomimo wysokiej ceny ropy i tak diesle zużywają sporo mniej paliwa,także na dłuższą metę wychodzi korzystnie 2. Charakterystyka silnika: Max moment obrotowy przy 1800 obr (w silniku 1,6 109KM) 3. Charakterystyka silnika: Elastyczność silnika (zdecydowanie na korzyść diesla) W kwestii pojemności silnika, ten diesel 1,6 109KM to bardzo miłe zaskoczenie, dynamiczny i wystarczający silnik na dość spore auto. Zgadzam się z "przedmówcą", że jeśli benzyna to 2,0. Heh 2,0 Diesel to zdecydowanie więcej zapasu mocy i momentu obrotowego, co zapewne daje zdecydowanie większa frajdę z jazdy tym autem, (ale nieco większe spalanie i cenę zakupu).
__________________
Life's good ... Był Escort 1.6 16V 98' i C-Max 1.6 TDCI 109KM 05' |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 30-11-2007
Postów: 42
|
![]()
W każdym innym samochodzie benzyna w FORDZIE diesel. Powód silniki benzynowe Forda nie tolerują LPG, a tylko wtedy opłacałoby się kupić C-maxa z takim silnikiem i go zagazować. LPG to przecież połowa ceny ON. Tak więc ON. Jeśli jeździsz dużo na trasie to 2.0, jeśli w mieście to 1.6. Pali po mieście co najmniej z 1,5 litra mniej, a na wykorzystanie 2.0 i tak nie ma warunków. Jeśli spędzasz większość życia w trasie to bez zastanowienia 2.0 - różnica w spalaniu już nie tak duża, a 136 km robi swoje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
![]()
no akurat ten diesel dobra fajnie ma przy 1800rpm moc max tylko podaj gdzie sie konczy albo gdzie zaczyna juz spadac.
Akurat to 1.6 w dieslu do 2.0 benzyny ma taki start jak melex z veronem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2007
Skąd: Sieradz
Model: C-Max
Silnik: 1.5 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 262
|
![]()
Nie pamiętam takich szczegółów... kiedy się kończy kiedy zaczyna.
Dla formalności przy 1800obr ma max moment obrotowy, a max moc jest gdzieś na wyższych obrotach... Swoją drogą pytanie było diesel czy benzyna, a nie melex czy veryon :fcp2
__________________
Life's good ... Był Escort 1.6 16V 98' i C-Max 1.6 TDCI 109KM 05' |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 25-07-2008
Skąd: Krapkowice (opolskie)
Model: Fcus
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 232
|
![]()
Jeśli chodzi o start to rzeczywiście diesel jest makabryczny, jednak chwilkę później benzyna juz nie ma czego szukać. Jeżeli wyrosłeś już z pisku opon na światłach a zależy Ci na dynamicznej i oszczędnej jeździe kup diesla. Wiem co mówię, przez 7 lat jeżdziłem benzyną 1.8 i po za fantastycznym startem i niezłym apetytem na paliwo nic się nie dzieje. Pozdrawiam.
__________________
Ja lubię mieć luz humor i sprawny wóz.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
|
![]()
jesli uzywany to proponuje 2.0 diesel a jesli nowy to 2.0 ewentualnie 1.8 benz
pozdrawiam
__________________
Jak się nie ma co się lubi to..... Trzeba dążyć żeby to osiągnąć ![]() Pozdrowionka... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 11-07-2008
Postów: 3
|
![]()
To ma być 3 lub 4-latek.W 80% śmigam po mieście od czasu do czsu na wakacje lub do rodzinki jakieś 300km w jedną stronę nigdy nie jerzdziłem dieslem i mam obawy o usterkowość silnika TDCI.Proszę o opinię za co serdecznie dziękuję
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Duratec HE
Rocznik: 2004
Postów: 13
|
![]()
Do normalnej (spokojnej) jazdy ja wybrałem benzynę 1.8 Duratec He, przerobiłem na sekwencje LPG, przejechałem już 20tyś, śmiga super, spalanie maks przy włączonej klimie średnio w mieście 12l, w trasie do Chorwacji ostatnio wyszło mi 7l LPG/setkę przy prędkości do 130km/h i pełnym załadunku. Informacje o nie tolerowaniu LPG przez te silniki wsadzam między bajki opowiadane przez rozżalonych użytkowników diesla :fcp2 . Polecam
PB |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|