|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-05-2005, 21:57 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-05-2005
Skąd: Gdańsk
Postów: 28
|
Transit - kilka pytan do użytkowników
Witam wszystkich.Jestem zainteresowany kupnem transita.Mam na oku 2,5Td z 95r. przedłużony 8 osobowy.Chciałbym go zakupić ,lecz używałem dostawczego MB 100 i na temat Transita nic nie wiem.Jeśli macie jakieś sugestie to proszę o informację .np na co zwrócić uwagę ,co sprawdzić ,gdzie zajrzeć ,czy może nie ten roczni ,może nie ten silnik.Z góry dziękuję i pozdrawiam. ( [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ])
|
22-05-2005, 22:22 | #2 |
ford::average
Imię: Pawel
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2004
Postów: 62
|
Witam, Ja mam transita 1991 z przebiegiem 567 tys km i jest super z niego zadowolonym , nie kupil bym innego auta za nic . Wiesz na wszystko musisz zwrocic uwage nie ma jakis ukrytych rzeczy ktore by byly szczegolne. Ja bym sie dowiedzial jaka jest podpora walu jesli podrobka to bym od razy kupil oryginal ( podrobki sa nic nie warte jesli chodzi o podpore).Warto jeszcze zobaczyc czy nie ma luzu na pompie wtryskowej i czy sprzegla nie slychac jak sie odpali auto i wcisnie i wycisnie sprzeglo . Warto jeszcze zobaczyc jak wygladaja wachacze bo lubia bardzo gnic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .Jak bys kupil Transita to radze dbac o niego (olej, filtry, dobre paliwo ) ,spokojnie jak jest zimny , a Ford transit Bedzie Ci dlugo służyl.
Pozdrawiam
__________________
Nie każda morda pasuje do Forda Ford Transit 1991, Ford Mondeo 2004 , Ford Mondeo 2009 |
23-05-2005, 21:48 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
|
Jeździłem Transitem 2,5D z 1989 roku - 9-osobowy bus. Zrobił 400.000 i mam o nim naprawdę dobre zdanie. Niesamowicie pojemny.
Silnik z Turbo jest wyraźnie dynamiczniejszy, ale podobno są problemy z elektroniką. Sprawdź amortyzatory z tyłu - jeżeli ktoś jeździł dużo "na pusto", to mogą być "luźne" - szczególnie tuleje. Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat: "Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony." II Królewska 9;20 (Stary Testament) |
27-05-2005, 14:40 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-04-2004
Skąd: Zamość
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 1995
Postów: 65
|
o co chodzi z tą podporą wału?
jak ona wygląda? w moim transicie musze ostrożnie sprzęgło puszczać bo cos potrafi stuknąć - moze ta podpora? |
27-05-2005, 20:47 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-05-2005
Skąd: radom
Model: escort
Silnik: 1,8
Rocznik: 1996
Postów: 10
|
a sprawdz lepiej krzyżaki na wale bo podobny efekt może być jak jest on walnięty
|
28-05-2005, 10:47 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-05-2005
Postów: 8
|
Podpora wału napędowego to łożysko w blaszanej obudowie.
Jeśli chodzi o stukanie przy ruszaniu to najprawdopodobniej zużyciu uległy krzyżaki. Mialem ten problem w swoim transicie. Oprócz stukania przy rozpędzaniu do 40km/h czułem mocne wibracje. Po regeneracji nie mam już z tym problemu. |
30-05-2005, 21:06 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
|
Takie stukanie to rzeczywiście albo krzyżaki albo przegub wału (tzw. przegub homokinetyczny - łączy dwie ustawione względem siebie pod kątem części wału) - podobna zasada jak przeguby napędowe w autach z przednim napędem. Jak ten przegub "dostanie" trochę luzu, to potrafi nieźle hałasować.
Zwykle hałas (stuk) nasila się ze wzrostem obciążenia auta. Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat: "Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony." II Królewska 9;20 (Stary Testament) |
02-06-2005, 12:38 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-05-2005
Postów: 8
|
Uściślając temat przegubów: homokinetyczny to taki który nie wpływa
na zmiany prędkości obrotowej końca wału względem jego początku. Do takich przegubów zaliczamy m.in. przegub Rzeppa. Są one najczęściej wykorzystywane w samochodach z napędem na przednie koła. Przegub krzyżakowy to przegub prosty. Tu przy załamaniach wału np: na nierównościach drogi, zmieniają sie prędkości obrotowe na końcu względem początku wału. Sorki, że ten post nie pasuje to ogólnego tematu ale nie mogłem się oprzeć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
02-06-2005, 16:10 | #9 |
ford::average
Imię: Pawel
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2004
Postów: 62
|
Kurde jakie fachowe slownictwo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jesli ktos w Transitu by wymienial podpore walu to proponuje wydac troche wiecej kasy i kupic czesc oryginalna zamiast zamiennika. Roznic jest kolosalna , wynika z samego lozyska ktore jest w tam najwazniejsze zamienniki posiadaja najzwyklejesze polskie lozyska nie wytrzymujace takie obciazenia, nawet nie wiadomo co to sa za lozyska, nie maja zadnych symboli ani oznaczen . Mozna takze nie kupowaqc calej podpory , a wykorzystac stara jesli guma i metalowa obudowa sa dobre , trzeba kupic dobre łozysko i wpasowac wszystko do starej obudowy wszystko dziala.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Nie każda morda pasuje do Forda Ford Transit 1991, Ford Mondeo 2004 , Ford Mondeo 2009 |