|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-12-2008, 10:48 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-03-2008
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 31
|
[Mk3] Odpowietrzanie filtra paliwa w TDCI
Wiem, że nowy filtr powinno sie zalać wcześniej ropą - ale tu trzeba by najpierw pewnej ropy w pewny karnister, a z tym drugim to u mnie trudniej. Ponieważ ma Jumpera w HDI tam filtr paliwa jest dokręcany, ale odpowietrza się go w bradzo łatwy sposób: zakręcam go ale nie do końca tak aby między uszczelką a aobudowa przecisło się powietrze. Następnie kilka razy przekręcam kluczyk i pompka paliwa tłoczy ropę do nowego filtra a powietrze wypycha się górą. Jak już zaczyna się przelewać dokręcam tylkol filtr i koniec. Zastanawiam się czy w Mondeo da się zrobić ponobnie - założyć przewód od zbiornika, przekręcić pare razy kluczykiem i filtr się zapełni ?? No właśnie tu mam duże watpliwośći czy wogóle w dieslu w zbiorniku paliwa jest pompka, bo jak przekręca się kluczyk to nie słychać jej pracy tak jak w benzynie.
|
28-12-2008, 11:54 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Re: [Mk3] Odpowietrzanie filtra paliwa w TDCI
w kombi jest taka pompka w zbiorniku w innych może nie być ale w czym masz problem żeby ściągnąć 0,5 l paliwa i potem wlać do filterka
|
28-12-2008, 12:06 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-03-2008
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 31
|
Re: [Mk3] Odpowietrzanie filtra paliwa w TDCI
Tak jak pisałem w opisie - łatwiej szybciej, pewniej.
|
28-12-2008, 12:12 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Re: [Mk3] Odpowietrzanie filtra paliwa w TDCI
ale jeżeli jest to wersja het.lub sed. to pompki paliwa nie musi być wiec wtedy problem masz z uruchomieniem
|
28-12-2008, 20:20 | #5 |
ford::professional
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
Re: [Mk3] Odpowietrzanie filtra paliwa w TDCI
szpiotr w taki sposób jak ty chcesz to zrobić i tylko zalejesz alternator ropą :fcp7 Znajdź sobie odpowiedni temat na forum i poczytaj :fcp4
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
29-12-2008, 13:55 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-01-2005
Skąd: mazowieckie
Postów: 79
|
Re: [Mk3] Odpowietrzanie filtra paliwa w TDCI
Ja znalazłem prosty sposób na odpowietrzenie filtra podpiełem pompkę od MK II ktorego już nie posiadam natomiast zostal mi się filtr paliwa z pompką ręczną która jest zamontowana na filtrze .
Takie pompki były montowane również w Fieście i Renówkach . Po takim zabiegu Mondek odpala za pierwszym razem i bezboleśnie. Pompkie podłączyłem na wyjściu z filtra elastycznym przezroczystym przewodem dzięki czemu widziałem kiedy pojawiło się paliwo. :fcp14
__________________
MK III Kombi 2002 2,0 TDCi 130 HP Ghia |
30-12-2008, 07:00 | #7 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-10-2007
Model: MKIII Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 HP
Rocznik: 2002
Postów: 504
|
Re: [Mk3] Odpowietrzanie filtra paliwa w TDCI
Cytat:
w mondeo filtr jest na zatrzaskach ponadto tak jak piszą chłopkai pod spodem jest dość kosztowny w naprawie alternator. myślę, że ściągnięcie ropy z baku lub zatankowanie do kanisterka to żaden problem.
__________________
Tato?-pyta się syn. Dlaczego babcia biegnie zygzakiem między drzewami? Nie gadaj tyle junior...podawaj naboje. |
|
12-01-2009, 14:56 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-01-2005
Skąd: mazowieckie
Postów: 79
|
Re: [Mk3] Odpowietrzanie filtra paliwa w TDCI
Ja użyłem go za orginalnym filtrem MKIII tylko i wyłącznie do zassania paliwa i napełnienia orginalnego filtra a nie zmieniałem :fcp14
Bardzo to ułatwia odpalenie po wymianie filtra paliwa
__________________
MK III Kombi 2002 2,0 TDCi 130 HP Ghia |
13-01-2009, 13:52 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-07-2008
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCi 183 KM i 481 Nm
Rocznik: 2004
Postów: 148
|
Re: [Mk3] Odpowietrzanie filtra paliwa w TDCI
ja u siebie sam zmieniałem filtr paliwa:
1. wiadomo - zakup filtra (ja brałem w ASO, bo nie chciałem innego-może to zboczenie ale wolę nie kombinować innego producenta), 2. maska w górę, 3. najlepiej robić wszystko na zminym/chłodnym silniku, 4. nowy filterek zalewamy ON - powoli aby się nie rozlewało lub nie pieniło (powietrze w środku jest niewymagane) - najlepiej strzykawką o dużej pojemności, 5. do ręki cienki śrubokręt (akurat to miałem pod ręką) - odpinamy te złączki, które są na filtrze - aha BHP !! dobrze mieć pod ręką szmatę aby wytrzeć to co wyleci z filtra, 6. filtr jest zamocowany w uchwycie - prawie taki McDonalds - można go odpiąć od nadwozia, 7. ostrożnie wyciągamy stary filtr, 8. wszytsko składamy w odwrotnej kolejności, 9. odpalamy silnik - u mnie miał tylko przez krótką chwilę drobny problewm z zassaniem paliwa, potem poszło jak po maśle, drobna przegazówka (do ok. 1500 obr/min), 10. jazda próbna, 11. KONIEC
__________________
MKIII RS - diabelskie kombi, antracytowe 18", fabryka: 160 KM i 385 Nm, chip + mody: 183 KM i 481 Nm http://i29.tinypic.com/dcy99d.jpg |
18-02-2009, 22:37 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-02-2009
Postów: 2
|
Re: [Mk3] Odpowietrzanie filtra paliwa w TDCI
mondeo 2003 2.0 TDCI
Witam wszystkich, zabralem sie do wymiany filtra paliwa, przed tym czytalem na forum i pisali zeby zalac filter ropa i zeby palic, ale niemialem ropy w karnistrze i chcialem sposcic z przewodow, no i podlazylem pojemnik pod waz spustowy i zakrecilem silnikiem, rope ktora przelala sie do pojemnika wlalem do nowego filtra (i moja glupota bylo to ze robilem to bez filtra) no i podchodze do ponownego rozruchu bo zbraklo ropy ale wylecialo tylko troszeczke napewno z tego powodu ze lecialo to wezem spustowym i niemialo juz skad podpompowac ropy, no ale zalalem filter chociaz i tak do pelna niestarczylo, zalozylem przewod i zabralem sie do odpalania i nic krece krece i nic, i pierwsza mysl to zapowietrzony uklad po przez moje krecenie aby otrzymac rope, no i skontaktowalem sie ze znajomym, polecil mi zebym poodkrecal przewody od wtryskow i zeby krecic az zacznie zdrowo ropa walic no i tak zrobilem, przykrecilem przewody krece krece i nadal nic silnik zbiera sie zeby odpalic ale nieodpala i stad pytanie czy jest mozliwosc zapowietrzenia wtryskiwaczow i ewentualnie jak je odpowietrzyc? dodam ze przed wymiana nie bylo zadnych problemow, za wszystkie pomysly i za pomoc WIELKIE DZIEKI auto stoi drugi dzien a ja juz nie wiem co mam robic takze licze na szybkie sugestieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |