![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-01-2008
Model: MK3 SEDAN
Silnik: 2,0 16v tdci
Rocznik: 2002
Postów: 156
|
![]()
Witam szanownych kolegów . Mam mk3 drugą zimę .I problem z nagrzewaniem się silnika .Dzisiaj w nocy przy -1C i dużej mgle, jechałem 30km .Na liczniku miałem góra 50/h i silnik nie nagrzał mi się nawet do jednej kreski mało tego na postoju w korku nawet spadała .Dopiero jak znacznie przyspieszałem temperatura zaczeła rosnąć potem już była OK .? Czy to możliwe że przy małych obrotach ten silnik tdci tak długo się nagrzewa . Występuje to tylko zimą ,termostat też miałem wymieniany latem na oryginalny .Z góry dzięki za podpowiedzi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-07-2008
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 461
|
![]()
U mnie jest podobnie tylko ze temp nie spada ale nagrzewa sie długo rok temu wydawało mi sie ze to szło jakos duzo szybciej, no i ja nie jestem pewien swojego termostatu. Ktory to byl termostat bo napewna sa 2 albo mi sie juz myli.
__________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-12-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Sedan Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 1,362
|
![]()
Pewnie mały termostat jest uszkodzony(otwarty) i powoduje krążenie płynu w dużym obiegu od początku pracy silnika.
Zacznijcie jednak od sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym.
__________________
POZDRAWIAM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Pabianice
Postów: 471
|
![]()
Diesel nagrzewa sie dłuzej niż benzyna, jadąc na wolnych obrotach, jak sam piszesz nie przekroczyłes 50, więc trudno by się nagrzał, wiedząc, ze przy niskich obrotach diesel sie chłodzi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-12-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Sedan Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 1,362
|
![]()
Kreeecik po 30 km jazdy, to nawet wytwornica kostek lodowych się nagrzeje :fcp23
__________________
POZDRAWIAM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 23-10-2008
Skąd: Połczyn Zdrój
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDci
Rocznik: 2002
Postów: 174
|
![]()
Dobre z tą wytwornicą kostek :fcp26
__________________
Światło ze słońca leci miliardy kilometrów , człowiek na Ziemi stoi i robi.......CIEŃ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Pabianice
Postów: 471
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-12-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Sedan Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 1,362
|
![]() Cytat:
To masz na tej drodze tzw. "zimny dolot" :582: :684:
__________________
POZDRAWIAM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-01-2008
Model: MK3 SEDAN
Silnik: 2,0 16v tdci
Rocznik: 2002
Postów: 156
|
![]()
dobre macie poczucie humoru z tym lodem ale to na krótkim odcinku naprawdę lodówka[ pozdrawiam] :fcp29
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-12-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Sedan Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 1,362
|
![]()
Piszesz o 30 km.To nie jest krótki odcinek :fcp15 .Mój nagrzewa się po jakichś 3 max 4 kilometrach.Wiadomo, że przed rozgrzaniem silnika nie powinno się jeździć dynamicznie , więc ja te 4 pierwsze kilometry jadę jak "kapelusznik" :fcp3 , ale silnik i tak się nagrzeje.
Sprawdź mały termostat, bo wymienić mogli tylko tzw duży. Wskazówka temperatury powinna stać na środku skali i nie ma prawa opadać nawet pod światłami. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] :610:
__________________
POZDRAWIAM. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|